Wanneer beginnen met kopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door DragonBerry, 19 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Gefeliciteerd!!

Hier waren we ook erg snel! De kamer via marktplaats, al voor de 12 weken. De kinderwagen (nieuw) ook al voor de 12 weken.
    Rond 15 weken de box, via marktplaats. En ga zo maar door. Doe gewoon waar jij je goed bij voelt!

2. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap :)

ik ben nu iets langer dan 6wk zwanger en ben zo af en toe bezig me orienteren voor een baby/doorgroei kamer.
    in overleg met mijn man gaan we pas serieus kijken voor spullen na de 12weken.
    maar ik wil voor die tijd wel al een idee hebben hoe ik de kamer het liefste wil hebben, ook betreffende de indeling.
    dit heeft ook te maken met het feit dat als het voor die tijd wel mis gaat, we niet worden geconfronteerd met babyspullen. ik zou het zelf erg moeilijk vinden.
    maar als je dit niet erg vind, zou ik een buitenkansje niet laten gaan.

toch, ik loop ook op marktplaats te kijken en daar komen elke dag nieuwe spullen bij. vaak toch ook wel de zelfde kamers...

3. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Wij waren ook vrij vroeg, maar niet ZO vroeg :)
    Ik heb de eerst weken wel wat kleine dingetjes gekocht omdat het dan inderdaad wat tastbaarder wordt. Slabbers, rompertjes, sokjes enzo.. en dan niet in grote hoeveelheden.
    Bij 13 weken hadden we een vlokkentest ivm grotere kans op downsyndroom, toen dat goed bleek te zijn met 13.5 week zijn we even goed los gegaan:D Dus met 13.5 week de kinderwagen en maxocosi besteld, en met 14.5 de kinderkamer. Wel met de garantie dat het teruggebracht kon worden als het onverhoop toch nog fout zou gaan.

Ik zou de afweging maken.. wil ik tegen de meubeltjes aankijken als het fout gaat? Ik zou daar veel moeite mee hebben, en we hebben de meubels dan ook "pas" laten bezorgen na de 20-weken echo.

Overigens, nu met 29 weken-en-een-beetje zijn we zo goed als klaar. Laat maar komen die baby:cool: (nou ja, hij kan beter nog even blijven zitten.. hahaha)

4. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Ik heb ook nog niet de behoefte om spullen te kopen, voel me ook totaal niet zwanger, op pijnlijke borsten na....
    Van het kamertje die we willen hebben staat er maar 1 van op mp, daarom zit ik te twijfelen. Spullen zouden dan ook nog niet bij ons in huis komen.....
    Maar het is wel zonde als je het koopje mis loopt en hem alsnog duur in de winkel moet kopen.......
    Nu eerst maar weer verder twijfelen

5. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    wellicht kun je de mensen mailen en vragen of ze hem willen reserveren voor je tot na een goede echo? weet niet of je al een afspraak hebt staan voor een echo? maar met 7 weken moet het hartje toch echt kloppen dus als je nu 5,5 bent is dat 1 week en 2 dagen stel dat je nu mailt of ze hem 2 weken achter willen houden?

oke na een kloppend hartje kan er ook nog veel mis gaan maar de kans is dan al wel degelijk verkleind.

maar nogmaals maak voor jezelf de afweging of je tegen het kamertje aan wilt kijken mocht het mis gaan.

wij durfde echt niets te bestellen maar liepen tegen de droomkamer aan met 13 weken, we hebben hem besteld maar nog niet betaald dat hoeft pas bij afleveren en tevens ook tot de geboorte bij overlijden geld terug en kostenloos verwijderd of geannuleerd.
    Anders zou ik denk ik nog lange niet het kamertje durven 'kopen' maar dat komt ook door mijn verleden.

6. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    wij hebben met 10 weken het kamertje besteld, we hadden het kamertje met 28 weken laten leveren.

7. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij hebben pas alles rond de 18 weken gekocht. Bij Ikea. Dus we hadden toen ook nog tijd om alles terug te brengen. Met 19+5 een goede twintig wekenecho gehad en toen zijn we ook langzaam begonnen met het kamertje leeg te maken en te verbouwen.
    Kinderwagen en maxi-cosi met 17 weken gekocht omdat er toen een hele goede aanbieding voorbij kwam.

8. celinac

celinac Actief lid

18 okt 2011
    289
    0
    0
    Ik durfde de eerste 12 weken nog niks te kopen eerlijk gezegd.. omdat de eerste 3 maanden zo onzeker zijn ;)
    Wij gaan na de 20 wk echo echt serieus shoppen voor de kamer en zo, en kleertjes begonnen we te kopen na de geslachtsbepaling met 18 wk..
    Ik zou het gewoon nog even aankijken meid, je weet ook nog niet wat het is, in mijn mening is het namelijk veel leuker shoppen als je weet of het roze of blauw wordt ;)
    Maar iedereen doet het anders natuurlijk.. in ieder geval gefeliciteerd!!

Oh, enne, aanbiedingen komen en gaan.. reken er nou maar op dat er ergens in je komende 35 weken nog wel een hoop leuke aanbiedingen voorbij komen!! :D

9. WeGeMiJe

WeGeMiJe Actief lid

19 jun 2011
    323
    0
    16
    Beverwijk
    Ik heb vandaag alvast een kinderwagen gekocht via MP.
    Ik heb het laatste half jaar wel wat ongeluk gehad met de zwangerschappen.. Maar zolang als nu ben ik nog niet zwanger geweest en t voelt eigenlijk heel erg goed allemaal.
    En omdat ik ineens alleen zwanger was omdat partner er vandoor ging, dacht ik dan moet ik het financieel wel een beetje verdelen.. Sparen ben ik niet zo goed in.. Dus dan maar elke keer iets kopen ;)

Deel Deze Pagina