wanneer beginnen met hulp

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Scorpion, Sep 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

Jul 7, 2008
    3,028
    0
    36
    Beverwijk
    hey meiden,

wanneer zijn jullie begonnen met hulp?

wij zitten nu pas in ronde 6, maar zijn wel al bijna 16 maanden bezig.
    van de 6 rondes is het 3 keer raak geweest en ook fout gegaan. blijkbaar ben ik dus wel vruchtbaar.
    het probleem is alleen lange cyclussen. nu staat er op me banner dat me ei geweest is maar dat is niet zo. het aantal kansen per jaar is dus ook erg klein.

wanneer hebben jullie besloten om hulp te zoeken?

2. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    wij zijn naar de gyn gegaan toen we anderhalf jaar bezig waren
    had ook lange cyclussen.
    ben tussendoor niet zwanger geraakt
    misschien is het toch verstandig om eens een afspraak te maken bij de ha of de gyn
    heel veel succes!

3. Dopey

Dopey Bekend lid

Nov 21, 2008
    893
    1
    0
    Ik heb juist korte cyclussen, meestal 24 dagen. Na ruim een jaar zijn we naar de huisarts gegaan.

4. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb ook erg korte cyclussen, net als Dopey. Mijn cyclussen liggen tussen de 19 en 24 dagen. Ik ben toen we aan het einde van de 5e ronde zaten al naar de HA gegaan. Ik had op internet gelezen dat met hele korte cyclussen het zwanger worden wel eens lastig zou kunnen worden. Toen ben ik mijn cyclus eens goed gaan bijhouden en kwam ik tot de conclusie dat ik binnen een week na start ongi al mn ei had en dat ik al enkele dagen daarna weer bloedverlies had.

Weet je, het is persoonlijk wanneer je er naar toe zou moeten gaan. Als je een keurige 28 daagse cyclus hebt, geen rare tusentijdse bloedingen en je bent nog niet bijna 40, dan is na een jaar redelijk om naar de HA te gaan.

Bestaat dat er willicht iets aan de hand is waardoor je niet eenvoudig zwanger kunt worden (heeeel erg lange cyclussen, heeeeeele korte cyclussen, veel onverklaarbaar tussentijdsbloedverlies, door te tempen er achter komen dat je geen ei hebt, of dat je meerdere miskramen hebt gehad etc etc…) waarom dan jezelf onnodig kwellen door het jaar af te willen maken??
    Succes meid!

5. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

Jul 7, 2008
    3,028
    0
    36
    Beverwijk
    maartje je hebt gelijk.

ik dacht alleen je leest van zoveel mensen dat ze al 5 jaar bezig zijn en dan denk wat is dan pas 1,5 jaar.
    maar begin oktober heb ik een afspraak bij de gynaecoloog en dan gaan we het er gewoon over hebben.

thnx

6. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

May 6, 2008
    2,068
    0
    0
    Wij zijn na 3 jaar proberen naar de huisarts gegaan.
    Ik had wel een regelmatige cyclus, dus eigenlijk niks aan de hand.

Na vele onderzoeken (en kijkoperatie) bleek alles gewoon goed vruchtbaar te zijn (ook bij mijn man), maar toch wou het niet lukken. En dan krijg je de "stempel" onbegrepen onvruchtbaar.

Wij zijn toen na 6x IUI zwanger geraakt, maar dat ging niet goed.
    Daarna 9 x IUI gehad, zonder succes dus werd het IVF en gelijk poging 1 zwanger geraakt.
    Ook dit ging niet goed, dus daarna weer IVF gedaan, weer poging 1 raak en dat bleef raak! En is nu een gezonde zoon!

7. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

Jul 7, 2008
    3,028
    0
    36
    Beverwijk
    jeetje astrid,

ik weet niet of ik dat wel zou kunnen hoor.
    ik denk dat ik helemaal gek geworden zou zijn.

ben wel blij dat je nu een zoon hebt.

8. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

May 6, 2008
    2,068
    0
    0

Dan zal ik je de termijnen besparen waarbij het fout is gegaan .. Het was beide keren ver boven de 12 weken grens .... (zelfs ver boven de 20 weken)

9. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

Jul 7, 2008
    3,028
    0
    36
    Beverwijk
    :$

jeetje, wat erg!

dan kan je toch nooit meer blij zijn met zo een test of een echo.

10. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hey scorpion,

Wij zijn na 8 maand naar de dokter gegaan...ik had er gewoon zo'n slecht gevoel over.
    Zei tegen vriendje: we laten gewoon het zaad testen bij de ha en even mijn templijsten laten zien, is het goed, gaan we gewoon rustig door en is het niet goed, zijn we er op tijd bij.

Het bleek dus helemaal niet goed te zijn en zijn daarom ook meteen doorgestuurd naar de gyn...achteraf ben ik blij mijn gevoel gevolgd te hebben! Heeft veel wachten gescheeld!

Succes meis!

Liefs Loesie

11. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

Jul 7, 2008
    3,028
    0
    36
    Beverwijk
    wat was er dan niet goed als ik vragen mag?
    zaad is 3 jaar terug getest dat was super. en mijn temp lijsten zien er ook altijd goed uit.
    gynaecoloog d8 zelfs dat ik binnen 3 maanden wel zwanger zou zijn. dit is nu de 3e maand, maar verwacht er niks van.

12. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hoi Scorpion,

Wij hebben de stap ook gezet...
    We zijn in okt 2008 serieus gaan klussen en tot nu toe 2 x zwanger mogen zijn... helaas maar even. De VK zei na de 1e keer dat als we nog een keer een mk zouden krijgen we onderzoeken mochten krijgen. Helaas is het dus nu 2 x misgegaan en heb ik meteen na de 2e mk een afspraak gemaakt. De verwijsbrief ligt al klaar.
    De assistente van de gyn. zei dat we pas na 3 mk mochten komen. Maar ik vertelde wat de vk had gezegd en heb toch een afspraak mogen maken. 22 sept is mijn 1e afspraak.

Ik weet helemaal niet wat me te wachten staat... een inwendige echo heb ik 11-08 gehad ivm hevige ongipijnen elke maand. Het stomme is dat ik nu 2 x ongi ben (geweest sinds die echo en ik amper ongi pijn heb gehad! Maar tijdens de echo zag alles er goed uit... dus dat heb ik al achter de rug.

Ik zou dus, als ik jou was, zéker een verwijsbrief laten maken door je huisarts! Met zo´n lange cyclussen én 3 mk is dit helemaal niet raar hoor!
    Succes meid!

Liefs Cyntje78

13. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

Jul 7, 2008
    3,028
    0
    36
    Beverwijk
    jeetje, eigenlijk ben ik wel blij dat ik niet de enige ben:D

ik dacht dat mensen me gek zouden vinden omdat ik aan hulp zit te denken, maar dit is dus een beetje de tijd om juist wel hulp te gaan vragen.

Iedereen zegt; je moet er niet zo veel mee bezig zijn, maar dat vind ik onzin.
    begin oktober ga ik het mooi overleggen met de gynaecoloog.

thnx meiden.

14. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Inderdaad scorpion! Niet teveel aantrekken wat anderen vinden of zeggen. Al zal dat soms niet meevallen...
    Mijn zus... een 2-ling van 10 jaar en kraamverzorgster geweest zei pas "wel snel dat je naar de gyn mag" Maar dan op zo'n toon van "je bent nog niet eens een jaar bezig" Dit voelde heel naar voor mij... ben er soms nog boos over! Vooral nu ik weer ongi ben geworden...

Liefs Cyntje78

Share This Page