Beter op tijd dan te laat. Een vriendin is bevallen met 29 weken en had nog niets gekocht of klaar. Gezien de weken daarna enorme impact hadden en ze dag in dag uit op en neer naar het ziekenhuis aan het rijden was, moest kolven etc. Had ze er enorme spijt van. Een andere vriendin heeft vanaf 30 weken in het ziekenhuis gelegen. Je weet nooit hoe het loopt. De kans is klein dat er iets mis gaat, maar klaar is maar alvast klaar en dan heb je er geen omkijken meer naar. Daarom zou ik gewoon op mijn gemak beginnen met 12 weken en zorgen dat alles klaar is rond de 30-32 weken. Wij hebben inmiddels alles in huis (op beschuit met muisjes na) en er moeten nog wat dingen worden afgewerkt in huis. Mijn streven is om met 32 weken klaar te zijn. Ik heb meerdere kinderen, straks heb ik echt een soort van 'verlof' en hoef ik niet meer te werken aan een to-do list en kan ik genieten van het freubelen met de leuke (niet noodzakelijke) dingen
wij zijn al met de kamer begonnen voordat ik zwanger was, maar dat kwam mede doordat er nog niks aan gedaan was sinds we hier wonen. nu is het schilderwerk klaar en staan de kast, commode, en badje er. de wieg gaan we volgende week ophalen bij een neef van mn man. wel moeten er nog 2 plintjes opnieuw gelegd worden omdat mn schoonvader die had gedaan terwijl de radiator ombouw nog geplaatst moest worden. verder nog wat aankleding aan de muur en dan is het helemaal klaar.
Hier alles klaar met 34 weken!! Maar volgende keer zou ik het toch eerder klaar willen hebben... Je weet het maar nooit.
Hier begonnen na de 20 weken echo. Nu is het kamertje zo goed als klaar alleen nog ff plankje ophangen en wat leuke dingetjes om verder aan te kleden. Alle kleertjes heb ik gewassen. Vind het een prettig idee dat alles zo goed als klaar is. Je weet nooit hoe je zwangerschap verder verloopt.
Pas na de 20 weken echo. Ik denk dat ik met week 25 de kamer ben gaan schilderen, de kamer werd geleverd dacht ik rond week 30. Ik heb zelfs niets gekocht voor de 20 weken echo. Ik was zo bang om het jinxen ... en ik ben helemaal niet bijgelovig, maar wat dat betreft heb ik het allemaal links laten liggen. (zo heb ik dus ook de hele zwangerschap de miskramen-verhalen gemeden hier op ZP )
Bij de eerste begon ik rond de 20 weken. En opeens moest het ook afzijn. (Hormonen) dus op de warmste dag van het jaar staan behangen, want het moest en zou af zijn. Gelukkig deze zwangerschap stuk relaxter. We zijn nu volop bezig en hoop met een week of 2 klaar te zijn. Dan kunnen alle babyspullen tenminste van m'n slaapkamer af en heb ik extra ruime
De grote aankopen hebben we net na de 20 weken echo gedaan, komen over twee weken binnen. We hadden al wel van tevoren rond gekeken waar we wat wilden kopen. Ik wil alles rond de 30 weken zo goed als klaar hebben.
bij de 1e was alles klaar met 19wk! Met 16wk wisten we het geslacht en gingen meteen los! Bij de 2e begonnen we pas met 32wk, maar dat kwam ook door een verbouwing. Daardoor duurde alles dus langer. Toen kneep ik 'm al wel hoor!! Gelukkig 10 dagen voor de geboorte alles klaar
Wij hebben met 14 weken de meubeltjes besteld. Die worden begin mei geleverd. Ik verwacht rond 20 weken te kunnen beginnen met schilderen/behangen. Als we besloten hebben wat we willen (hangt af van het geslacht) planning is om de kamer met 7 maanden helemaal klaar te hebben.
Wij zijn al begonnen met het kamertje. Wel vroeg maar doordat we allebei heel veel werken en lange dagen maken zal er in de weekenden weinig van komen. De muren zijn nu al helemaal kaal en voorbehandeld. Moeten alleen nog een keer voorgestreken worden. De meubels hadden we trouwens door een aanbieding die we niet konden weerstaan al met 6 weken.
wow echt knap van jullie. de meeste na 20 weken. ik kan nog best wachten maar mijn man zit heel de dag babykamers en spullen te kijken. ik moet elk half uur zeggrn nee we gaan nog niks kopen. 20weken houdt hij nooit vol
Haha, nou dat is inderdaad precies andersom dan 'normaal', maar leuk dat ie zo enthousiast is Hier zijn we met de laatste decoratie bezig en denk ik echt begonnen rond week 25.
Haha bij de eerste rond 6 weken na de eerste goede echo, ondanks de miskraam net ervoor... De tweede rond de 30 weken pas... En nu heb ik er ook nog niet echt haast mee ...
Bij de eerste begonnen na de 20 weken echo. Bij de tweede pas met 32 weken. Eerder kon ook niet, ivm verbouwing (extra slaapkamers creëren)
We hebben afgesproken te wachten tot na de 20weken echo. Een week later hebben we vakantie dus kunnen we dan gaan shoppen / schilderen etc..
Bij de eerste was alles met een week of 16 wel klaar, al moet ik wel zeggen het is geen volledige babykamer. Er werdt een bedje en commode in die kamer bijgezet. Nu hebben we nog niks gedaan, we gaan misschien last minute verhuizen en dan krijgt deze Uk haar eigen kamer en kunnen we dus een babykamer shoppen. Een wieg voor bij ons op de kamer kopen we sowieso pas met een week of 34. Voor de rest kwa spullen wel alles al zo goed als compleet.
Na de 20 weken echo, maar we waren wel (te) laat klaar met alles... badje en andere spulletjes moest mn man nog snel halen na de geboorte. Dus een volgende keer zou ik er wel voor zorgen dat met 37 weken alles in huis is.
de meubeltjes staan nog in elkaar van dochter, dus hier hoeven eigenlijk alleen even te behangen. En dat doen we zaterdag of zondag. Dan ben ik 25 weken zwanger. Volgende week komt mijn moeder even helpen met alles op het kamertjes schoonmaken en daarna nog even inrichten. Kleertjes uitwassen doe ik daarna, dus ik schat dat we met 28 weken de boel wel redelijk klaar hebben. Wiegje komt bij ons op de kamer
Inmiddels is het behang besteld. Dat duurt een week. Dan moet er eerst nog geschilderd worden voor het behang op de muur kan. Het zal nog wel even duren voor alles klaar is. Ben inmiddels wel langzaam begonnen met het verzamelen van de spulletjes die we nog niet in huis hebben. Ik merk dat ik helemaal geen haast heb