welke kv?

Discussion in 'Borstvoeding' started by p1982, Feb 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

hoi

geef bv maar merk dat het terugloopt en het ook erg zwaar wordt
    nu zit ik te denken om 1 a 2 voedinge kv te gaan geven

maar welk merk en type moet ikdan doen?

2. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Productie die terugloopt betekend; aanleggen, aanleggen, aanleggen!
    Maar, je geeft aan dat je het zwaar vind en met vaker aanleggen wordt het wellicht niet minder zwaar.

De eerste weken zijn gewoon even bikkelen. Ik kreeg het geestelijk stukke minder belastend toen ik mezelf er bij neer legde dat het normaal was dat dochterlief ooit avonden aan de borst lag (clusteren). Hier was rond de 3/5 weken ook wel het heftigste trouwens. Met 3 maanden ging ze om half 8 naar bed en maakte ik haar om 10 nog wakker voor een laatste voeding en toen vond ik het ineens veel minder belastend en had ik ook weer het gevoel een leven naast het voeden te hebben :D. Nu snak ik ooit terug naar voedingen van 45 minuten, die waren zo lekker knus en ontspannen :). Nu klokt ze in een tijd van 5 minuten mijn borsten helemaal leeg en dan is ze al lang weer met iets anders bezig dan met mama ;)

Als je dus graag borstvoeding wil blijven geven zou ik zeggen; jezelf erbij neerleggen dat het inspannend is deze weken, straks heb je er profijt van.

Als het je echt op breekt zou ik gewoon stoppen. Nu al gaan combineren met KV betekend een productie die giga achteruit loopt en het wrs toch niet gaat halen...

It's you're choice :)

Oh, als je toch voor een combi wilt gaan moet het iig Hypoallergene voeding zijn. Hier is dochterlief de eerste dagen bijgevoed met Friso 1 Hypoallergeen (ik had een keizersnede gehad dus de voeding kwam vrij laat pas op gang). Sinds de 9 maanden krijgt mijn dochter ook 1 kunstvoeding op een dag en dat is weer friso maar dan nummer 2 en niet meer hypoallergeen (zodra je begint met bijvoeden heeft hypoallergeen geen zin meer).

Succes ermee!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Eens met Loki qua productieverhaal.

Al verschillen de meningen wel over die hypoallergene voeding. Als je verder helemaal geen allergien in de familie hebt, wordt ook wel vaak gewoon standaard voeding gebruikt.

Merk maakt weinig uit. Is net wat je wil aan prijs, wat je kleine lust, hoe makkelijk je het kunt kopen in je buurt.

4. rus05

rus05 Bekend lid

Mar 31, 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn hier bezig om de laatste avondvoeding te vervangen door flesvoeding. Wij hebben ervoor gekozen om onze dochter rustig te laten wennen door de flesvoeding te mengen met steeds minder moedermelk die ik meekolf tijdens die voeding (en wat ik niet gebruik, invries). Zo loopt de productie niet achteruit (tenminste, ik merk niks van een teruggang) en kunnen haar darmpjes rustig wennen aan de andere voeding. Wij gebruiken overigens Nutrilon, de gewone variant. Nog te kort mee bezig om iets te kunnen zeggen over of dat een goed merk is, wel lijkt het alsof onze dochter meer last heeft van krampjes.

5. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

Jan 30, 2011
    2,770
    1
    0
    Hier de eerste weken nutrilion HA gebruikt, maar dat omdat ik als kind heel veel allergieen en eczeem had.
    Nu bv.

Als het terug loopt is het inderdaad aanleggen aanleggen en nog eens aanleggen.Neem een aanleg dag.

6. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Waarschijnlijk zit je in regeldagen. Het beste middel is idd vaak aanleggen.
    Clustert je kindje misschien s avonds en word je daar onzeker van?
    Als je nog lange tijd borstvoeding wilt geven, zou ik de kv achterwege laten en even proberen door te bikkelen.
    De eerste weken zijn erg zwaar maar ik vond het na 6 weken al een stuk beter worden en na 3 maanden liep het gewoon perfect.

7. happymama

happymama Niet meer actief

mijn zoontje lust dus absolut geen nutrilon .
    heb nu friso die is zoeter en die drinkt hij super .
    ik moet hem kv geven omdat hij melk uit de vriezer niet lust.
    gister gewerkt en gekolft dit kan ie woe dan nog drinken als ik ben werken en als de oppas te kort komt krijgt hij kv bij.
    miss kun je even ieder anderhalf uur kolven om je producktie op te krikken . is ff lastig maar als je dit 2 dagen doet komt t wel goed ......

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik denk helemaal niet dat je melk terugloopt.
    Je kind is vier weken, dus hoogstwaarschijnlijk heb je gewoon regeldagen.
    Kwestie van op verzoek aanleggen, al is het elk uur, en weer even heel goed op de aanlegtechniek letten, dan is het met een paar dagen weer ok.
    Als je nou kv zou gaan geven help je alleen maar je bv om zeep. Zou zonde zijn.

9. p1982

p1982 Niet meer actief

nou wil tot max 10 weken doorgaan dus nog 6 weken nu, ga niet kolven op het werk

en heb ook besloten niet ieder uur aan te leggen, vind het nu al erg zwaar en zit er gewoon door heen

10. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik ben ook begonnen met bv te vervangen door kv en heb gewoon Nutrilon Standaard gekocht en dat gaat prima. Er zitten hier in de familie ook geen allergieen, dus dat scheelt misschien?

11. happymama

happymama Niet meer actief

je kan niet besluiten om m niet ieder uur aan te leggen , want als ie een regel dag heeft heeft ie honger en je melk producktie moet omhoog anders komt je kindje erg tekort

12. p1982

p1982 Niet meer actief

hier max 9 voedingen op een dag zit nu al tijden op 6 voedingen per dag

13. p1982

p1982 Niet meer actief

en ik ga niet gelijk voeden als ze maar huilt

14. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Met vier weken zes voedingen geven is in feite al afbouwen. En niet aanleggen als ze huilt ook, zeke rmet regeldagen. Zijn haar luiers nog wel nat genoeg? M.a.w. krijgt ze nog wel genoeg binnen?

Ik krijg niet de indruk dat je dolgraag door wilt gaan, dus misschien heb je meer aan deze artikelen over afbouwen.

15. p1982

p1982 Niet meer actief

ja ze heeft iedere luier een plasluier
    laat der iedere week wegen, afgelopen week 170 gram aangekomen donderdag mag ik weer

16. p1982

p1982 Niet meer actief

ze krijgt al sinds de geboorte 6 tot 8 voedingen per dag, ziekenhuis vond dit normaal , kraamhulp ook

17. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Oké, gelukkig.
    Misschien heb je dan wat aan de afbouwtips in mijn andere bericht.

Overigens heb je recht op "kolftijd" (25% van je werktijd) en zeker als je niet fulltime werkt, is het erg goed te doen. De rest van de week hoef je namelijk geen flessen klaar te maken en heb je je voeding altijd paraat.
    Ten tweede wordt het na een week of 6-10 echt stukken makkelijker. Niet te vergelijken met hoe het nu gaat, is mijn ervaring.

18. p1982

p1982 Niet meer actief

nou ik kan nu gewoon niet weg omdat ik niet in het openbaar durf te voeden.

en ik heb allemaal eigen klanten dus ik zou toch de tidj moeten inhalen als ik ga kolven op het werk

19. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Is dat ook niet onwennigheid? Het duurde bij mij ook een tijdje voordat me dat discreet lukte en ik het durfde. Je bent pas een week of vier geleden bevallen en dan is het helemaal niet gek dat je dat niet zo ziet zitten.

Kun je jezelf niet een halfuurtje de tijd geven? Ik ken zelfs een winkeleigenaresse die even boven haar winkel ging zitten kolven.

Kijk, als je echt wilt stoppen, dan kan ik schrijven wat ik wil, maar dat heeft dan toch geen zin. ;)
    Als je liever niet wilt stoppen, is er overal wel een mouw aan te passen. Ik zou het zonde vinden als je tegen je zin stopt.

20. rus05

rus05 Bekend lid

Mar 31, 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik sluit me bij de andere dames aan, het klinkt alsof je er gewoon nu mee wilt stoppen. En dat is prima hoor, daar heb ik absoluut geen oordeel over, maar dan zou ik gewoon lekker beginnen met afbouwen. Als ik het zo een beetje lees, dan denk ik dat dat beter is voor jou maar ook voor de baby (ik vind 6 voedingen namelijk persoonlijk wel erg weinig, en niet aanleggen is niet goed voor je productie waardoor je kindje misschien te weinig binnenkrijgt).

Als je twijfelt, join the club, ik twijfel ook. Mijn dochter is nu 7 weken en ik had eigenlijk besloten om ermee te stoppen: het deed zeer, ik werd van dat aanleggen tijdens regeldagen en clusteren, en kolven leverde in het begin veel te weinig op. MAAR, sinds een paar dagen gaan de voedingen zo makkelijk; de meiden op het forum hier hadden gelijk, als je de eerste 6 weken door bent, wordt het echt leuker en beter. Nu twijfel ik dus of ik wel wil afbouwen. Zolang ik twijfel, ga ik gewoon door maar we blijven wel oefenen met flesjes met deels Nutrilon, altijd handig in geval van nood.

Sterkte met het maken van een keuze. En dat niet voeden in het openbaar: dat vind ik ook zo eng, ik heb het nog steeds niet gedurfd! En kom daardoor bijna de deur niet uit, erg vervelend :(

Share This Page