hoi allemaal zoals de titel al zegt ik durf geen flessen of (fop)speentjes te halen ik had toen ik zwanger was van youame een flessenset gehaald en allemaal leuke fop speentjes toen werd youame geboren met een schisis dus kon ze niet uit een gewone fles drinken of speentjes in nu ben ik zwanger van de 2e en wil graag weer speentjes en flessen halen maar durf niet omdat ik niet weet of dit kindje ook een soort van schisis heeft wat nu gr marline
hoi marline, is dat niet iets dat ze kunnen zien bij de 20 weken echo? En omdat Youame het had, kijken ze daar misschien wel extra na?
hoii bij youame zagen ze het niet omdat ze altijd der handjes voor de gezicht had ik krijg nu wel een hele uitgebreide echo maar ze kunnen dan niet zien of de gehemelte open is
Ik snap dat dat heel vervelend is voor je, Maar bij mij zeiden ze tijdens de 20 weken echo dat ze goed konden zien dat mijn kindje geen hazenlipje of iets dergelijks had... En ik had geen medische echo, maar een "standaard" 20 weken echo... Wellicht zou je deze 20 weken echo af kunnen wachten of aan je verloskundige advies vragen?
Wel of geen hazelip....ik koop maar 1 flesje en een speentje zit altijd kado bij de blije doos en meer koop ik dus niet. Eerst maar is zien of de baby de keus van mijn fles/speen bevalt. Bij de vorige veelste veel geld uitgegeven aan dat soort spullen, uiteindelijk heb ik na alle merken een baby die uit het goedkoopste Etos flesje drinkt en géén fopspeentje hoefde/wilde.
gewoon niet doen dan. Er is altijd wel een winkel/apotheek open waar je flessen en spenen kan kopen. Stuur je na de bevalling gewoon vaders of (schoon)moeders ff op pad. Die doen dat vast graag voor je.
En wat is er dan gebeurd met het flesje wat je al had voor je eerste kindje? Dat kan je toch gewoon weer gebruiken? Ik ben zwanger van de eerste maar heb een doos vol 'tweedehands' flessen en dat terwijl ik borstvoeding ga geven. Wat fopspenen betreft krijg je er genoeg in die baby-pakketten. Maar heb wel een speciale gekocht die je moet gebruiken als je kindje borstvoeding krijgt.
ons zoontje is ook geboren met schisis (volledig lip, kaak, gehemelte tot door huig) Voor hem had ik nog voor de structurele echo ook al flesjes en speentjes in huis gehaald, omdat we toen nog van niets wisten. De 1e periode is hij gevoed met de habermann speen maar na ongeveer 8 mnd kon hij ook redelijk goed uit de voeten met de lange 3 standen pap speen van bibi nuk. waar het gat wat groter van was gesneden. ook de avent flessen zijn regelmatig gebruikt gewoon door het gat wat groter te maken. Aidan heeft door reflux klachten (maagzuur) heel veel plezier gehad van een speentje. Ondanks dat hij ook een lip en kaak spleet had, kon hij deze toch goed in z'n mondje houden, door er met een haar elastiekje een knuffeltje aan vast te maken. Dat lag dan in z'n slaap naast hem zodat hij het speentje zo kon pakken. Ook nu heeft hij er nog plezier van 's nachts. Nooit z'n speen kwijt, grijpt gewoon in't rond tot hij z'n knuffel heeft. Hij heeft er nooit echt aan kunnen zuigen, maar het sabbelen heeft hem heel vaak rustig kunnen krijgen in moeilijke momenten en in z'n slaap. Onze 2e lijkt geen schisis te hebben, maar idd het zachte gehemelte kunnen ze niet zien. Ik maak me er nu minder druk om, maar begrijp je gevoel wel hoor. Speentjes heb ik nu bijv. ook alleen maar uit de kado dozen. Kopen kan ik ze altijd nog. We hebben ook nu maar 2 nieuwe flessen gekocht, voor het geval dat. Mocht je toch met normale flessen kunnen voeden en ze niet in huis hebben. Kan je ook de tijd overbruggen door te voeden met een cupje, lepeltje of spuitje toch? En wat dacht je van b.v. in de eerste periode? al is het maar ter overbrugging als je het niet door wil zetten. Heeft je kindje meteen de waardevolle colostrum binnen. We duimen voor je.