borstvoeding en menstruatie

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Dani1976, Nov 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dani1976

Dani1976 Lid

May 7, 2014
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een vraag. Mijn zoontje van 10 maanden krijgt nog veel borstvoeding (denk ongeveer 6/7 voedingen per 24 uur) ook s nachts nog. Ik heb nog geen menstruatie gehad. Maar ik heb voor 2 weken terug twee dagen een hele lichte bloeding gehad. Zou dit een ovulatiebloeding zijn geweest en volgt er dan altijd een menstruatie? Of gebeurd het bij borstvoeding vaker dat je af en toe klein beetje bloed verliest zonder dat er een echte menstruatie komt. Wij gebruiken geen voorbehoedsmiddel op dit moment. Is er een grote kans op een zwangerschap nu ik nog zoveel voed en geen echte menstruatie heb gehad. Ik heb al wel weken een soort menstruatie krampen.

Hoop dat u mijn vragen kunt beantwoorden. Ik vind het gevoel dat ik elk moment ongesteld kan worden heel vervelend en ook dat de menstruatie niet doorbreekt.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Hier lees je meer over menstruatie en borstvoeding.
    Menstruatie en borstvoeding | Borstgevoed.nl

Het kan zijn dat je een bloeding hebt zonder ovulatie. Het kan ook zijn dat je al geovuleerd had. Een zwangerschap kun je dus niet uitsluiten. Veel moeders geven aan dat hun tepels echt gevoelig tot pijnlijk zijn bij het drinken voor ze ongesteld gaan worden. (ook bij zwangerschap) en dat ze een dipje waarnemen soms.
    Het komt voor dat het lang duurt voor het echt doorbreekt. Blijf je klachten houden dan even of een zwangerschapstest doen of naar de huisarts.
    Het kan overigens ook dat het hier bij blijft en je nog een half jaar zonder menstruatie verder gaat.

succes!

Share This Page