Overigens moet iedereen vooral doen wat hij of zij wilt hoor. Een vriendin van mij heeft haar kindje al groentehap gegeven toen hij 3,5 maand was ... gaat prima met m . Maar ik vind argumenten als 'dat deden ze vroegah ook' een beetje euhm ... nou ja ... niet zo sterk ... Dus 3,5 maand kan ook
hoi, mijn zoontje is 3 maanden en ik ga van de week eens voorzichtig proberen. op de potjes staat vanaf 4 maanden. dit is vooral voor allergieen enzo. vroeger gaven ze vanaf de 3 maanden. een collega van mij is ermee begonnen omdat zijn zoontje het echt gewoon nodig had (cb heeft het voorgesteld) dus het hangt gewoon van kind tot kind af. ik zou zeggen, kijk wanneer je baby er klaar voor is. begin met een paar schepjes en wacht even af of hij krampjes krijgt. zo bouw je op. eerst een paar schepjes, gaat alles goed geef je hem wat meer... krijgt hij krampjes dan zijn zijn darmen er nog niet klaar voor en wacht je een 4 tal weken.
Zelfs ons CB zegt dat het advies is 6 maanden maar dat je gewoon zelf naar je kind moet kijken. Mijn meisje heeft heel erg last van dunne ontlasting ivm snelle vertering. Mij is geadviseerd om te starten met een papfles en als de ontlasting niet indikt een fruithapje met kruimelliga te geven. Ieder kind is anders. Het is idd wel zo dat voor 6 maanden hapjes geen fles vervangen.