Met borstvoeding kan het eigenlijk niet dat je kindje honger heeft, je mag het namelijk onbeperkt geven. Dan kan je volgens mij beter meer voedingen geven, dan bijvoeding gaan geven. Eva krijgt de druppels sinds een week na haar geboorte, de smaak kent ze dus al. Maar ze trekt echt elke keer zo'n gezicht. Ze vindt het wel leuk om te krijgen, omdat ze weet dat ze daarna met het lepeltje mag spelen . Tja, en stelletje betweters... dat heet discussieren .
Ik trek een moeder niet in twijvel maar lees hier erg veel dat men het zo leuk vind. Ik zou niet starten met bijvoeden omdat IK dat leuk vind maar omdat mijn kind er aan toe is. Eigenlijk vinden we hetzelfde maar zeggen het anders.
Juist Maar dan lees ik dat bijvoeden vergeleken wordt met sigaretten..... Sorry hoor maar zoiets idioots heb ik nog nooit gelezen.
@ Snoopy, dat kan dus wél. Of je moet de behoefte hebben om 24/7 een kind aan je borst te hebben. Nee geen reflux of i.d. Simpele, oer Hollandsche HONGER.
Als je borstvoeding geeft en je kind heeft honger, 'moet' je hem/haar vaak aanleggen. Dan gaat je productie omhoog en dan heeft je kind daarna weer genoeg aan het normale aantal voedingen, maar drinkt dan per voeding iets meer. Die regeldagen kunnen een aantal dagen duren. En dan nog, ik zou liever met flesvoeding bijvoeden dan met vast voedsel.
maar dan heb je t idd over met bv.maar er zijn zat die geen bv geven.dus is t alweer een wat ander verhaal vindt ik. en je mag niet boven een bepaald aantal voeding per dag met de fles. dus krijg je toch echt bijvoeding.
Dat je niet boven 30 schepjes mag is omdat daar het max. aantal kCal inzitten wat een kind mag hebben per dag. Wat een kind dus gemiddeld genomen nodig heeft. Dax is een grote stevige vent en die mocht wel een 5 x 210 cc per dag hebben dus iets meer dan 30 maar dan heb je het toch ook echt wel gehad. Bijvoeding gaan geven is niet anders dan meer kCal gaan geven dus of je nu meer flesvoeding geeft, of bijvoeding gaat geven, dat komt op hetzelfde neer naar mijn idee. Het enige verschil is dat de darmen pas rond 6 maanden rijp zijn om ander soort voeding te verwerken dan melk....
mijn kleine kreeg ook pas met 6 maanden maar ja mijn kind had ook tot 5,5 maand krampen, dan ga ik geen fruit of groente geven zodat hij er nog meer krijgt. benook rustig begonnen met een paar happen en gekeken of hij er last van kreeg
Wij moesten ook met 4 maanden beginnen met bijvoeden, om dezelfde reden als Mirthe omschrijft. Als ik jouw verhaal lees hoop ik dat Ymke ook snel al die lekkere vaste dikke etenswaren eet! Ik ben ook wel braaf gaan proberen, maar fruithappen komen ook gewoon naar buiten. Indikken dus. Heb een paar keer wat hapjes geprobeerd, maar sta nou niet bepaald te springen om haar bij te voeden. Toch moeten we even doorzetten, hoe eerder op vaste voeding hoe beter! Ik vind het jammer dat er meteen geroepen wordt dat tot 6 maanden wachten beter is. In sommige gevallen is dat niet zo. Het CB heeft in ons geval hier niks mee te maken gehad, dat was een kinderarts. En ik neem aan dat meer kindjes met Reflux dit advies zullen krijgen... Reflux komt best veel voor dames, misschien even rekening mee houden dat de zaken dan anders kunnen liggen
ook als je bijv. een stukje banaan prakt met een klein beetje sin.sap? is bij mij toch een wat dikker papje is net iets dikker als uit potje. ze had wel een dunnere luier vanmorgen .maar dat jheeft ze haast altijd. t is bij haar altijd wat dunner geweest. zelfs met rijstebloem,AR voeding.gaat bij haar nou eenmaal wat dunner eruit.en soms is t wat dunner met stevig in 1 luier. maar ze heeft al lang geen krampjes meer.dat stopte na 3 mnd. moet altijd wel lachen als ze aan t poepen is.ze gaat echt zitten persen en loopt helemaal rood aan.is ze klaar gaat de pret weer verder hihi wat een verhaal he...hihi sorrie voor de details....
sinaasappelsap wil ik nog even niet proberen. Ik doe banaan met een beetje melk in de blender. Fruit met meer vocht zoals appel en peer blijft wel veel moeilijker in haar maag, en dan geef ik nu nog een paar happen!
ja idd daarom doe ik ook banaan idd omdat ze al dunnere ontlasting heeft en banaan stopt wat meer. maar net had ze iets dikkere en zwarte sliertjes maar zag r wel goed uit vondt ik niet diaree iig
We begonnen met 4 maand, maar Noortje kreeg erge krampjes. Toen week gewacht en eerst met groente begonnen. Toen bij 5 maanden weer fruit erbij. Eerste 2 weken potjes, vanaf die tijd altijd vers.
Ik zou pas een fruithap geven met 6 maanden, tenzij anders geadviseerd wordt door een kinderarts i.v.m. bijvoorbeeld ernstige reflux. Als er geen duidelijke medische reden is, zou ik absoluut niet voor 6 maanden gaan bijvoeden. Dus dat heb ik zelf ook niet gedaan
Ik ga beginnen rond de 5 maanden met bijvoeden, al zou ze het nu al wel lusten denk ik hahaha! Ze kijkt het zo mijn mond uit!
Wij zijn met 5,5 maanden begonnen met het geven van een fruithapje, wij moesten van het CB ook wachten ivm allergieën, ik vond het sowieso niet erg omdat we toch graag wilden wachten. Met 5,5 maand gingen wij een week op vakantie, dus dat vonden wij een mooie gelegenheid om haar het hapje aan te bieden om te voorkomen dat ze dat op het KDV moesten doen (ok, het is maar 2 dagen, maar toch, het is toch veel leuker met papa en mama? ). Ze begon met halve potjes en eet nu een halve pot fruit (van 6 maanden) per dag en een half potje groenten per dag...
Wij hebben speciaal een week vrij genomen als Eva 6 maanden is (en natuurlijk ook gewoon lekker, een weekje vrij )
Lekker toch juist Snoopy! Lekker genieten van een nieuwe mijlpaal! Hier gaat het helemaal niet zo goed met de hapjes. Zelfgemaakt met liga erdoor gaat prima, maar van potjes gaat ze heel erg spugen. Ik blijf toch twijfelen aan dat advies en ze eet nog niet eens een half potje!
Volgens mij is het best normaal dat kindjes in het begin kunnen gaan spugen van nieuwe voeding. Maar niet leuk natuurlijk als je al met reflux te maken hebt. Maar misschien vindt ze potjes wel gewoon vies en heeft ze liever wat haar mama speciaal voor haar maakt .