Wanneer beginnen met kinderkamer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Friesland90, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik had met 19 weken de babykamer zo goed als klaar.
    Met 18 weken wisten we het geslacht en zijn we gelijk bezig gegaan.
    Mijn man was toen vrij en daarna zou het heel lang duren voordat ie weer vrij zou zijn, dus dan maar meteen bezig.
    Wij moeten alleen de wandplank nog ophangen en ik wil nog wat extra assecoires.

2. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Echt beginnen hoeven we niet. De basis hebben we meteen gedaan toen we hier vorig jaar kwamen wonen.
    De meubeltjes hebben we al uitgezocht toen ik een week of 14 zwanger was. Worden wel in mei pas geleverd trouwens...

Ondertussen kopen we wel spulletjes als we die tegenkomen. Een schommelstoel bijvoorbeeld, die staat er al :D

Met de kinderwagen waren we vroeger. Die hebben we uitgezocht toen ik nog geen 10 weken zwanger was :D Mensen vonden het ook wel erg vroeg, maar waarom niet?

Gewoon lekker doen waar je zelf zin in hebt hoor. En veel plezier!

3. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Je moet lekker doen waar je zelf zin in hebt en er plezier aan beleven:D

De basis hadden al gedaan toen wij hier vorig jaar kwamen wonen (kozijnen allemaal geschilderd en behangen + er lag een zeilvloertje in)

Rond 8 a 9 wkn hebben we de kinderwagen gekocht. Tja die kwamen we gewoon tegen hihi. En tot op de dag van vandaag geen spijt van!

Daarna beetje rustig aan gedaan.
    12, 13 wkn de deur geschilderd en afgehangen
    14 wkn inbouwkasten geschilderd
    15,16 wkn laminaat gelegd +zeil in de kasten gelegd
    17 wkn wiegje gekocht +box+wipstoel
    17 wkn plankjes +roedes gemaakt voor inbouwkasten
    19 weken ledikantje gekocht
    20 wkn alle meubels naar het kamertje
    21 wkn rolgordijntjes gekocht
    25 wkn gordijnen omgezoomd +eerste babywas
    26 wkn commode gekocht+in elkaar
    30 wkn matras gekocht hij was nu in de aanbieding haha

zoiets ongeveer hihi. En heel veel dingetjes tussendoor gedaan & gekocht en gekregen.
    Moeten nu echt alleen nog gordijntjes ophangen, lampje ophangen, wassen +indelen en de kleine meid op de wereld zetten:D

4. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Wij waren ook heel snel met alle spullen verzamelen. Ik vond het juist heel erg fijn dat ik ruim van te voren alles in huis had. En wat is er nou leuker dan babyshoppen :)!

5. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Met 12 weken hadden we alle grote spullen al gekocht:)
    met 18 weken zijn we begonnen met schilderen van het kamertje.
    omdat we toen zeker wisten wat het geslacht is.

nu doen we steeds een beetje. van de week een commode plank besteld. dus die komt hopenlijk snel binnen dan kunnen we die ophangen. volgende maand gaan we verder met een verwarmingsombouw en vouwgordijnen. ik wil zelf de assesiores maken dus daar moet ik ook nog het een en ander voor kopen. maar we hebben nog tijd zat nu het geld nog;)

xxx sky

6. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Ik heb ook zo'n zin om te beginnen! Nog heel even wachten hihi.
    Op de dag van de sleutel weten we ook het geslacht van de 2e baby en dan is het ook leuker shoppen. We willen geen echte roze of blauwe kamer maar je gaat toch een beetje in die richting aankleden!

7. Sila24

Sila24 Niet meer actief

#27 Sila24, 18 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 mrt 2011
    oh Linn dat had ik kunnen schrijven :D wij zijn hier ook vorig jaar komen wonen en toen hadden we het kamrtje al blauw geverfd:Dvoorgevoel ofzo:( weetnie haha maar nu ga ik dus 1 muur behangen voor de rest hoeft er niet veel te gebeuren. En ik had ook met 10 weken zwangerschap de kinderwagen enzo al uitgezocht:D en ohwja onze meubeltjes komen ook pas in mei , en heb de schommelstoel ook :p ( dankzij jouwn tip haha)

8. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Oww ik wil wel heeel erg graag beginnen maar het kan nog niet. De basisdingen staan nu bij ons op de slaapkamer, ik heb wel de hele uitzet al compleet(op wat accessoires na, maarja ik moet ook nog wat te doen hebben in mijn verlof natuurlijk!) maar ik moet wachten tot we gaan verhuizen.

We hebben een huis gekocht waar we 22 april inkunnen, 23 mei ben ik uitgerekend. Dus het kamertje moet binnen een week klaar zijn! Heb alle kleuren etc. al wel bedacht hoor(voor het hele huis zelfs al..).

Gelukkig is het een huis uit 2002 dus er hoeven geen grote dingen aan te gebeuren. Maar man.. Die nesteldrang wordt echt enorm en kan t niet goed kwijt!

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nee joh, dat is niet gek. Ik ben bijna 24 weken zwanger en ons kamertje is al bijna helemaal klaar...! Ik kreeg gewoon de kriebels op een gegeven moment (en mijn vriend ook). En toen zijn we gewoon begonnen. Niemand die dat vreemd vond. Ik wou op tijd de kasten in kunnen ruimen, zodat ik goed overzicht zou hebben wat wij nog nodig hebben namelijk. En dan kan ik straks af en toe in gedeelten een was doen. Ga dat echt niet allemaal doen in mijn zwangerschapsverlof (neem 4 weken van te voren verlof namelijk).

10. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    #30 Mango26, 19 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2011
    Vandaag het kamertje gekocht en het wordt dinsdag al geleverd omdat hij op voorraad was!!! :D
    Ben ook 'pas' 16 weken zwanger, maar het kriebelt als een gek...
    We gaan het nog niet gelijk inrichten, maar je kan het alvast maar in huis hebben... ;)
    We hebben zelfs de kleuren al uitgekozen voor de accesoires, appeltjesgroen met wit, ongeacht of het een jongen of een meisje wordt dus daar hoefden we niet op te wachten!

We hoeven niet veel te schilderen, dat is een half jaar geleden nog gebeurd na de verbouwing en we houden de muren wit en vullen het dan aan met een grote muurschildering of schilderij!

We hebben nog geen kinderwagen / maxicosi trouwens, maar daar gaan we voor op pad zodra we weten wat het wordt...
    (volgende week dus als het goed is!!!)

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier waren de babykamers rond week 30 klaar.

12. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Het valt dus wel mee hahaha. Ja inderdaad, Ik vind het babyshoppen ook leuk! En dat gaat natuurlijk het makkelijkste als de kledingkast staat hahahaha:D

Wij hebben ook al een kleur in gedachten. Lime groen met wit. Omdat dat voor allebei kan (jongen en meisje) En daarbij vind ik het wel leuk om ''kleur'' in de kamer te hebben..

13. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Je moet doen waar je je goed bij voelt.
    Ik ben ook al rond aan het kijken. En als ik iets vind wat ik mooi vind koop ik het, ongeacht hoe lang ik zwanger ben. Ik vind dat fijn omdat de kosten dan een beetje gespreid zijn.

Bij ons is de basis van de kamer klaar. De kamer staat al sinds we hier wonen leeg (2 jaar) omdat het een extra kamer is. Ik hang er mijn was op:). Muren zijn gestuct en geschilderd gelijk met de rest van het huis. Alleen gaan we de vloer nog donker schilderen en plinten erop.

Het is fijn om lekker op tijd klaar te zijn, dan hoef je je daar niet druk om te maken. En ik vind dat de tijd behoorlijk snel gaat..

14. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben 29 weken zwanger vandaag. De kamer is nog niet klaar, maar het begint wel op te schieten. Verwacht rond 32/33 weken alles af te hebben.

15. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

vind ik zelf ook een lastige..
    bij de eerste ben ik begonnen met het opknappen van een oude commode, had ik 1 kast gekocht en verder nog niets gedaan. Hij kwam veel te vroeg, en tijdens zijn ziekenhuisopname hebben we het kamertje afgemaakt (ehm mijn ouders bedoel ik)
    Nu durf ik ook niet zo gauw te beginnen. Ik had met 16 weken een opwelling: we gaan NU naar de ikea en nu gaan we kinderbedjes halen, maar ik kreeg net als jij (TS) ook van die opmerkingen, wat me best onzeker maakte. Achteraf denk ik ook dat het te vroeg was (voor onze situatie dan)
    Nu is mijn vriendin pas 1 week verder als ik, en zij heeft echt een Wauwie (!) kinderkamer met alles erop en eraan. Dan ben ik best wel een beetje jaloers dat zij dat zomaar durft te doen.
    Het lijkt me heerlijk om de kinderkamer straks af te hebben. Over 2 weken gaan we een inloopkast maken voor de tweeling en ik denk dat we met een week of 27/28 de kinderbedjes gaan kopen. We gaan verder aan de kamer niet zoveel veranderen, niet verven ofzo en de gordijnen zijn nog helemaal prima. Zoontje is al over naar een andere kamer, dus dat is ook al klaar.
    Ik zou zeggen: doe waar jij je goed bij voelt en geniet ervan!

16. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Tijdens de verbouwing hier in huis heb ik gelijk de babykamer geschilderd en de meubels erin gezet. dus met 20 weken waren de grootste dingen klaar.

nu wil ik rond de 34 weken de rest klaar hebben qua kleertjes, beddengoed etc...

17. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Inderdaad Ons kleintje, dat klinkt me heel bekend. De mening van anderen trek je je toch wel aan en dan begin je toch te twijfelen. Terwijl dat natuurlijk helemaal niet nodig is, je moet inderdaad doen waar je jezelf goed bij voelt. Dat is bij de een ander dan bij de ander (en gelukkig maar ook, anders zou de wereld wel saai zijn).

We hebben inmiddels besloten om er gewoon lekker mee aan de slag te gaan. Zaterdag halen we de meubeltjes op en nemen dan gewoon rustig de tijd om alles in elkaar te zetten. Dan de inbouwkast maar eens onderhanden nemen en plintjes leggen. We hebben ook al besloten dat de kamer groen wordt. Dus het idee is er al en ik verheug me nu al erop..!!

Deel Deze Pagina