Ik ben druk met kleertjes kopen. Ben eind april uitgerekend. Vanaf welke maat zou ik korte mouwtjes kunnen kopen? Iemand enig idee??
Je kan altijd korte mouwtjes kopen en dien dan over romper met lange mouw doen. Met NL weet je het nooit. Het kan in April lekker zijn en de rest van de zomer niet meer.
tegen mij werd gezegt doe ze altijd een laagje meer aan dan jezelf...dus als je in april gaat bevallen zou ik pas in de zomer korte mouwen aan gaan doen maat is lastig omdat je geen idee hebt hoe groot je kindje is...maar zou denk ik niet kleiner dan 62 kopen....
Ligt nogal aan wat het weer doet deze lente/zomer en je weet ook niet hoe groot je kindje wordt. (de mijne is kleiner dan gemiddeld geboren maar was al vlug ruim groter). Vestjes zijn een uitkomst...
niets van te zeggen, hangt af van het weer en van de kleine. Voor hetzelfde geld schiet hij/zij door de maten heen, maar het kan ook dat hij/zij niet zo hard groeit en lang in een maat blijft hangen. Verder was het in 2011 in mei het bloedheet terwijl mei 2010 koud was en echt truien weer was (graad of 11 overdag). Maar je kunt ze altijd nog dragen met een romper lange mouw eronder dus je kunt best iets kopen als je wat leuks ziet.ik had ook korte mouw dingen met een romper eronder staat vaak hartstikke leuk.
Ik heb een april- en een meikindje.... bij beide heb ik ook gewoon korte mouwtjes in de kleine maatjes erbij gehad hoor. Gewoon een romper met lange mouwen er onder, kan prima hoor op de wat frissere dagen.
Wij hadden bij onze kindjes ook bijv. rompers met korte mouw, daar shirt overheen met bijv. lange mouw of ook eentje met korte mouw en er dan weer een vestje overheen. Andersom zoals hier gezegd hebben we ook weleens gehad (lange rompermouw, t-shirtje erop). Er kan gewoon ontzettend veel.. Is net wat je wilt.
Tja... als het net zo gaat als afgelopen jaren dan is het in april bloedheet!!! 2010: eind april 28.1 graden! 2011: Eind april 29.3 graden Als het zo oploopt... is het dit jaar eind april 30.5 graden! Ik zeg.... helemaal geen mouwen! Wat Nina zegt, je kan denk ik beter rompertjes met korte mouw en shirtjes/vestjes met lange mauw... als het dan te warm wordt, kun je de lange mouwen uit doen en heb je nog korte mouwen van je romper. Andersom is onhandig... want dan trek je t-shirt uit en heb je nog lange mouwen terwijl het warm is!
Hier droeg ze in de zomer meestal s morgens lange mouw en later op de dag korte mouw als het mooi weer was. Hier ook vaak rompers lange mouw onder t-shirt, ziet er toch meer zomers uit dan een vestje. Ik had hier vanaf april/mei, droeg ze hier geloof ik 68, later in de zomer 74, in beide maten zowel korte mouw als lange mouw. Verder wat vestjes/bolero's. Overigens was mijn dochter in de winter geboren en had ik een paar dingen uit de zomercollectie gecombineerd met een gekleurde romper lange mouw. Stond ook leuk.
Ik gebruikte die vanaf het begin, vond die met lange mouwen een verschrikking... Je moet dan door zo'n smal mouwtje een friemelend handje met 5 van die ielige vingertjes frotten... Vond ik niet zo'n goed idee
Hier ook zowel korte als lange mouwen in de kast liggen. Het ligt eraan wat ik er over heen trek welke hij aan krijgt. Zoals nu is het koud, dan krijgt hij of romper lange mouw aan + een shirtje , of een romper korte mouw, maar dan met een wat dikkere trui. Zomers heeft hij of korte mouw + shirtje aan, of als het erg warm is alleen een romper met een broek. Dus ik zou lekker beide in huis halen. Smalle mouwen trekken moeilijker aan, maar gaan wel weer makkelijker onder een ander shirtje. Weide mouw rompers trekken heel makkelijk aan, maar gaan weer moeilijker onder een shirt met lange mouwen.
zoals anderen al zeggen, je kan er altijd een romper lange mouw onder doen of anders een vestje. baby's moeten een laagje kleding meer dan jezelf. hier is kleine meid van half oktober. het was toen best warm maar voor kleine was het echt te koud om met korte mouwtjes te zitten hoor.
Onze dochter is in juli geboren, die heeft de eerste twee maanden alleen maar rompers met lange mouwen plus kleren met lange mouwen gedragen omdat het echt geen lekker weer was, terwijl dat in mei prima kon.... Zorg dat je in ieder geval rompers met lange, korte en zonder mouw hebt dan maakt het niet zoveel uit wat je eroverheen doet. En koop vooral dat wat je leuk vindt! Oh by the way, ik weet niet of je veel kraamvisite denkt te gaan krijgen, maar mijn ervaring is dat die allemaal kleren maatje 62 of 68 meebrengen, dus 50/56 kan je gerust kopen, heb je ook het eerst nodig. De maten daarna is het misschien handig om pas te kopen als je het nodig hebt. Wij hebben van maat 68 alleen rompertjes gekocht, verder alles gekregen!
4 mei geboren en toch aardig wat korte mouwtjes aangehad in 50/56/62! Maar goed mei en juni waren dan ook fantastisch en daarna hield het op. Nou is ons meisje wel klein en droeg ze best heel wat weken 1 maat, dat scheeld maar helaas kun je dat niet vantevoren weten....