Wanneer beginnen met het kopen van de uitzet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door malleboe, 8 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    Mijn zwangerschap is nog erg pril en ik heb een beetje een zwevend gevoel in de zin van het kopen van spullen.

Ik heb het gevoel alsof ik nog niks mág kopen omdat we de 3 maanden grens nog niet voorbij zijn en er aan mij ook nog helemaal niks te zien is. Ben al 3 keer de prenatal in gelopen maar durf nog niet te genieten en gericht naar spullen te kijken.

Alsof het maatschappelijk niet acceptabel is in de eerste periode of zo hahaha. Maar vanaf welk moment is het raadzaam toch te beginnen met het kopen van de uitzet?

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb al vrij snel wat catalogi aangevraagd ( baby-dump, baby-walz) en kreeg bij babydump de eerste sokjes...

Ik heb van de week via internet 2 setjes kleding besteld.. Ik ben nu bijna 12 weken..

Als ik denk dat ik iets wil kopen, dan doe ik dat vanaf nu ook maar gewoon..

Misschien even wachten tot na de termijnecho? ok.. die heb ik "laat" gehad, bij 11 weken..

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ik ben begonnen met kopen toen ik inderdaad drie maanden ver was en ook meer mensen het wisten. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er eerder niet echt behoefte aan had. Was nog zo onwerkelijk en ik wilde eerst weten dat het echt goed zat. Dus na de 20 weken echo vond ik het echt leuk om te doen. Toen heb ik steeds wat gekocht en daar ben ik nu nog steeds mee bezig ;). Kan niet meer stoppen hahahaha

4. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Als ik zwanger zou zijn, dan zou ik spulletjes kopen nadat ik het aan iedereen heb verteld, na 10 weken ofzo.
    Ik zie de bui namelijk al hangen..... iedereen komt met spulletjes deze kant op :) Maar bij de Hema hebben ze zo'n schattige pluche knuffels, en ja, die liggen me al weken aan te kijken :oops:
    Ik zal het wel moeilijk krijgen om me in te houden hoor. Maar gelukkig is mijn vriend wat nuchterder ;) Die houd me wel tegen denk ik.

Groetjes Cynthia

5. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Dat had ik ook, ik voelde me ook zo bezwaard als ik door de prenatal liep. Maar dat is natuurlijk onzin, je krijgt gewoon een kleine. Logisch dat je daarvoor wilt kijken. Wij hebben wel gewacht tot de 3 maanden grens met echt kijken enzo. Was bang dat het mis zou gaan.
    Met 15 weken hebben we de kinderwagen besteld en 2 weken later was die binnen. En met 17 weken hebben we het kamertje opgehaald bij mijn vader (mogen we overnemen)

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nog niks.

7. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

toen ik wist dat ik zwanger was ben ik die dag met me moeder nog naar de prentetal geweest en heb toen een rompertje en een pakje gekocht..
    Met 9 weken had ik de baby kamer al besteld!
    Erg vroeg maar waarom moest ik wachten?

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik dacht ook dat ik dat zou gaan doen, maar het tegenovergestelde is waar. heb al veel gekregen, maar zelf nog niets gekocht. heb de behoefte ook nog niet. denk dat dat komt als we in het nieuwe huis zitten.

maar wachten op die 12 weken grens vind ik een beetje onzin, mits je ermee om kunt gaan mocht het mislopen...

9. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik had mijn vorige zwangerschap een heel schattig pakje gekocht en toen ging het mis....

Nu heb ik wel wat gekregen (ook heel schattig trouwens), maar ik vind het nog wel eng om zelf dingen te kopen hoor. Ik denk aan dat pakje dat nog in de kast ligt en als ik volgende week mijn tweede echo heb gehad, ga ik dat weer pakken en ervan genieten! Dat is dan echt iets van mij, zeg maar, om te vieren.

Maar grote spullen pas na 12 weken hoor, tijd zat nog en bovendien voel ik me nog helemaal niet lekker dus dat shoppen is voor mij echt een opgave, haha! Elk nadeel hep ze voordeel, nietwaar? :-D

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    lekker schijt aan hebben! je eigen ding doen als jij wilt kopen dangewoon lekker doen.. meeste mensen wachten naar mijn mening echt te lang (en maar zeiken als met 35 weken de spullen nog niet binnen zijn vanwege levertijden) ik had bij de eerste de kamer al klaar met 12 weken en heb er intens van genoten, iedereen ploeteren en klagen dat ze weinig konden doen (ivm BI of buik) en ik had alles al klaar (en dan mij voor gek verklaren haha) je moet hierin je eigen ding doen en niet iemand anders zijn onzekerheden je laten beinvloeden...

11. Stephanie77

3 nov 2008
    7
    0
    0
    Ik denk dat je gewoon moet doen wat goed voelt, als je iets wilt kopen moet je het doen. Mijn zus had met 8 weken dr babykamer al besteld, tegenwoordig kun je die ovb kopen...dus mocht het misgaan mag je het kosteloos afbestellen!

Lekker genieten dus!

12. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Ik vind het nog steeds moeilijk om dingen aan te schaffen. Ik weet niet hoe dat komt. Maar gelukkig heb ik een man die wel aangeeft dat we dingen moeten kopen, want we hebben het toch echt nodig. Zo hebben we de babykamer gevonden via marktplaats, die staat er dus al. En dat geldt ook voor de box. Verder heb ik voor mezelf de negenmaandenbeurs als datum waarna ik echt de rest moet gaan aanschaffen (misschien kom ik daar nog leuke aanbiedingen tegen).
    Dus ik heb nog wel tijd genoeg. Ik denk dat je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. Natuurlijk is het belangrijkste dat je straks alles hebt als de kleine er is!

Groetjes Mariska

13. selle

selle Actief lid

10 aug 2008
    341
    0
    0
    Brabant
    Ik ben na het horen van het hartje (met 10 weken)pas echt spulletjes gaan kopen. Wel al regelmatig de prenatal binnen gewandeld van te voren..te leuk gewoon. Na de 12 weken echo het kamertje en de kinderwagen besteld. Het kamertje en de wagen werd met 15 weken geleverd..Binnen 2 weken was het kamertje klaar..Wel vroeg maar heb zelf lekker mee kunnen klussen, heerlijk!
    Heb inmiddels al veel spullen in huis maar heb ook nog wel een lijstje met kleine dingetjes die ik wel nog nodig heb..maar goed ik heb nog even, ben nu 23 weken zwanger.

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je moet zo'n lijst maken van dingen die je nodig hebt en dan mag je jezelf elke week "belonen" met bv een rompertje of sokjes of lakensetje ofzo dat zijn redelijk kleine dingetje en dan kan je als je goede echo hebt gehad en hartje gezien hebt iets grotere dingen gaan doen, zo kan je zoiezo de kosten een beetje spreiden das misschien ook wel handig, wij wilden deze keer perse wachten of we jongen of meid kregen en hadden de kamer al klaar van #1 dus dat scheelt..

15. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    wij zijn beginnen kopen met spullen toen we bezig waren. je bent er immers dagelijks helemaal vol van. zo kopen we elke maand wat bij en worden de kosten meteen wat gespreid en je bent er toch steeds op een leuke manier een beetje mee bezig. over maatschappelijke taboe's maak ik me niet druk en misgaan kan het tot de allerlaatste minuut.

16. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    met de jongensmeisjekleing was het inderdaad even wat lastiger. we hebben wel wat neutrale dingen gehaald en rompertjes enzo maar toen we de echo kregen echt een volle zak met gerichte kleedjes gehaald. die liggen inmiddels voor de eerste keer gewassen klaar. met een maand of 8 nog een keer wassen samen met al de rest en dan is alles tip top in orde voor de kleine.

17. roos23

roos23 Bekend lid

6 nov 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Wij hebben inmiddels al een

*wagen
    *box
    *babykamer besteld

En nu moeten we even wachten met kopen want wil weten wat het wordt en als we dat straks weten dan kunnen we gaan shoppen in het rose of blauw :D

18. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Nog helemaal niets gekocht!

19. BabyPelacani

5 nov 2008
    44
    0
    0
    Service Adviseur
    Helmond
    Dat is nog eens een leuke tip! :) had ik zelf nog niet aangedacht... :rolleyes:
    Wij hebben hier nog niet veel gekocht... ik wil eerst de 20 weken echo afwachten i.v.m geslacht.. maaaaaaaar.. ondertussen wel heel veel gekregen... dus dat scheelt ook een beetje! :)

20. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

toen ik 6 weken was kocht ik babys eerste pakje.. gewoon omdat het zo lief was..daarna volgden nog heel wal lieve dingetjes hoor hihihi de baby wagen hebben we met 11 weken kocht (na de echo) baby kamer doen we in maart.

waar het op neerkomt.. we doen ongeveer om de ene maand een grote aankoop en tussendoor als we in de stad zijn ofso doen we kleertjes kopen. de kosten een beetje verspreiden. en het lukt heel goed.

Deel Deze Pagina