Wanneer beginnen met fruithapje

Discussie in 'Voeding' gestart door Britt16, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    bij mij zat ze t eten uit mn mond te kijken en te kwijlen bij t leven.
    ze werdt snachts weer wakker,
    en ze beet heel dr knokkeltjes kapot.
    en je merkt wel of dr darmpjes t nit kunnen hebben hoor.dan krijgen ze krampen en huilen ze veel meer.nou ze huilt hier juist een stuk minder.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    En Dax is het levende bewijs dat ze bijvoeding echt nog niet nodig hebben en goed genoeg groeien op alleen melk ;).

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eten uit je mond kijken... ze weten niet eens wat het is! En kwijlen hoort bij de leeftijd, Eva doet het ook flink sinds ze 3 maanden is.
    Wat ik eerder al schreef, ze hoeven geen last van krampjes te krijgen, maar kunnen wel een allergie ontwikkelen, omdat de darmen er niet klaar voor zijn. Merk je pas als je kind allergisch blijkt te zijn.

4. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    maar kinderen van dezelfde leeftijd schelen nog een hoop met elkaar hoor.
    bridgett was al hel snel erg wijs.en met alles al best snel.
    maar daarom zeg ik als je al flesvoeding geeft is t wat anders.en ik deed t niet alleen omdat ik zo leuk vindt hoor.maar ook omdat ze gewoon tekenen gaf dat ze er aan toe was.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva is ook met alles heel snel, loopt met alles voor en iedereen denkt dat ze allang een half jaar is geweest, ook mensen die een kindje hebben die even oud is. Heeft niets met voeding te maken.

6. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    maar goed zo kun je wel eindeloos doorgaan hierover.
    ieder heeft zn eigen mening.
    en ieder kind is anders.
    en als iemand vindt dat ie er goed aan doet,wie is de rest om daarover te oordelen.

om de zoveel jaar is alles weer anders en mag je dat weer wel en dat weer niet.

zo is melk kankerverwekkend :( drinken we dan geen melk meer daarom?

7. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik denk niet dat het er altijd mee te maken heeft dat fruit geven leuk is. Mijn zoontje weigerde alles wat met melk te maken had. Ik moest dus gaan bijvoeden omdat hij niet genoeg binnen kreeg en dit was dus met 3 mnd. Leuk? Nee absoluut niet heb heel wat nachten wakker gelegen dat hij geen melk dronk....

8. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Oh ja wil nog even toevoegen dat het een bere sterkte jongen is geworden en nergens last van heeft.

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Of je nou fles of borstvoeding geeft het maakt voor mij geen verschil. Kinderen tot 6 maanden hebben genoeg aan melk.
    Het eten uit mijn mond kijken deed Marijn al vanaf 3 maanden maar dat was echt niet omdat hij doorhad dat ik at. Als ik een pen in mijn mond had wou hij zelf die hebben. Het is gewoon een fase dat kijken en kwijlen.

10. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Oh oh, die eeuwige discussie. Waarom elkaar niet in haar waarde laten.
    Hier zijn we met 4 maanden begonnen met een hapje fruit en rijstebloem en een ruime maand later met groente en liga door de pap.
    Nu krijgt ze af en toe een korstje brood en een rijstewafeltje.
    Hier ging het goed, ze heeft geen last van krampjes gehad. Ik heb wel een tijdje gedacht dat het allemaal teveel was en ben toen ook weer even gestopt omdat het nog geen melk mocht vervangen. Nu met de opvolgmelk is dat anders en krijgt ze volop bijvoeding.
    Ze krijgt nog maar een normale fles op een dag en verder een papfles, pap, fruit en groente.
    Het grote voordeel hiervan vind ik dat we konden stoppen met de medicijnen tegen de relfux. Het jammere vindt ik dat ik haar dus nog maar twee flessen op een dag geef, dat vindt ik altijd zo'n fijn momentje. Maar de intimiteit is volop op een andere manier bij te houden...

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Iedereen laat elkaar toch in haar waarde? Er worden geen vervelende dingen gezegd. Alleen zijn we het niet met elkaar eens ;).

Ik denk dat Eva over 3 weken nog niet eens toe is aan bijvoeding, bij alles wat niet naar mijn melk smaakt, trekt ze een vies gezicht :D (en dan heb ik het over vitamine druppeltjes en Dentinox).

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Pffft waar kan je je druk om maken?! Als iemand zn kind bijvoeding wil geven met 3 maanden, lekker boeiend....
    Ik ben Nathan gaan bijvoeden met 6 maanden, maar dat had ook met 4 maanden gekund. Hij had het voor die 6 maanden nog niet echt nodig naar mijn gevoel, op dat moment had hij voldoende aan flesjes. Maar zo heeft een vriendin van mij een kleine die echt honger had met een maand of 4, en dat melk niet meer "hielp" (ze geeft bv trouwens)
    Die is gaan bijvoeden met 4 maanden, prima toch?!

Stelletje betweters :rolleyes:

13. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Volgens mij trekken ze altijd een vies gezicht bij nieuwe smaakjes, maar volgens mij betekent dat niet dat ze het ook niet lusten.
    Nova doet haar mond tenminste evengoed wagenwijd open. Ze wilde ook steeds minder uit de fles en eet liever van een lepeltje. Alsof ze het door heeft dat ze daar minder last van heeft ofzo.

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Laatst nog gelezen idd, een vies gezicht of kokhalzen betekend niet dat ze het niet lekker vinden.

15. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik gaf mijn oudste met 4mnd maar gestopt vanwege uitslag (het cb raadde aan om te beginnen) en bij de jongste begonnen met 6mnd.

16. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    bridgett vindt t heerlijk.worteltjes hmm....bakje is zo leeg.ze wordt boos als ik niet snel genoeg een hapje geef.
    ze is altijd een hongerig kindje geweest zelfs met forte voeding.en ze krijgt na t hapje gwoon nog een fles van 150 + 5

maar goed...zo doen we t allemaal anders....en is er altijd wel iemand die t weer beter weet.

17. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Wie zijn hier een betweters? Jeetje Astrid kom op zeg!
    Iedereen mag toch zijn mening geven. En dat is precies wat ik doe. IK vind het, uitzonderingen daargelaten, niet verstandig eerder te beginnen maar als iemand dat wel wil: prima. Maar ik mag dan nog steeds wel zeggen hoe ik daar tegen aan kijk.

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Bij elk kind is het toch anders? Hoe kan iemand nou vertellen wanneer je kind toe is aan bijvoeding?
    Gaat er bij 6 maanden een knop om? Ik snap dat het op een bepaalde leeftijd "verstandiger" is. Maar of dat nou 4 maanden is of 6 maanden... Als je kind honger heeft begin je eraan, of die nu 4 of 6 maanden is.
    Als je het doet omdat het leuk is.... tja.... Kijkt eerst naar je kind en dan pas naar jezelf.

Tuurlijk mag je je mening geven Nynke, maar de moeder weet het altijd nog het best :) Dat zou ik nooit in twijfel trekken.

19. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    :D Ja 10 kg op een litertje melk per dag..... :oops: :D

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nathan trouwens ook hoor, ook bijna 10 kilo op alleen maar melk :)

Dikzakkie (L)

Deel Deze Pagina