Wanneer beginnen met 'drinken' geven?

Discussie in 'Voeding' gestart door dolfijn, 26 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Hallo dames,

Sinds vorige week zijn we gestart met het geven van groente en sinds gisteren krijgt Senna ook een halve liga 's ochtends. Lekker geknoei hoor.
    Fruit introduceren we binnenkort.
    Mijn vraag is wanneer je begint met het geven van een extra sapje. De liga lijkt mij behoorlijk droog. Kan me voorstellen dat het lekker is om daar iets bij te drinken (of denk ik nu te volwassen ;) )?
    Maar wat geef je dan? Koude thee of water of mag het ook appelsap met veel water zijn of diksap. Ik hoor nogal hele verschillende meningen over sapjes met suiker. Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Hoeveel geef je en doe je dit dan in een tuitbeker? Of is ze hier nog te jong voor? Een klein flesje kan ze wel al zelf vasthouden.

Gr. Dolfijn

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    We zijn het al wel aan het proberen, maar C drinkt niks anders dan melk. Nou eet hij genoeg fruit en groente om daar vocht uit te halen.

We hebben thee (zoethout/rooibos/kabouterthee), water, en heel verdund diksap geprobeerd. Maar hij wil het niet uit een fles of een tuitbeker.
    En hij heeft wat last om te schakelen van eten naar zuigen. Dus als we hem een flesje geven na zijn boterham/groente/fruit dan kauwt hij daar alleen maar op.
    Maar ik denk dat hij straks wel dorst gaat krijgen als er nog een fles afgaat (rond de 8-9 maanden). Dus voorlopig blijven we het proberen, en hij zal het wel eens doorkrijgen..

3. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    evt gewoon in een flesje geven...zou nog geen appelsap doen maar beginnen met diksap of roosvicee....en niet gelijk denken dat ze het helemaal op drinkt hoor...bij Teun heeft het echt een paar mnd geduurd voordat hij het lekker vond en dus ook meer ging drinken....toen hij nog maar 1 fles melk kreeg...en nog niet veel dronk naam ik hem smiddags gewoon op schoot en gingen we een klein flesje roosvicee drinken....

Deel Deze Pagina