Hallo meiden, Jaa, wij hebben besloten om voor een tweede kindje te gaan...en dit is ronde 1.....Om het meteen goed aan te pakken heb ik ovulatietesten gekocht. (die kosten veel zeg! Ik woon in het buitenland en hier heb je er 4 voor 25 euro!)..Nu had ik verwacht dat ik volgende week pas mijn eisprong zou hebben omdat ik de laatste paar keer een cyclus van ongeveer 35 dagen had. Maar ik weet niet waarom,iets zei me dat ik vandaag eens moest proberen om te testen...en om 11 uur had ik een ongelooflijke knaltest...nu temperatuur ik bijna elke maand..eerst om zwangerschap te voorkomen..en nu dus om zwanger te worden en ik temperatuur 2x per dag en de temp is eigenlijk altijd hetzelfde s morgens of s avonds, maar nu heb ik dus net mijn temperatuur opgemeten en deze is wel 0,8 hoger dan 'normaal'...dus ik denk bijna dat ik mijn eisprong heb gehad. Nu dus mijn vraag, kan het dus zo zijn dat wanneer je een super positieve ovulatietest hebt en dan een paar uur later al je eisprong? Aangezien het de eerste test was weet ik natuurlijk ook niet of ie gister ook positief zou zijn. Moet ik nu morgen weer testen om te kijken of het streepje lichter wordt en is dat dan een teken dat de eisprong is geweest? Bedankt alvast!
niemand?...ik heb daarnet nog een test gedaan en deze is iets lichter dan die van gister maar lijkt nog wel positief...vanmorgen wel een hoge temp....
De temperatuur van vanochtend is wat handiger om te gebruiken dat die van gistermiddag. 's Middags is je temperatuur sowieso hoger. Maar als je gister positieve ovu test had en je temperatuur vanochtend hoger was en heb je waarschijnlijk gister/vandaag je eisprong gehad. Wat bijzonder dat je eerder bent gaan testen door je voorgevoel en dat je het meteen goed had!!
Ik kan me haast niet voorstellen dat je temperatuur 's avonds hetzelfde is als 's morgens. Temp je wel echt voor je opstaat en elke dag op dezelfde tijd?
Hoi! Liesje, bedankt voor je reactie...ja gek he dat voorgevoel, ik weet ook niet waarom...nu hopen dat het ook heeft geholpen! Evira...ja ik heb idd meestal dezelfde temperatuur zowel s morgens als s avonds, ik heb zelfs een speciale thermometer van mijn gyne gekregen waarmee je zonder problemen gewoon onder de oksel kunt opmeten. Het kan wel eens zijn dat het een tiende anders is maar over het algemeen is de temp hetzelfde....en na de eisprong scheelt het 0,8 tot 1,2...en dit al een aantal jaar!