ja, ik had het ergens gelezen, als je zwanger bent, kun je ineens kram krijgen in je kuit. ja, dacht ik, dat zal wel. ja dus,ikheb het nu al eeen paar nachten op een rij. alleen snachts. hoe komt dat nou? die kramp?
hoe t precies komt weet ik niet. T heeft wel te maken met bepaalde stoffen die je dan teweinig hebt in je lichaam Een glaasje zuivel voor t slapen gaan helpt en je vitaminen innemen. Dus bv gravitamon. Maar goed die twee dingen helpen ook weer niet bij iedereen
De kramp in je kuiten ligt waarschijnlijk aan een te kort aan magnesium. Zelf heb ik dit opgelost door vitamine te slikken voor zwangere vrouwen. Je kunt natuurlijk ook je voeding aanpassen. Er zit magnesium in bananen, cashewnoten, champignons en dergelijke. Voor meer producten zie deze link: http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/ Het zit trouwens ook in cranberry sap. Is gelijk ook goed voor je blaas
water drinken, melk drinken, misschien wat extra vitaminen. ik denk dat de tips van emmyg waarschijnlijk ook wel zullen helpen, maar doe een beetje rustig aan met bananen: daar kun je namelijk verstopping van krijgen. dus als je darmen al niet heel erg goed werken, matig met banaan!
Bij mij hielp/helpt de floradix tabletten heel erg goed, sinds ik die slik geen kramp meer gehad 's nachts! Oh en als je je uitrekt ff om denken dat je je tenen naar je toe rekt ipv je voet lang maken zeg maar, want dan schoot het er juist vaak in bij mij!
bedankt voor de antwoorden ik ben snel van de kramp af als ik mijn tenen optrek dus zo erg is het niet. ik ga jullie tips proberen.
Mocht je toch kramp krijgen, dan kun je je tenen terug trekken. Is welpijnlijk maar helpt wel. Of je voeten op een koude ondergrond zetten. Hebben zelf laminaat in de slaapkamer, das dus wel handig. Op de site www.omaweetraad.com staan ook andere tips. Sterkte ermee