navloeien heeft nare geur

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door happyglow, 3 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Alvast excuses voor het smakelijke verhaal :D

Ik ben de 23e bevallen van onze dochter en ben veel bloed verloren (bijna 2 liter) Ze gaven aan dat als ik veel bloed verloor dat ik even aan de bel moest trekken.

Nu ging alles goed maar de laatste dag van de kraamhulp begon ik ineens enorm te bloeden en waren mijn verbandjes binnen no time doorweekt. De kraamzorg gaf aan dat ik die dag een uurtje had gewandeld, het was dag 8 en er was markt en ik was die 4 muren een beetje zat dus was met manlief even over de markt gaan wandelen. Volgens haar was dit de reden dat ik ineens weer zo heftig ging vloeien maar als het bleef aanhouden moest ik even de verloskundige bellen want die wist er wat meer vanaf zei ze.

De hele avond bleef het vloeien en heb dus de verloskundige gebeld. Deze gaf na het aanhoren van mijn verhaal aan dat ze vermoed dat het niets ergs is maar dat ik anders even naar het ziekenhuis moest gaan voor een echo. (ze wist dat ik dit liever niet doe haha) Ik gaf aan dat ik dan liever even een nachtje aankeek. Dit vond ze prima omdat het haar niet zorgwekkend in de oren klonk.

De nacht ging goed en de volgende dag had ik nog 2 momenten waarop ik binnen een paar seconden mijn kraamverband vol had (dan stond ik rechtop onze dochter te verschonen bijvoorbeeld en voelde ik het ineens uit het niets stromen). Verder hield het een beetje op dus heb niet meer gebeld. De verloskundige belde mij wel in de middag en doorgegeven dat het weer minder was geworden en dat alles oke is.

Nu is het sinds 2 dagen niet helder rood meer (wat natuurlijk een goed teken is) maar het stinkt zo ontzettend dat ik me gewoon doodschaam. Ik ga zelf over mn nek als ik me verschoon en als ik op sta komt er gewoon dwars door mn broek een smerige geur van hier tot tokio. Echt niet normaal. Zelfs mijn man zei "ruik je dat?" toen ik even opstond om de kat binnen te laten. Lekker aantrekkelijk dus...

Nu had de kraamzorg wel gezegd dat het niet heel erg mag gaan stinken maar omdat het bloeden nu al 2 a 3 dagen heel erg mee valt vraag ik me af of dit iets is om me zorgen om te maken. Het word echt door mijn broek heen geroken en ik verschoon echt vaak mijn kraamverbandje, ongeacht of er veel inzit puur door deze geur... Vind het zo erg... :(

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dan zou ik toch contact opnemen met je VK hoor. Tegen mij werd toen gezegd dat je het "bij de achterdeur kon ruiken" wanneer iemand echt een ontsteking had oid. (Door de KV) Dus voor alle zekerheid even melden, want over je nek gaan van de geur is ook niet goed.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Gewoon even late checken ;)

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Jup, laten checken hoor! Als het niets is, weet je dat dan ook, en als het toch een ontsteking is, dan wil je er ook niet te lang mee rondlopen natuurlijk. Het is niet leuk, maar wel noodzakelijk lijkt me...

5. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht ook direct aan een onsteking. Hier begon het ook iets te ruiken terwijl de kraamverzorgster er nog was en zij ging direct tot actie over. Zou in ieder geval het verhaal voorleggen aan de verloskundige.

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    ik denk dat je een baarmoederontsteking te pakken hebt. dus gelijk de vk bellen

7. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Heb de VK gebeld ze gaf aan dat ik mezelf even moet temperaturen en dat als ik hoger dan 37.5 heb dat ik even naar het ZH toe moet voor een echo.

Als ik geen verhoging heb dan moet ik het nog even aankijken tot morgen en anders alsnog naar het ZH als het niet verbeterd...

Wat doen ze als ik zo'n ontsteking heb? Gewoon antibiotica ofzo?

8. Ik vind jouw vk echt laks reageren, sorry :)

Als een (bloedende) wond gaat stinken is dat nooit goed. Zeker niet inwendig, lijkt me... Als het verkeerd gaat dan zit je straks met een ontsteking door je hele lichaam of bloedvergiftiging oid. :(

Ik hoop gewoon haast dat je koorts hebt, zodat je in elk geval serieus wordt genomen :(

9. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Nou het zat mij eigenlijk ook niet lekker dus heb mezelf niet getempt maar nogmaals gebeld en het verhaal uitgelegd. Ze blijven bij het feit dat er een echo gemaakt moet worden omdat er misschien nog iets zit wat er niet hoort maar ik gaf aan dat ik dan helderrood bloed zou moeten verliezen (lijkt mij dan) en dit is meer oud bloed met veel slijm (bruin/geel) (lekker smakelijk sorry...:D) En ik maak me meer zorgen om de geur ervan terwijl zij constant vragen HOEVEEL ik verlies dus ik denk dat de communicatie een beetje langs elkaar loopt...

Anyway's er komt vanavond een VK langs dus dan kan ik even rustig uitleggen wat er nu precies is en waarover ik me zorgen maak.

10. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    een achtergebleven stuk placenta hoeft niet altijd rood te geven hoor. het kan ook afsterven en weg rotten zou ook de geur verklaren

11. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    oei nou ze heeft me wel gerust gesteld. Ze zei dat ze bij een baarmoederonsteking de afscheiding al bij de voordeur ruikt en nu niets ruikt plus dat mijn buik ontzettend pijnlijk zou moeten zijn en die is totaal niet pijnlijk. Daarnaast voelt hij ook niet warm aan en zat mijn baarmoeder op -7 en die zou met een ontsteking omhoog moeten kruipen. Al met al lijkt niets daarop. Ze vroeg of het jeukte ivm een eventuele schimmelinfectie maar dat heb ik ook totaal niet... Snap er echt niets van...

De afscheiding word nu ipv bruin, geel en soms grijs het is zo raar en het stinkt nog steeds enorm. Hoop echt dat het snel ophoudt. Anders toch even langs de huisarts, ondanks dat het niet jeukt zal het wellicht toch iets van een infectie zijn ergens ofzo. Ik was het ook heel vaak (wel alleen met water) ivm de geur. Het zou kunnen dat er tijdens het scheren zeep inkomt maar verder was ik alleen met water. Douche 3x per dag tegenwoordig en was daarnaast veel na het plassen met een washandje ivm geur. Wellicht dat dat iets doet ofzo...

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ah schimmel kan ook hoor! Ik had het toen mijn dochter spruw had en dat rook idd niet fris, veel afscheiding, maar verder geen pijn of jeuk. Met een simpel kuurtje (canesten gyno creme, die brengt je in met een hulsje, duurt een weekje) was alles weer normaal.

13. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    727
    306
    63
    Na de geboorte van Rick, waar ik ook 2 liter bloed ben verloren, had ik na een paar dagen ook zo'n zurige geur (mijn man rook het ook!!)

Ondanks dat ik geen koorts en ook geen buikpijn had, ben ik toch naar de HA geweest en bleek dus dat ik een infectie had. Ik heb een kuurtje gekregen, wat ik gewoon mocht gebruiken omdat ik BV gaf en ik was er met een paar dagen vanaf.

Succes.

Sandy

14. Koon

Koon Niet meer actief

Bij mij stonk het ook vreselijk. Was geen verklaring voor. Na een maand of 2 was het weg.

15. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Toen ik bevallen was van onze zoon kreeg ik precies dit soort klachten. Drie weken later lag ik in het zhuis met een flinke baarmoederonsteking en placentaresten die weg gehaald moesten worden dmv curettage.

Laat het controleren want wat bij mij een dagbehandeling moest zijn is drie dagen ziekenhuis geworden door die flinke baarmoederontsteking. Gewone ab in tabletten hielpen niet snel/goed genoeg meer en moest dus via een infuus. Tel daarbij een bloedtransfusie op omdat ik zoveel had gebloed tijdens curettage (en de bevalling). Ik was er echt helemaal niet blij mee. Wat heb ik me toen verschrikkelijk ellendig gevoeld!!

Deel Deze Pagina