Ik ben beginnen wassen met 30 weken ongeveer, eerst met normale wasverzachter (wist niet dat dit niet zo goed was, maar mijn zoontje heeft er in ieder geval geen last van gehad) en achteraf zonder wasverzachter.
je zou alvats kunnen beginne met de slabbers. spuugdoekjes en hydrofiel luiers etc. deze dingen kun je goed opbergen in de commode en als je er een geurzakje van zwitzal bij doet blijft het heerlijk ruiken hoor. rond 35 wk zou ik het beddengoed doen en de kleertjes, rompertjes. het bedje kun je wel alvast opmaken dat staat zo leuk en dan rond 35 wk even uitwassen en mocht je met 40 wk nog niet bevallen zijn doe je het nog is. het is zo leuk om die eerst baby was te doen en het te zien drogen succes
Hoe zit het nou met de wasverzachter van NEUTRAL, is toch HYPO-ALLERGEEN, hoe zit dat nou? deze kun je dan toch gewoon gebruiken ?
ik ben inmiddels begonnen met de babywas. ben best wel een zeikerd daarin en heb het dus extra goed op kleur gesorteerd. het meeste heb ik ook al gestreken. moet nu de kast en de commode nog schoonmaken en dan kan ik het opruimen. liefs doris
Ik heb trouwens gehoord dat je beter geen wasverzacher mag gebruiken, maar weet ook niet hoe het zit. Ik heb het zelf niet gedaan iig.
Ik heb de babywas van Jarissa met een week of 36 gedaan. Alles lekker fris in de kast voor de geboorte. Eerder vond ik zelf niet prettig, dan ligt het al weer zo lang. Ik heb alles gewassen met Ariel Sensitive vloeibaar en alles in de droger. Ging uitstekend, is er allemaal mooi en zacht uitgekomen. De kans op een allergie is niet zo gek groot maar stel dat je baby wel allergisch is. Dan heb je net na de bevalling echt geen zin om alles opnieuw te moeten wassen. Na de geboorte kun je eens 1 was proberen.
Heb me toch niet kunnen beheersen.. ik heb gisteravond toch de rompertjes, de dekentjes, de en hoeslakens al in de was gedaan ... hopelijk hangt mijn man het vandaag op om te drogen, dan kan ik het deze week strijken en in de kast leggen Even een off-topic-vraagje: op de rompertjes staat dat je ze met 60 graden moet/kunt wassen. Bij de eerste keer wassen hoeft dat toch niet? Alleen straks als ze vuil zijn toch? :-k
60 graden betekent alleen maar dat ze die temp. aankunnen. Dus als jij alles op 40 graden wilt wassen, is dat goed hoor. De meeste kleertjes die ik heb kunnen niet eens hoger dan 30 graden.
Ik ben nu 32 weken en heb vorige week alles gewassen.... Maar heb van die clip-boxen van de xenos waarin je alles luchtdicht kan bewaren dus daar liggen de kleertjes en lakentjes etc nu gestreken in. Ga het echt niet nog een keer wassen. Heb alles gewoon met normaal wasmiddel gewassen. Kort wasje van 30 graden. Het is tenslotte al schoon, het gaat alleen om et idee. Buiten opgehangen toen de zon scheen en met een klein windje erdoor wordt het niet zo stijf en heb je geen droger nodig. Heb ik ook niet trouwens. Het bedje maakt mijn moeder op als de kleine er is. Zij is de kraamverzorgster. Ik moet na de bevalling 24 uur in het ziekenhuis blijven dus dan is er tijd genoeg voor. Alleen nu kwam zij ook nog met een doos lakentjes, luiers en spuugdoekjes. Kan ik nog een keer wassen
Moet je ook echt alle kleertjes van te voren wassen? Ik vind het zo zonde... Is het niet genoeg om alleen de rompertjes te wassen, omdat alleen die direct op de huid gedragen worden.
Ik zou heb het wel allemaal gewassen. Vind het een fijn idee dat het allemaal schoon is. Al dat impregneerspul eraf en de "vers-uit-het-plastic" lucht. En al die kleertjes die niet in plastic zaten.. Wie weet wie dat allemaal heeft aangeraakt voor ik het gekocht heb .. Rompertjes zijn allemaal kort, dus de armpjes en beentjes + het nekje komen in contact met de bovenkleding. Voel me er zelf beter bij als gewoon alles even gedaan is. Heb toch niks beters te doen
Bij mij is alle kleding tweedehands. Ik was het zelf allemaal ook nog eens, maar het is dus allemaal al meerdere keren gewassen. Dat is trouwens goed om eventueel chemisch materiaal uit de stof te wassen. Verder was ik ze allemaal op 30 graden, zonder wasverzachter, net zoals de gewone was, met ecologisch product. Daar zit sowieso niets in dat allergie zou mogen kunnen opwekken...
Ik vind het ook erg belangrijk dat alles schoon is, vind dat belangrijker dan hoe het eruit ziet. Zelfs de ledikant en wieg dekens heb ik gewassen terwijl ik wist dat ze daardoor lelijker zouden worden maar meer voor het idee, terwijl de kleine er niet eens zo snel mee in aanraking zal komen. Zal wel met de nesteldrang te maken hebben! En ik ben er geloof ik zo vanaf week 32/33 mee begonnen.
Ik begin ook met wassen als mn verlof ingaat, met 34 weken dus... Vind dat spul nu allemaal erg muf ruiken, naar plastic... Het hele kamertje ruikt nu nog naar hout. dus is wel fijn als dalijk de geur een beetje weggetrokken is, om dan ook lekker frisse textiel en kleertjes te hebben liggen@ En aangezien je nooit weet wanneer je gaat bevallen kun je beter wat vroeger wassen dan 1 dag te laat!
Let op; Neutral adverteerd heel mooi met dat dit wasmiddel en aanverwante producten allergische reacties voorkomen maar.... Ons zoontje en ik zelf hebben erg snel last van jeuk door contact allergieën. We dachten dat wassen met neutral een goede oplossing zou zijn maar.... de jeuk werd ERGER! Snel er mee gestopt en een wasmiddel van een andere fabricant gaan gebruiken. Toen was het meteen een stuk minder. Ik dacht dat dit aan mij lag, maar heb ondertussen meerdere ouders en mede lotgenoten hier over gehoord. Neutral is dus niet altijd beter.. geen idee waarom, maar helaas staat mijn verhaal dus niet op zich. Wassen zonder wasverzachter (azijn in de plaats) en zo min mogenlijk wasmiddel gebruiken werkt over het algemeen voldoende voor de tere babyhuid. De kans op een allergische reactie is geloof ik heel erg afhankelijk van de "allergie risico's" die de genen mee geven. Bij ons zitten van beide kanten bijv exzeem en voedsel allergie e.d. dan is de kans groter als bij ouders zonder allergie in de genen. succes met de nestdrang hier is alles al minstens 2x gewassen. begon al vroeg te "kriebelen" deze x.