Ik ben 30 april bevallen wanneer kan ik weer beginnen met de pil? Op internet staat na 3 weken al en de huisarts zegt eerst menstruatie afwachten..
Ik ben 28 maart bevallen. Ik ga vanmiddag naar de huisarts omdat ik ook weer wil beginnen met de pil. Ik zal je laten weten wat mijn ha zegt. Ik vind het overigens wel raar dat je ha zegt dat je een menstruatie moet afwachten want met bv kan je menstruatie best lang op zich laten wachten. Sommige vrouwen worden na een half jaar pas weer ongesteld..
oh ik was vergeten erbij te zeggen dat ik kunstvoeding geef, misschien dat daarom mijn huisarts dat advies gaf.. maar ik vraag me af wat ik dan moet geloven omdat overal op internet staat dat je na 3 weken al met de pil kan beginnen. en wat zei je huisarts?
Mijn ha zei dat het idd na 3 weken kan en daarna kan je in principe op ieder moment beginnen, alleen ben je dan niet gelijk veilig. Als je op de 1e dag van je menstruatie begint dan ben je wel gelijk veilig. Maar je zou dus kunnen beginnen volgens mijn ha.
ik heb de minipil en daar stond in de bijsluiter tussen ik geloof 14 en 28 dagen na de bevalling weer te beginnen met de pil. neem aan dat het wel in elke bijsluiter staat wat het beste is. sowieso de eerste cyclus extra bescherming gebruiken vind ikzelf wel verstandig
Ik begon 6 weken na de bevalling opnieuw. Was toen nog niet ongesteld geweest. Wel nog niet veilig de eerste 1 à 2 weken dat je de nieuwe pilstrip begonnen bent.
Wat verwarrend haha mijn huisarts zei juist eerst menstruatie afwachten dan beginnen met de pil maar eerste maand is nog niet veilig. En jou huisarts zegt gewoon andersom Maar ik denk dat ik dan vanavond maar hewoon ga beginnen met de pil Bedankt voor jullie reacties
Mijn huisarts zei ook dat ik eerst een keer 'natuurlijk' ongesteld moest worden, maar blijkbaar is dat overal anders dus blijkbaar.
Ik wilde zelf na ruim 2 maanden weer aan de pil. Toen niet gedaan omdat ik er nog tegenop zag (elke dag weer slikken enzo) Uiteindelijk ruim 4 maanden na bevalling pas weer begonnen. Maar HA heeft daar niets over gezegd
in principe kan je starten wanneer je wilt, zou dan de eerste maand wel onveilig rekenen of je menstruatie afwachten meestal komt dat binnen paar weken wel op gang.