Van slag door voeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door Fas30, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu ruim 6 maand en we zijn vorige week overgegaan op Friso 2 en hij krijgt nu aardappel met vlees en groente potje en tussen de middag een half broodje (wat hij ervan opeet) ook zijn we van 4 naar 3 flessen gegaan, wel allemaal in overleg met het CB.
    Alleen nu is j. Heel jengelig en vooral s'avonds en s'nachts veel huilen. Vanavond ook weer, leek alsof hij een zere buik had, steeds scheetjes laten en dan weer huilen. Ook krijgt hij opeens weer droge plekjes/pukkeltjes op zn wangetjes. Dit heeft hij in het begin ook gehad toen had hij koemelkallergie en zijn we de nutrilon pepti gaan gebruiken. Nu zijn we een week of 6 terug op de friso en dit ging heel goed. Zou de omslag naar de nr. 2 daar nog weer mee te maken kunnen hebben of is zijn hele eetpatroon misschien teveel omgegooid? Tips?

2. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Jeetje wat introduceer jij ineens veel nieuwe dingen, wij zijn hier eerst voorzichtig met fruit begonnen een paar lepels 4 dagen proberen en nu mix ik pas het fruit met de pap waar ik dan opvolg melk voor gebruik en verder voor fles voeding gewoon nog normale melk zodat hij daar niet ineens volledig op overschakeld en nu beginnen we rustig met groenten in de avond te geven maar dat hebben we rustig ingevoerd en zijn we niet abrupt mee begonnen.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik vroeg het me ook af: heb je al die nieuwe dingen op korte tijd geïntroduceerd? Want dat lijkt me inderdaad nogal veel voor zo'n kleintje.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.818
    5.952
    113
    Vrouw
    Aardappel en vlees even laten staan voorlopig?
    Vlees hoeft echt nog niet,dat is echt een klus voor de jonge darmpjes..
    Even rustig aan op kv (dat nu echt nog de belangrijkste voedingsbron is),fruit en groente.

5. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sorry vergeten te zeggen dat hij vanaf 4 maanden al fruit en groentehapjes kreeg dus daar is hij wel aan gewend.
    Wat nu dus anders is, is voeding nr 2 en die aardappels met vlees (uit een potje) erbij.

Deel Deze Pagina