Ik ben altijd al een zoetebek geweest, ik eet graag chocoladerepen en koekjes, daarnaast eet ik ook wel gezond hoor (elke dag voldoende groente en fruit). Maar kan het eigenlijk kwaad voor de baby (borstvoeding) dat ik zoveel snoepgoed eet? (zoals krampjes etc.) Voorbeeld vandaag: na middageten een ijsje, in de namiddag 5 princekoeken en een leo en zonet na avondeten een snicker en straks zal ik wel weer iets uit de kast halen. Mijn vriend zegt dat ik verslaafd ben Letten jullie erop dat jullie uitsluitend gezond eten?
ik lees even mee... Kan er ook wat van... Plus dat ik er af en toe gewoon niet aan toekom om te eten en dan alleen avondeet
Ik let er wel op dat ik mijn fruit en groente krijg.. En vocht, heeeeel belangrijk! Voor de rest snoep ik lekker en de koekjes die laat ik ook niet staan. Verder heb ik ergens gelezen dat ook al zou je een dieet van marsen houden, je kindje krijgt altijd genoeg voedingstoffen binnen, maar het gaat ten koste van jou...
Ik probeer zo gezond mogelijk,maar zondig natuurlijk ook wel eens, de ene dag meer dan de ander. Je kindje krijgt alle benodigde voedingsstoffen idd, en krampjes van bepaalde voedingsmiddelen zijn veelal niet bewezen.
Ik denk dat niet eten ongezonder is ... vooral voor jezelf trouwens, je hebt echt 500cal extra nodig.
Hier legt het voedingscentrum het een en ander uit. Zelf probeer ik zo gezond mogelijk te eten, niet alleen voor mijn kindje maar ook voor mezelf. Maar ga me ook wel eens te buiten aan koekjes/chips o.i.d. En er wordt gezegd dat jouw voeding invloed kan hebben op de krampjes van je kind maar dat hoeft niet hoor !
Er wordt trouwens ook gezegd dat veel groente en fruit eten tijdens de BV ervoor zorgt dat kindjes makkelijker groente en fruit eten (of zou dat zijn omdat BVmama's meer/vaker groente en fruit aanbieden?) ... En dat als je bijvoorbeeld gekruid eet, dat je kindje dat ook makkelijker accepteert. Dus invloed heeft het denk ik wel. (maar ik ben nog altijd, kadootje vanuit zwangerschap, verslaafd aan chocomousse ... er ging iedere avond een halve en heel soms een hele bak door ... nu mag ik nog maar 1 bak per week van mezelf )