geen eetlust

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mik, 7 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey meiden
    even een vraag.
    omdat ik natuurlijk het beste wel voor het (nog) zo kleine kindje in mijn buik, kan ik mezelf er niet toe zetten, om s'avonds dan te moeten gaan eten.
    ook de geur alleen al van gesmolten boter en vlees......
    brood ed lukken me nog wel.
    is het tog verstandig om dan wel warm te eten? of kan ik het ook bij brood en wat rauwkost houden?
    ik slik daarnaast ook multivit voor de zwangere vrouw, gewoon als extra.
    ik hoor graag jullie mening.
    alvast bedankt

2. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik zou het even lekker op brood houden en als je denkt dat het lukt, wel proberen. Het belangrikjste is dat je eet. Je kindje neemt allles wel wat het nodig heeft, je wordt er hoogstens zelf een beetje slap van, maar dat kan voor je kindje geen kwaad.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Warm eten stond mij een paar weken in het begin ook tegen, dan nam ik lekker volkorenbrood met gezond beleg met sla en tomaat, melk, eitje, soepje en fruit enzo.

4. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    dus het kan geen kwaad als voor mijn kindje als ik geen warm eten eet?
    liefs

5. zogelukkig

Nee, zolang je maar gezond en gevarieerd eet! ;)

6. camuh

camuh Actief lid

30 dec 2008
    113
    0
    0
    Maakt niets uit. Zeker aan het begin niet. Je lichaam houdt vitaminen en mineralen ook op voorraad hoor. Genoeg eten voor de baby gaat pas bij het 2de en 3de trimester spelen. En dan alsnog gaat het met name om de afwisseling in voedingsstoffen en niet om hoeveelheid en of het warm is.

7. camuh

camuh Actief lid

30 dec 2008
    113
    0
    0
    Als je gevarieerd eet weet je lichaam zelf wel wat het nodig heeft. Iedereen heeft ook andere dingen nodig. Dat ligt aan je afkomst en wat je eet gewoontes zijn. Zo kunnen de meeste vegetariërs bijvoorbeeld makkelijk genoeg ijzer halen uit donkere groentes en genoeg omega 3 uit walnoten e.d.. Een aantal factoren zijn echter bepaald door je afkomst. Iemand met een donkere huidskleur moet langer in de zon zitten om genoeg vitamine D op te nemen dan iemand met een lichtere huidskleur. Dus zal iemand met een donkere huid, die hier woont, sneller een vitamine D tekort krijgen dan iemand hier die een lichte huid. Die schijf geeft dus alleen een idee van wat er voor dingen zijn die je binnen kan krijgen. Dat zegt niets over hoeveel jij nodig hebt. Overigens denk ik dat de richtlijnen voor calcium extreem hoog zijn, wij zijn geen kalfjes die 100 kg in een jaar moeten aankomen mensen, en dat heel slecht voor je is, maar dat dat alleen gedaan wordt om veel zuivel te verkopen.

8. zogelukkig

Nee, die schijf van vijf-richtlijn is inderdaad compleet onzinnnig...

Hier, een ander veelgebruikt lijstje:

De onderstaande basisvoeding is gemiddeld per dag nodig tijdens de zwangerschap:

*Brood: 6-7 sneetjes (210-245 gram)
    *Aardappelen, rijst, pasta of peulvruchten: 4-5 stuks of 4-5 opscheplepels (200-250 gram)
    *Groente: 4 opscheplepels (200 gram)
    *Fruit: 2 stuks (200 gram)
    *Zuivel: 450 ml melkproducten en 30 gram (1 1/2 plak) kaas
    *Vlees(waren), vis, ei en vleesvervangers: 100-125 gram (gaar gewicht)
    *Halvarine, margarine, bak- en braadproducten: 30-35 gram (5 gram per sneetje brood)
    *Dranken: 1,5-2 liter (inclusief melk)

Behalve foliumzuur en vitamine D is het tijdens de zwangerschap niet nodig extra vitamines en mineralen te slikken. Zwangeren die toch extra vitamines en mineralen willen gebruiken, wordt aangeraden een multi-preparaat speciaal voor zwangeren te kiezen en hiervan de aanbevolen dosis te gebruiken. Deze levert de goede hoeveelheid foliumzuur en vitamine D en is veilig.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Misschien kun je eens bij een dietiste langs. Ik had ook nergens zin in, en at dus veel te weinig. Met de dietiste heb ik een dagmenu opgezet, en dan gewoon op de klok eten. Vaak met moeite, maar het waren dan 5/6 kleine maaltijden, ipv een groot avondmaal en 3/4 boterhammen bij de lunch.
    Dat werkte bij mij prima.

10. zogelukkig

Volgens mij eet TS verder gewoon goed en genoeg, alleen heeft ze geen zin in warm avondeten. Maar ook koud eten kan gezond zijn hoor, daar hoef je niet voor naar een dietiste! ;)

11. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0

12. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Hoi Mik,

Zelf heb ik ook niet altijd zin in een warme maaltijd. Al eens aan een maaltijd salade gedacht? Zelf eet ik veel sla en andere rauwkorst en een vers gemaakt soepje vind ik ook heerlijk (heb een makkelijk recept voor tomatensoep).

13. zogelukkig

Nou, dan is er geen nood aan de man hoor! ;)

Ik heb een zwanegre vriendin die alleen maar zin heeft in junkfood, chips, cola en chocolade. Ik kan me daar geen voorstelling van maken; ben dol op verse groente en fruit en 's avonds eet ik lekker twee bordjes warm! In het begin walgde ik ook van vlees en warm eten, ik kreeg geen hap door m'n keel, maar zorgde verder wel dat ik gezond at, is toch ook belangrijk voor je baby! ;)

14. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    bij mij is het dus precies andersom. ik word onpasselijk van alles wat met brood te maken heeft. ik moet letterlijk een paar crackertjes of wat dan ook ( voor de granen ) naar binnen wurgen. warm eten gaat me wat gemakkelijker af maar ik lust maar een klein bordje meer. ik zit in notime propvol. ik probeer nu 6 keer per dag wat te eten en elke dag fruit. met de kleine gaat bij mij alles nog steeds heel goed. ik denk dat je het prima doet zolang je je er zelf goed bewust van bent dat het niet optimaal is. dus goed rekening houden met waar je dingen laat liggen en die aanvullen. volgens mij doe je dat allemaal dus niks aan de hand lijkt me.

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hallo ik heb hetzelfde en kan ook geen warm eten naar binnen krijgen.
    Ben afgelopen dinsdag nog bij mijn vk geweest en mijn vriend vroeg of dit kwaad kon. Zij vertelde mij dat zolang ik gewoon fruit,brood met af en toe plakje vlees en kaas eet en gewoon rauwkorst (sla enzo) eet is er niks aan de hand. Je slikt ook vitamine dus dat moet goed komen. Idd kan je er zelf wel meer last van hebben, maar het is dus niet erg.

16. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik zou me er niet te druk om maken. Ik hou me sowieso nooit aan dat soort voorschriften. Ik eet voor mijn gevoel genoeg fruit en groente en brood. Ik ga me echt niet standaard aan de 6 sneetjes ofzo houden.

De eerste weken had ik savonds ook totaal geen eetlust, heb vaak genoeg geen avondeten gehad. En alles was goed hoor met deze spruit. Voor de zekerheid gewoon vitamines slikken, dan komt dat echt wel goed. Er zijn zelfs vrouwen die de eerste weken alleen maar overgeven enzo, en dat komt toch ook bijna altijd wel goed?

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier gaat het over geen warm eten kunnen eten. maar ik heb een nog iets groter probleem
    Ik eet eigenlijk veel te weinig. Smorgens eet ik geen boterham want dan hoef ik rest van de dag niks, ook geen avond eten dus. En als ik overdag niks eet en savonds aan mijn avond eten begin, dan eet ik vaak maar de helft op.

Nu ik zwanger ben is het belangrijk dat ik goed eet. Maar dit lukt mij maar niet. Ik krijg nu smorgens steeds eten op bed van mijn vriend voordat hij naar zn werk gaat, omdat ik anders helemaal niks eet. Maar dan zit ik rest van de dag met heel vol gevoel en kan dan mijn avond eten niet meer op. Weet iemand een oplossing ?

18. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Je hoort vaak van die verhalen dat als je zwanger bent je heel veel zin hebt in allerlei gekke dingen maar bij mij is mijn eetpatroon/behoefte totaal niet veranderd of is dat nu nog te vroeg en kan dat nog komen?

19. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    roosjuh@ je zult jezelf echt moeten gaan dwingen, al is het met heel kleine beetjes. en veel drinken. ik moet ook veel moeite doen ik zit ook de hele dag vol maar het wel ontzettend belangrijk dat je steeds iets eet het hoeft niet veel te zijn. heb je al fruit of drinkontbijt geprobeerd een paar toastjes of een liga babyfruithapjes misschien?
    en verder tjah... slikken, slikken, slikken. zo doe ik het ook. met flinke tegenzin. ik heb nu deze morgen 1 maaltijdcracker met kaas naar binnen gewurgd met 2 glazen water. dan breekt het zweet me al aan alle kanten uit en moet ik echt 1000 keer slikken maar het zit erin.dan neem ik om 11 uur weer wat en om 2 uur en om 4 uur en dan om een uur of half 7 warm eten vaak maar een half bordje en tussendoor steeds wat drinken. drinken is erg belangrijk lukt je dat wel? je hebt verschillende soorten drinkontbijt of toetjes en al dat soort dingen misschien vind je dat wat? het is ook voor jezelf en je bloedsuikerspiegel heel slecht om de hele dag niks te gebruiken.

Deel Deze Pagina