Wanneer beginnen met kleding e.d. wassen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mimi85, 14 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mimi85

Mimi85 Actief lid

13 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey allemaal, ik vroeg me af wanneer jullie beginnen of begonnen met het wassen van alle kleertjes en hydrofiele luiers etc.
    Wat is een goed moment? Ik wil niet te vroeg daarmee beginnen, vind ik ook zo onnodig maar straks begin ik te laat...je weet immers nooit wanneer de baby komt.

Maar wat is een beetje gangbaar? Ergens met 34 weken ofzo?

:(

2. 2dewondertje

2dewondertje Nieuw lid

13 nov 2009
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat 34 week een goede tijd is om dan alles textiel te gaan wassen, zelf heb ikhet ook rond die tijd gedaan, en heb van die geurbuiltjes van robijn in de kast gehongen en alles ruikt nu nog steeds lekker!

IK ben nu bijna 39 week dus kan je nagaan

:)

succes

3. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik was het gewoon telkens uit wanneer ik iets gekocht heb... Ben er 2 weken geleden mee begonnen.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik rond week 36. Dan lag het met 37-38 weken allemaal klaar in de kast. Gewoon deur dicht houden, dan valt het ook wel mee met stof.

5. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    ik ben er mee begonnen toen toen ik met verlof ging dus rond week 36.

6. miffy11

miffy11 Niet meer actief

heb het afgelopen weekend gedaan, maar mijn eerste is geboren met 33.1, en wilde er nu wat vroeger bij zijn. heb de laatste keer dus nog alles moeten wassen toen ze al geboren was.
    ga wel vanmiddag nog even geurbuideltjes kopen, geen zin om alles weer te moeten wassen als deze wel 40 weken blijft zitten.

wat wel weer heel frustrerend is, heb nu heel veel schone leuke babykleertjes klaar liggen, en nog geen baby om ze aan te doen!

7. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    heb alles al gwassen gestreken. laken over t bedje gedaan tegen t stof..

8. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben met 34 weken begonnen met de hydrofiel luiers en beddegoed en met 35 weken (gisteren) de kleertjes.

9. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Ik had alles al gewassen met 33 weken, had er zo'n zin in. Alles hangt en ligt lekker schoon in de kast, daar komt ook geen stof. Het wiegje en het ledikant klop ik gewoon even uit als het stoffig is.

10. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Als ik iets gekocht heb was ik het uit, vind het ook zo raar liggen alles alles nog in het plastic ligt als ik iets wil laten zien.
    Heb er geurbuiltjes van zwitsal in liggen.
    Bij mijn zoontjes zwangerschap heb ik het pas kunnen doen toen we klaar waren met het huis. Dus bij 40 weken en ben 11 dagen erna bevallen. Had wel alles net op tijd klaar maar heb er niet van kunnen genieten.
    Dus geniet nu extra van alles.

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik begin denk ik rond 34 weken en hoop met 36 weken lekker alles klaar te hebben. 'k Moet eerst nog wat spulletjes kopen maar heb nog de tijd.

12. greetie

greetie Actief lid

16 sep 2009
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben ook al begonnen hoor! het wasrek hangt hier vol hydrofiele luiers :) en dan maar strijken.. sommige kleertjes zijn ook al gewassen, nog niet alles. en dan leg ik alles netjes in de kast, met een geurbuiltje van zwitsal, en alles ruikt heerlijk :)
    het is zo leuk om het al te wassen, en ermee bezig te zijn! En als je nu nog goed kan, kan je beter nu wat meer doen ;)
    succes!
    (ik ben 25 weken zwanger)

13. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ik heb een hekel aan de was doen, en strijken.. dus zodra het kamertje klaar is (planning is rond week 28) wil ik alles al gaan wassen.. denk dat ik er dan nog zin in heb :p

Geurbuiltjes in de kast en lades, en alles dichthouden moet voldoende zijn om alles fris te laten..

Maar goed.. aan de andere kant.. hier ligt ook wel eens een t-shirt weken in de kast en doe trek ik dan ook aan :)

14. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik was met 30 weken begonnen. Dit omdat mijn gyn. dacht dat de kleine te vroeg geboren zou worden. Dus wou ik alles al klaar hebben.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ga ermee beginnen als de babykamer af is, dat duurt nog wel een paar weken (we moeten nog beginnen ;), maar hoeven ook niet veel te doen). Dan ga ik een wasje draaien voor de kleding en een wasje voor de hydrofielen en dan kan het de kast in. Daar komt geen stof bij en dan is het maar klaar.

Ik wil ook nog de bekleding van de kinderwagen en maxicosi enzo wassen, maar dat doe ik wel op het eind pas waarschijnlijk, omdat daar wel wat stof bij kan komen.

16. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Ik heb de kleertjes enzo meegewassen met onze eigen spullen als ik het gekocht of gekregen had. Sommige dingen liggen dus al vanaf week 15 gewassen en wel in de kast :)!! Het ruikt allemaal nog heerlijk naar wasmiddel, dus ik laat het lekker zo. Truitjes van mijzelf liggen soms ook meerdere maanden gewassen in de kast (echte zomer of winterspullen) en dan trek ik het ook gewoon aan zonder het eerst nog een keertje te wassen. Dus dat moet met babykleertjes ook goed kunnen!

17. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Toevallig vandaag begonnen met het eerste wasje, hydrofiele washandjes en luiers.
    Omdat we geen droger hebben duurt het met deze kou wat langer tot het droog is, vandaar dat ik vandaag maar begonnen ben.
    Volgende week zijn de kleertjes aan de beurt! Daarna het beddengoed.

18. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik was van plan zodra ik met verlof ben t gaan beginnen, dus met week 34.... heb ik wat te doen dan :D

Deel Deze Pagina