Ik ben nu 21 wkn zwanger en mijn kindje ligt nu nog in een stuitligging. Wanneer is het normaal dat ze zich omdraaien? Ik maak me er nog totaal geen zorgen om, maar toch ik ben benieuwd.
Ik geloof dat je je tot 36 weken echt nog nergens druk om hoeft te maken, in ieder geval tot je beeb gaat indalen kan ie nog makkelijk draaien. Zelf ben ik een dag voor de bevalling nog gedraaid, met 41 weken, keizersnede stond al ingepland maar hoefde dus toch niet alles kan..
Mijn meisje ligt ook nog in stuit ben nu bijna 32 weken. Heb al wel met de gyn door besproken wat als ... ze heeft nog de tijd om te draaien en dit doet ze nu ondanks wat mindere ruimte zeker 1 a 2 x per week .. voel het omdat het nu pijnlijk wordt. Bij mij wil de gyn met 36 weken eerst draaien en dan mede door eerdere bevalling gehad te hebben een stuit bevalling proberen mits ik er zelf achter sta en daar ben ik nu over aan het inlezen wil geen risco lopen voor de kleine maar ook mezelf niet ten onder doen. Dus voorlopig hoef je je nog geen zorgen te maken.
Bij mijn laatste zwangerschap lag S constant goed, totdat hij besloot zo rond de 32 weken in een onvolkomen stuit te gaan liggen....... Maar na 2 weken had hij er genoeg van en is uit zichzelf wer goed gaan liggen. Dus mak je nog maar geen zorgen.
Bij 21 wkn kun je niet spreken van 'stuitligging' de baby zwemt nog rond...! en ligt nu toevallig met zijn billen naar beneden, voel je de baby niet draaien?
toen ik een echo had (3d echo) met 27 weken, lag de mijne ook al even in een stuit hoor, gewoon voorkeurshouding. maar mij werdt ook verteld dat het nog altijd kan draaien. ik maak me nu ook nog geen zorgen erover..
Voorlopig draait de baby nog vrolijk in je buik rond, dus kan per week verschillen. Hier ook, de ene keer met hoofdje naar beneden de andere keer in stuit. Maar we hebben nog genoeg tijd hoor
mijn dochter heeft al die tijd in stuit gelegen en is ook niet meer omgedraaid...in de tussenliggende periode is ze ook nooit gedraaid, ze lag wel prima zoals ze lag, al van voor de 20 weken.... in principe kan het nog alle kanten op
Mijn meisje lag tot 36 weken in stuit en heeft zich gewoon spontaan nog gedraaid. En ze was enorm groot bij de geboorte (4700 gram/56cm) dus vlgs mij zijn die kleintjes enorm flexibel in die baarmoeder!