Hallo allemaal! Ik ben Lisa, 24 jaar en sinds 5 jaar samen met mijn vriend. Al een poosje (zo'n 2 jaar) hebben wij een kinderwens welke steeds sterker wordt. Echter hebben wij dit tot nu toe uitgesteld omdat ik nog studeer. Nu studeer ik over een maand af en ik kan daarna direct aan mijn nieuwe baan beginnen, waar ik (als alles goed gaat) na een half jaar een vast contract zal krijgen. Nu zitten wij in dilemma wanneer ik zal stoppen met de pil. Ik wil in ieder geval wachten tot ik een vast contract heb (dit zal per 1 januari 2017 zijn), maar ik vind het tegenover mijn werkgever ook niet echt fair om na een aantal maanden (hopelijk, ik weet dat een eventuele zwangerschap niet te plannen is) al te moeten melden dat ik zwanger ben.. We zijn allebei nog jong dus wat dat betreft zit er natuurlijk geen haast achter, ik wil echter ook niet nog heel lang wachten. Dus mijn vraag is; per wanneer zou ik volgens jullie wel kunnen stoppen met de pil? Bedankt vast voor jullie reacties!
ik zou meteen stoppen zodat je lichaam alle tijd heef tom te ontpillen. Ik zou willend dat ik achteraf veel eerder was gestopt want nu wil ik echt zwanger worden en blijft mijn menstruatie al 4 maanden uit....
Ik zou ook eerst wat maanden ontpillen en wat condooms aanschaffen. Kijk even een paar maanden op je werk aan of het bevalt en loopt zoals je hoopt. En dan ervoor gaan.
Ik heb een beetje hetzelfde dilemma. 25 jaar en een hele grote kinderwens. Wel een vast contract maar kom in aanmerking voor een nieuwe functie die ik heel graag wil vervullen. Al 10 jaar aan de pil en mijn ongesteldheid wordt steeds minder, lees af en toe een veeg aan toiletpapier en meer niet. Zit nu verschrikkelijk in dubio of ik nu gewoon moet stoppen en maar moet afwachten en lekker ontpillen.