Hoi hoi, Mijn kleine man is nu 11 dagen en krijgt moedermelk (afgekolfd) aangevuld door kunstvoeding. Ongeveer 50%/50% . Nou weet ik dat vooral door borstvoeding de ontlasting langere tijd kan uitblijven. Duuk heeft nu 1 dag geen ontlasting gehad en vaker buikkramp. Kan dit komen doordat hij gedeeltelijk moedermelk krijgt? Of moet ik toch meer denken aan koemelkallergie (zowel mijn stiefzoontje, vader en oma hebben hier last van namelijk).
Hoi mamabibi, Onze dochter Noortje had rond die tijd ook last van krampjes, maar ik gaf toen nog volledige bv. De darmpjes moeten nog wat op gang komen. borstvoedingskindjes hoeven niet elke dag te poepen, maar flesvoeding kindjes wel... Tegen de krampjes zou je eventueel infacol kunnen gebruiken, dat werkte bij ons goed. lees ik het goed dat je kunstvoeding door de bv doet? Of bijvoorbeeld van de 6 voedingen 3 fv en 3 afgekolfde bv?
Nee hij krijgt inderdaad 4 bv en 4 fv... Mjah als borstvoedingskindjes niet elke dag hoeven te poepen, en flesvoedingkindjes wel... hoe zit dat dan met half om half kindjes
Een kind van 11dagen hoort bij borstvoeding meerdere malen per dag een poepluier te hebben. Als je kind nog zo jong is en niet elke dag poept dan komt dat eerder door de kunstvoedin, die kan namelijk flink verstoppendcwerken. Liever even minder kunst en meer borst geven, moedermelk zorgt voor mooie zachte poep. Pas als je kind eenaantal weken oud is en je productie zich heeft aangepast aan de vraag van je kind mag je kind dagen gaan overslaan met het poepen. Nu niet, je kind is te jong, en geen poepluier betekent dt er iets niet goed gaat. De eerste weken moet een kind met kunstvoeding minstens een poepluier per dag te hebben en met borstvoeding meerdere poepluiers.