Hallo Dames, Nu mijn zoontje 8,5 maand oud is wil ik eens gaan kijken voor een goede fiets waarop we ons vanaf het voorjaar makkelijk kunnen vervoeren. Na wat uitzoekwerk kom ik tot de Gazelle Bloom of de Personal Bike van Batavus. Ik zoek een fiets met een niet al te breed stuur om hem nog makkelijk in de fietsenstallingen te kunnen parkeren. Hebben jullie ervaring met 1 van beide fietsen en hoe bevalt hij? Of een andere suggestie met een niet al te breed stuur? Ik hoor graag jullie meningen!
ik heb de gazelle bloom en die bevalt me (inmiddels) prima. Ik ken de andere fiets niet, maar zou je willen adviseren om allebei gewoon een uit te proberen. Ik had ook de sparta amazone getest, maar daarop voelde ik me net zo`n hells angel. Zat niet en zag er niet uit. Wel vind ik het een zware fiets (maar dat zijn alle moederfietsen) en neem ik mijn gewone fiets als ik geen kinderen hoef te vervoeren.
Ik heb een gazelle bloom en ik vind hem tegenvallen. Op zich fietst hij prima, maar de kwaliteit is niet wat ik van gazelle gewend ben. Standaard constant los, versnelling binnen no time kapot, stuurslot kapot. Ik had hiervoor een sparta amazone en die was echt een stuk steviger.
Ik heb de Gazelle Bloom. En bevalt me op zich wel. Ik had hiervoor een "gewone" normale sportieve fiets en dan is dit wel heel anders wat. Wil straks ook gewoon weer een normale fiets. De kwaliteit van mijn Gazelle is prima! Ik heb ook op de Sparta gefietst maar ik vond dat een heel verschil met de Gazelle. De afwerking vond ik ook veel mooier (proffesioneler) en netter als de Sparta. Maak sowieso een proefritje op beide fietsen.
Ik heb ook een bloom, ik ben er erg tevreden over, ik heb hem gekocht voordat ik zwanger was, ik wilde geen moeder stuur deze hebben ze verwisseld voor een gewoon stuur en ik heb 28'' ipv de meeste die van een mamafiets 26'' verwachten. Ik heb hem gewoon als fiets gekocht met het vooruitzicht dat er een kleine aan zou komen voordat de fiets afgeschreven is
Ik heb de Mambo Deluxe van Batavus. Die heeft net als de Gazelle Bloom een wat breder stuur, maar niet extreem breed. Ik ben er vanaf dag 1 erg blij mee. Ik zou je adviseren om proef te fietsen op de verschillende fietsen. Dan kun je zelf het beste beoordelen welke fiets jij het prettigst vindt.
Ook ik heb de Gazelle Bloom sinds afgelopen jaar. Helemaal blij mee en zou echt niet anders willen! Ik heb ook meerdere fietsen geprobeerd van te voren maar ze haalden het echt niet bij de Bloom voor mij. Maar goed het is heel persoonlijk wat jij fijn vindt fietsen dus ik zou ook zeggen: even uitproberen!
Brrr wat een enge foto! Ik hoop dat je jezelf hebt weg gephotoshopt, want anders is het hartstikke gevaarlijk. Het geeft misschien een leuke foto, maar ik wil wel even waarschuwen hierbij dat je dit niet moet doen. De mijne viel echt vaak om toen ik nog de dubbele standaard had, nu met een enkele gaat het beter, maar ik laat hem echt nooit los. Verder heb je een lief kindje hoor!
Nou, mijn bloom valt met 2 kinderen nog niet om hoor.. En met 1 kind al helemaal niet. (nu ze groter is heeft ze meer gewicht om te wiebelen) Ik ging natuurlijk niet even op mijn gemak boodschappen doen, maar wel boodschappen inladen/ buggy erop enzo. En noooooit gevallen.
Ik vind het gevaarlijk om je fiets los te laten, laat hem nooit los. Overigens viel de mijne ook nooit om, totdat hij 1x viel en vanaf dat moment ging hij heel snel om. Nu met 1 lange standaard blijft hij weer netjes staan, maar ik laat hem nooit los.
Nou overdrijven is ook een vak, maar oppassen is wel handig, want mijn bloom valt ook heel vaak om! Met 2 kids erop is het eigenlijk geen doen meer, terwijl hij daarvoor bedoelt is. Met nu de 3e op komst denk ik dat ik hem in ga ruilen voor een bakfiets.
Ik snap werkelijk niet hoe hij bij sommigen snel om kan vallen, ik kan er hier echt een goede duw tegen aan geven er gebeurt niets. (misschien omdat het nieuw model is?) Hij is echt ontzettend stevig. Lot had hem hier met haar lichtgewicht echt niet om kunnen krijgen. Maar uiteraard weet je het nooit zeker en hou ook ik niet zo van risico's als het om m'n uk gaat dus om jullie gerust te stellen: manlief staat net buiten beeld heel dichtbij en startklaar 'voor het geval dat' .
Even buiten de 2 fietsen die je genoemt hebt. Ik heb nog geen kindje(onderweg) maar heb vaak kindjes van vrienden die met me meegaan in het fietsstoeltje voorop omdat moeder niets van fietsen wil weten. Vorig jaar heb ik met het vooruitzicht op een kindje de gazelle miss grace aangeschaft. Die is echt ideaal en superstoer. Ook de fietsenhandel hier gaf deze aan als beste fiets voor een fietsstoeltje voorop buiten de echte mamafietsen en idd ze hadden gelijk. Ik ben de smalste niet en kom met gemak tussen mn zadel en het stoeltje. Het handige is dat er ook een bagagrek voorop zit. Standaard zit er geen bagagedrager op maar deze is bij te bestellen voor 50 euro. Met een fietstoeltej moet de achterkant van bagagerek iets naar voren en je kindje kan zijn voeten prima kwijt succes met kiezen
Gazelle bloom ik vind dit een super fiets alleen 1 punt dat ik toch vaak de standaard losheb!!! en dat vind ik wel erg vervelend maar verder een superfiets