Wanneer beginnen met het kopen van de uitzet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door malleboe, 8 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    Leuk te lezen dat iedereen er toch anders mee omgaat. Vandaag zijn lief en ik samen naar Prenatal geweest om even aan het idee te wennen. Maar ik merk dat ik ook nog geen behoefte heb om echt iets te kopen. Het is te onwerkelijk nog. Natuurlijk wel orienteren wat voor soort babykamer en kinderwagen we willen. En de babykamer thuis wordt wel al voorbereid. Het grote opruimen is begonnen en de komende weken wil ik het behang eraf helen en de kozijnen verven. Ook komt er een nieuw stukje zeil of laminaat in. Nou, tegen de tijd dat dat voor elkaar is, is het bestellen van de uitzet wel op zijn plaats denk ik zo ;)

2. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

7 nov 2008
    688
    0
    0
    ik kijk ook wel naar kleertjes maar durf ze nog niet te kopen. wat ik wel gekocht heb is een speen raar maar ik wilde zo graag eentje hebben en t voelt goed als ik m in me handen heb :D maar wil nu eerst onze eerste echo afwachten en dan verder kijken. :D

3. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    ik heb ook al wat kleertjes gekocht :D tis ook veel te leuk. Ja vind het een beetje onzinnig om te wachten tot de 'magische' grens van 12 weken, je kan heus wel vast wat leuks kopen vind ik.
    Met grotere aankopen wachten we nog wel en met de meeste kleertjes ook, omdat het me leuker lijkt als je gericht kan shoppen voor een jongen of een meid.

4. beverly

beverly Actief lid

28 jan 2008
    294
    0
    0
    Hier ook nog niks gekocht, mede doordat hier nogal eens mensen over de vloer komen ook als ik er niet ben.
    Wil nog even niet dat iedereen het weet dus afwachten maar.
    Mag wel babykleertjes gaan kopen voor een kraamvisite die ik eerdaags ga doen.
    Kan dan al ff lekker snuffelen.

5. manouk

manouk Actief lid

26 apr 2006
    291
    0
    0
    Ik wacht ook nog met kopen. Ik ben wel heel erg van het roze/blauw en durf niet te gokken dus ik houd me netjes in tot ik het geslacht weet. Met andere dingen wil ik toch wel wachten tot de 12-weken grens. Maar aaaaah het is uitverkoop! De meest schattige pakjes met 50% korting.... maar ik houd me in :rolleyes:

6. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Wat leuk om te lezen dat iedereen er anders mee omgaat.
    Wij hebben nog niks gekocht!
    :D

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ook niet hoor en ik ben net als jij net over de helft, we hebben dus nog wel even; weekje of 18 tot 22! ;)

8. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik heb al wat kleding gekocht.. 2 setjes ofzo.
    En een paar schoentjes cadeau gekregen :)

Verder ben ik me al aan het orienteren op kinderwagens.

Maar ECHT serieus aan het shoppen ben ik niet.
    Moet ook nog echt een uitzetlijstje maken anders koop ik maar wat en dat schiet niet op.

9. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    We hebben bijna nog niks in huis. Oke wel wat; pakketje van babydump en etos. Me man heeft 2 blauwe rompertjes gekocht na de 20 weken echo. Maar verder heb ik gister onder druk van me man de babykamer en kinderwagen besteld. Maar ik denk dat ik nu elke weekend wat spullen gaat kopen. Ik heb ook behoorlijk last van BI en ben bang dat ik straks niet zoveel meer kan doen! En ik ben behoorlijk moeilijk, straks moet ik alles aan iemand anders overlaten...

Liefs Jeanney

10. Mar001

Mar001 Actief lid

25 nov 2007
    148
    0
    0
    Afgelopen zomer zijn we thuis aan het klussen geweest. Toen meteen ook de toekomstige babykamer behangen. Het zat toch al in de planning en we dachten dan is dat alvast maar klaar.
    Met 6 weken zat ik op Marktplaats babykamers te kijken, eigenlijk nog niet met de bedoeling om te kopen, maar toen zag ik een hele leuke.
    Dus ja, toch maar gekocht. Was bang dat ie anders weg zou zijn en ik niet meer dezelfde zou zien haha.. Dus die stond al heel snel.
    Kinderwagen en maxicosi zijn besteld en komen ronde de 22e week zwangerschap. Verder kopen we geregeld wat kleine dingetjes.
    Op deze manier kun je de kosten wat spreiden, komt het niet in een keer zo hard aan, en tegen de tijd dat ik echt een dikke buik heb is alles lekker klaar :D ...

11. Kitty82

Kitty82 Lid

29 jul 2008
    12
    0
    0
    Drenthe
    Ook ik heb al snel een schattig pakje gekocht in een neutrale kleur, erg schattig!
    We hebben nu ook een wagen in bestelling en de box heb ik van een collega over kunnen nemen. Het begin is er dus... De rest zullen we wat verspreid aan gaan schaffen, komt het niet meteen in één keer zo hard aan ;)

12. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    De eerste 12 weken durfde ik nog niets te kopen, daarna hebben we het iedereen verteld, toen wel heel veel cadeautjes gekregen. Pas na 20 weken echo hebben we het kamertje, wandelwagen etc gekocht. Morgen kunnen we alles ophalen.
    Heb nu al wel een hele verzameling maar voor 20 weken nog weinig gekocht omdat ik al zoveel kreeg.
    Nu nog de laatste dingetjes.

13. Nanda28

Nanda28 Lid

7 dec 2008
    96
    0
    0
    Ik kocht een meiden pakje toen ik 6 wk was gewoon omdat ik t niet kon laten hangen! En dacht als t mis gaat of ik krijg ene boy dan geef ik t wel weg!
    Heb ook nog 2 rompers en 2 baby pakjes gekocht op me eigen verjaardag hihihihi en dingen toen gekregen van viendinnen toen was ik 8 wk!
    Toen ik me eerste echo had gehad op 9 wk kocht me ma 10 rompers voor de kleine! verder doen we nog rustig aan!

14. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Wij zijn wel meteen begonnen met leuke dingetjes kopen, eerst één pakje voor elkaar omdat ze zwanger waren en na de 12 weken meer en meer en meer.....

De kinderwagen, kamer en box e.d. hebben we rond de 14 weken besteld....

Als het goed voelt moet je het gewoon doen, volgens mij!

15. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ik heb nog niets gekocht, dat is meer omdat ik graag wil wachten totdat we weten wat het wordt..
    dan pas gaan we het kamertje verven en inrichten, en esmee's kamertje wordt dan ook opnieuw gedaan.. ook zullen we een duo kinderwagen moeten aanschaffen want esmee is dan nog maar 1 jr en 5 mnd oud :p
    dus hier duurd het nog wel eventjes voordat ik echt ga shoppen..
    en als we weer een mooie meid krijgen dan heb ik nog zakken vol met mooie kleding en schoentjes en sokjes van esmee staan.. haha..
    maar dan wil ik ook nieuwe dingen :p
    hartstikke leuk dat shoppen :)

16. Dyaan

Dyaan Actief lid

22 aug 2007
    241
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Hoi
    Ik heb nog niks gekocht. Heb wel veel gekregen, iedereen was zo blij dat het nu wel goed ging/gaat, dat ze ons al aardig verwend hebben. Ik heb wel de kraamhulp al geregeld en ga volgende week bij kinderopvang kijken, maar verder heb ik nog niet echt de behoefte. Vind het ook toch nog een beetje soort van eng. Maar, als ik in het kamertje al die spulletjes zie liggen, krijg ik wel zin om over een paar weekjes de meubeltjes uit te zoeken, maar ach ... we hebben nog alle tijd. Ik zou lekker doen waar je je goed bij voelt. Wij hadden van vrienden en familie ook dingetjes gekregen bij onze eerste zwangerschap en toen ging het mis, tsja ... we hebben dat nu gewoon bij de andere cadeautjes neergelegd.
    Veel (koop)plezier !

Dyaan

Deel Deze Pagina