Ben benieuwd hoe vaak jullie naar het cb moeten. Op internet kom ik meer frequente bezoeken tegen dan ik hier heb. Ik ben tot nu toe na een, twee, drie en vier maanden geweest. Daarna zes maanden en de volgende is pas met tien maanden en dan ook meteen een inenting. Iemand met een meisje van vijf vond dat erg lang, zij ging elke maand het eerste jaar? ?
Nou ik ben nog nooit iedere maand geweest hoor, volgens mij heb je hier gewoon een schema voor wat voor iedereen hetzelfde is, mocht alles normaal gaan. Je kunt natuurlijk wel ervoor kiezen om vrijwillig naar de inloop te gaan. Ik geloof dat ik vanaf mn oudste zoontje op een gegeven moment een iets langere periode tussen 2 afspraken heb gehad omdat ze toen 1 afspraak hebben geschrapt bij een bepaalde leeftijd ivm bezuinigingen.
Ik kijk nu trouwens ff in mn boekje, ik ben wel met 5,6,7 en 9 maanden geweest en met 11 maanden de injectie. Toen met 14 maanden weer een injectie en nu moet hij binnenkort weer (18 maanden).
hier is t met 1.2.3 en 4 maanden, dan 6.. dan 7.5.. dan 9 en hierna 11 en daarna 14. Verder nog niet op de hoogte
Ik volg het standaard programma, dat is hier met 1, 2, 3, 4, 6, 9, 11 en 14 mnd. Nu pas weer met 21 mnd. Als alles goed gaat hoef je niet vaker. Als er iets is met de groei ofzo dan laten ze ke nog wel eens vaker terugkomen geloof ik
Ik ben met allebei niet iedere maand geweest. Kan best dat ze denkt dat het vaker was dan het was? Of dat ze om een speciale reden iedere maand moest? Hier is het met 1, 2, 3, 4, 6, 9, 11 en 14 maanden en dan pas weer met twee jaar. Ik vind het wel best. Ze vertellen me niets nieuws, dus waarom zou ik vaker gaan?
Je moet niet. Het is een keus. Je kan kieze of je wilt. Het consultatiebureau is geen verplichting de frequentie word minder werd mij verteld. Bij een tweede nog minder. VoorVragen kun je bellen of naar het wegmoment
Contacten zijn hier bij de tweede volgens mij hetzelfde als bij de eerste. Misschien dat er één afspraak tussen uit gegaan is, maar meer zeker niet.
Wij gaan alleen naar de consulten met de prikken op ons eigen verzoek, komt er op neer dat de boys nu ik meen 5x geweest zijn en nog 2x moeten. Bij de oudste tot 14 maanden het normale programma aangehouden maar alle consulten zonder prikken vonden wij eigenlijk zonde van onze tijd dus 18 mnd, 2 jaar en 3 jaar hebben we overgeslagen, was geen enkel probleem. Bij de tweeling vroeg het cb dan ook hoe wij het wilden doen. Zij snapten ook wel dat het met 2 een hele onderneming is. We mochten kiezen: alleen prikken of ook consult, ach ja, als we er dan toch zijn kijk ze gelijk maar even na, maar vragenlijsten vul ik niet meer in, onzindingen. Het allereerste consult bij 4 weken hebben we wel gedaan omdat de arts dan moet beoordelen of ze gezond genoeg zijn om met 2 mnd. de prikken te krijgen. Normaal is hier geloof ik 1/2/3/4/6/7,5/9/11/14/18/2jr, 3jr, 3j9m. Vind ik voor ons echt heel erg veel, kan me wel voorstellen dat anderen dat wel prettig vinden (of nodig hebben).
Hier was het volgens mij hetzelfde als bij jou. Vroeger was het denk ik iets vaker, bij mij stonden namelijk ook andere leeftijden voorgedrukt in het groeiboekje. In de praktijk werd dit dus 1 of 2 bezoeken minder. Ik had zelf ook geen behoefte aan meer, het ging prima. Als je vragen hebt kun je mailen of naar het inloopspreekuur.
Nee hoor, de bezoeken worden steeds minder frequent. Ik ga zelf niet eens meer naar de bezoeken van de verpleegkundige, alleen de arts.
Ok dan. Hier is de 7, 9 en 11 dan dus geschrapt en samen gevoegd tot 10 maanden. Daarna werd t 14 zeiden ze nog. Fijn al die bezuinigingen. Niet dat ik er nou elke maand wil komen maar vind t altijd wel leuk en ook t wegen en meten. Gaan we dat thuis maar proberen
Inloop is hier op werkdagen en ik ga er geen vrij voor nemen. Bij de oudste hebben we zelf een babyweegschaal gekocht, heb de jongste er ook wel eens op gezet. En meten deden we wel eens liggend met twee boeken en een meetlint ofzo en inmiddels gewoon staand tegen de deur.