Ik was 12 weken toen ik onze droom babykamer tegen kwam! Voor de rest halen we elke maand iets! En volgende week gaan we alvast beginnen met de laatste dingetjes in de kamer schilderen en de verwarming ophangen. Ik vind het erg fijn om er zo vroeg mee te beginnen omdat ik nu zelf ook nog heel veel kan! En als we nu met schilderen beginnen dan is de verf lucht er al lang uit tegen de tijd dat ze geboren word
De babykamer hebben we al eerder gekocht, puur omdat we er tegen aan liepen. We zijn nu druk aan het klussen denk dat de kamer af is over ongeveer 2 weken. Ik heb zelf wat meer rust als Alles af is, nu liggen overal kleertjes en spulletjes te slingeren.
Bij mijn dochter was met 24 weken alles zo goed als af geloof ik. Bij dit kindje heb ik een cosleeper nodig... En eventueel een commode bij ons op de kamer. De eerste maanden zal hij/zijbij ons liggen, dus een kamertje heeft echt geen haast We hebben alles al in huis dus (moet wel nog uitgezocht worden).
Sowieso na de 20-weken echo's. Bij onze dochter pas na 28 weken omdat de 20 weken echo niet goed was en ik het "eng" vond om te beginnen. De kamer was klaar rond de 38 weken. Deze keer zijn we rond de 25 weken begonnen maar het was ook veel minder werk. En ik heb net vorige week de laatste dingen gedaan en spullen neergezet.
Wij waren begonnen met het leegruimen van de babykamer rond de 16 weken. We gebruikte deze kamer eerst als opslag van spullen. Na de 20 weken echo zijn we begonnen met behangen en spulletjes kopen. Het kamertje is nu helemaal klaar.
Kamer en kinderwagen heb ik toen besteld rond de 14/15 weken. Ze hadden mooie aanbiedingen toen en kon kosteloos annuleren als het niet goed zou gaan. Met 20 weken de afspraak voor levering gemaakt en rond de 22 weken is alles geleverd. Daarna hadden we alles al snel af.
De kinderwagen met 9 weken geloof ik, en het kamertje met 13 weken. Kwamen we toevallig tegen op marktplaats en dan is het gelijk ophalen hé als je iets moois vindt en over de prijs eens wordt.
wij hebben vandaag behangen (25 weken), meubeltjes hebben we nog van dochter. De komende weken alles even uitwassen strijken en dan is het met 30 weken wel af. Zelfde tijdsplanning als met dochter
Ons behang zit er inmiddels alweer een weekje op en ben er echt super blij mee. De meubeltjes hebben we afgelopen weekend tweedehands gekocht voor echt een koopje, en m'n vriend is nu bijna klaar met het schilderen er van. We verwachten dat het weekend alles wel staat, behalve de accesoires dan nog, dat volgt En matrasje, lakentjes en dingen moeten we allemaal nog kopen maar dat komt wel. Dat doe ik ook liever als we weten wat het wordt, anders wordt alles zo grijs denk ik. Vindt het ook nog steeds zo'n gek idee dat daar zometeen een kindje slaapt.. Onwerkelijk
Hier zitten we momenteel middenin een verbouwing en daarna krijgt ons zoontje een andere kamer, zodat zijn kamer de babykamer kan worden. We hopen over twee weken te kunnen beginnen met de interne 'volksverhuizing'. Ik ben nu 22 weken zwanger, dus als het goed is nog voldoende tijd. We hebben nog veel spullen van de eerste die we zullen hergebruiken, dus dat scheelt ook enorm. Ik wilde heel graag een leander wieg hebben en die heb ik vorige week via marktplaats gekocht. Nu helemaal aan het uitwassen..... Leuk om weer mee bezig te zijn! Zoontje kwam wat eerder, dus mijn streven is wel met 30 weken de babykamer af te hebben. Dan nog even tijd om alle dingetjes te wassen en de kast in te ruimen.
Wij hebben de babykamer leeg gemaakt en geschilderd rond de 19 weken. Dat kwam toevallig handig uit met vrije dagen in de periode. We moesten ook ander schilderwerk doen, dus dat hebben we de afgelopen weken afgemaakt. Nu is het een kwestie van inrichten. Een wieg en stoel staan er al; gordijnen zijn besteld. Commode kopen we rond 24 weken bij Ikea; kinderwagen, box en autozitje ook rond 24/25 weken. Daarna de kleine spulletjes. Ik wil rond 30 weken het wel echt klaar hebben, maar dat moet wel lukken. Ik zou zeggen: neem de tijd! Het eerste trimester is een goede fase om even te wennen aan het hele idee van een kind krijgen, zwanger zijn, je lichaam is wat uit balans. Na het eerste trimester krijg je meestal vanzelf zin om het e.e.a. aan te pakken. Succes!
De babykamer is sinds afgelopen week leeg. We hebben behang gekozen voor 1 muur. De muren waren al geschilderd met witte structuur behalve 1 muur. Die gaan we dus behangen. Alleen nog afwachten of ze volgende week het geslacht van onze twee wondertjes kunnen zien. Ik twijfel als het een jongen en een meisje is of we blauw gaan kiezen. Het behang wat we mooi vinden is er in blauw, lila, roze of beige. Beige vind ik niet zo mooi en de lila lijkt erg roze. Nog even afwachten dus. We weten qua meubels al wat we willen en ik hoop over een paar weken ook foto's te kunnen showen.
Met 20 weken eerste babydingetje (lees: romper) gekocht. Vond dat zelf echt een mijlpaal en belangrijk om de 20-wekenecho even af te wachten of alles goed was. Begonnen met grote dingen aanschaffen tussen de 26 en 30 weken. Ik kon me prima inhouden maar ben gewoon best nuchter. En tijdens het verlof lekker bezig geweest met laatste dingetjes qua aanschaffen en kleertjes wassen, waardoor ik niet zo ongeduldig op de baby aan het wachten was zoals sommige dames die het 'wachten' al heel snel beu zijn... Voor mij perfecte timing van activiteiten zo, al moet ieder gewoon lekker doen waar ze blij van wordt. Succes!