Wanneer beginnen met Folium?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door DCT, 13 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DCT

DCT Lid

30 okt 2011
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Weer een tijdje geleden..
    Eindelijk begint mijn partner ♡♥ papa gevoelens te krijgen..
    (tip: ga naar prenetal shoppen voor een cadeautje voor iemand anders en je vent is om! Haha en dat omdat een kinderstoeltje past bij zijn auto, een giller gewoon!)

Nu is de vraag.. Oktober dit jaar willen we beginnen, omdat ik niet wil bevallen op onze bruiloft.. stellen we het nog eventjes uit. Maar wanneer begin je nou met wat.. Folium, vvitamine D... en wat nog meer...;)

Gr,

2. Foliumzuur 6 weken voordat je hoopt zwanger te worden... Vitamine D weet ik niet.

3. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Ben begonnen om moment dat ik zwanger was...

foliumzuur kan nooit kwaad

4. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Foliumzuur minimaal een maand van tevoren. Vitamine D zou ik ook een maandje van tevoren doen, dan is de zomer toch voorbij :) Kan ook geen kwaad verder.

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je moet eerst een spiegel opbouwen wat foliumzuur betreft. De spiegel heeft de maximale waarde bereikt als je het vier weken gebruikt hebt. Ten tijde van een eventuele bevruchting zou je op die waarde moeten zitten.

Je kunt dus het beste twee weken voordat je met de anticonceptie stopt, beginnen met foliumzuur. Mocht je cyclus na het stoppen meteen perfect zijn, dan zou je rond de bevruchting op vier weken foliumzuur-gebruik zitten. Het is belangrijk dat je de foliumzuur elke dag neemt en je kunt het ook gewoon door blijven slikken als het allemaal wat langer duurt of je tussendoor een pauze van het zwanger worden neemt.

Smiley3 Foliumzuur wordt heel erg geadviseerd, omdat het de kans op een hazelipje en een open rug flink verkleint. Het slikken omdat het nooit kwaad kan, is iets te kort door de bocht. Als je te laat begint, verliest het de werking. Dus pas beginnen als je al zwanger bent, is niet echt de bedoeling. Foliumzuur is veel belangrijker dan zwangerschapsvitaminen, omdat je die niet echt nodig hebt als je gezond eet. Foliumzuur heeft echt een doel.

6. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

4 weken van te voren beginnen.

7. Moeder van Rick

Moeder van Rick Actief lid

23 jan 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sluit me helemaal aan bij Jippie!
    Ik ben begonnen toen ik gestopt was met de pil ik slik al maanden de tabletten van etos: mama worden, daar zit alles in wat je nodig hebt kwa vitamines wat je nodig hebt.
    Je kunt beter te vroeg beginnen met de pillen dan dat je begint als je weet dat je al zwanger bent omdat dan de kans op een open ruggetje en alles veel groter is en je kleintje dan al de meest essentiële organen heeft onwikkelt die hij nodig heeft.

8. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Ik ben met foliumzuur begonnen vlak voordat de mirena werd verwijderd. :)

9. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Op moment dat ik kids hoopte te krijgen begonnen met foliumzuur .
    Toen het niet wilde gestopt, toen we in het ziekenhuis belanden weer begonnen [ anders word je niet geholpen]
    Na de drie behandelingen er weer mee gestopt , gebruik het nu niet meer .
    Maar het is wel erg goed om het wel te doen .
    Sluit me aan bij jippie

10. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Ik ben begonnen met foliumzuur sinds ik gestopt ben met de pil.

11. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    begonnen met foliumzuur bij laatste strip van de pil tot 12 weken zwangerschap, heeft wel aantal maanden geduurd. maar dat kan dus gewoon met foliumzuur.

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier tijdens onze jaren van zwanger worden constant foliumzuur geslikt. Het is een vitamine, dus dat kan helemaal geen kwaad. Je kunt geen overdosis krijgen. Wat je niet nodig hebt, plas je uit.

13. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ik ben begonnen met foliumzuur nadat ik gestopt was met de pil.

14. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Begonnen 3 weken voordat ik gestopt ben met de pil.

Deel Deze Pagina