wat geven jullie bijvoorbeeld als ontbijt? tussendoortjes? en na het middag slaapje? nog iets extra's voor het slapen gaan s'avonds? het avond eten eet hij hier meestal met de pot mee, tenzij het vis is want hij heeft een vis allergie. ben benieuwd naar jullie reactie's
Hier krijgt ze 's ochtends bambix pap. 's Middags 1,5 boterham en 's avonds eet ze met ons mee (9 van de 10 keer). Tussendoor krijgt ze een rijstewafel en fruit. Drinken krijgt ze bij het ontbijt,lunch en avondeten en tussendoor bied ik het ook aan.
Mijn zoontje krijgt dit over het algemeen op een dag: ontbijt 1 boterham met smeerbaar beleg en flesje/bekertje melk 150 cc tussendoor probeer ik fruit, maar wil hij meestal niet, dan gewoon wat drinken ( roosvicee of water of thee) 120 cc met een halve liga berenkoek of soepstengel of rijstwafeltje lunch 1,5 tot 2 boterhammen met bekertje melk van 120 cc tussendoor drinken en weer fruit proberen, anders klein koekje of gewoon niets avondeten (vers) ca. 100 gr en toetje kwark of soort Danoontje uit cupje of yoghurt uit beker voor slapengaan nog klein flesje melk 120 cc.... hij zou wel meer willen.....
Mijn zoontje is 13 maanden en eet ongeveer het volgende op een dag. Onbtijt: 1 boterham of 1 krentebol + een beker melk Tussendoor: wat fruit of een rijstewafel oid +drinken Lunch: 2 boterhammen met beleg +bekertje melk Tussendoor: wat fruit, rijstewafel, soms een koekje, soepstengel etc + drinken Avond: met de pot mee + zuivel in de vorm van kwark of yoghurt Voor het slapen gaan (19:00 uur) nog een bekertje warme melk.
Eigenlijk hetzelfde al met 2 jaar Hier is het ontbijt (afwisselend pap, brood, muesli), fruit, lunch (1 boterham+melk), tussendoortje/fruit, avondeten(met de pot mee), thee met melk voor het slapen. En dan bij alle eetmomenten wat te drinken (water, roosvicee, verdund fruitsap, thee, melk)
Hier als ontbijt: brood of pap fruit lunch: brood of pap (licht aan het ontbijt) Tussendoor: fruit/koekje/krentje/ Avondeten: met de pap mee Flesje halfvolle melk voor het slapen gaan Wij geven aan drinken: water, roosvicee, vers fruitsap, thee, melk
Mijn zoontje eet ongeveer: ontbijt: 100ml volle melk met òf 1 - 2 boterhammen òf 150 ml pap. Soms roerei met brood lunch: 1-2 boterhammen, fruit, 100ml volle melk (soms een krentenbol) avondeten: 200 gram warme maaltijd + 100ml zuiveltoetje (yoghurt of kwark) tussendoortjes: ontbijtkoek, cracker, fruit, rauwkost, rijstwafel, dreumes of babybiscuitje, rozijntjes, fruitstukjes drinken: water, thee, melk, roosvicee, vers sap met water, frutapurasap, yoghurt