Twee weken geleden ben ik ongesteld geworden. Mijn menstruatie duurt altijd maar kort, maar volgens de gynaecoloog zegt de lengte van menstruatie niets, evenals de hoeveelheid bloedverlies. Die menstruatie volgde op een cyclusanalyse (op de woensdag twee weken ervoor had ik een ei van 21 mm dat op springen stond en de vrijdag erna was het gesprongen, aldus de gynaecoloog en dus op zaterdag twee weken daarna ongesteld). Het was wel een vreemde menstruatie (op dinsdagochtend bloedverlies, toen een paar dagen niets, hooguit een piepklein beetje bruinverlies en op zaterdag en zondag pas echt doorzettend bloedverlies en toen was het ook voorbij), maar vreemde menstruaties zijn mij niet vreemd sinds ik gestopt ben met de pil meer dan anderhalf jaar geleden. Ik ben de laatste maanden iets regelmatiger ongesteld, maar mijn cycli zijn wel relatief kort (ik had het ei de vorige keer een week na het begin van mijn ongi), ongeveer 3 weken. Nu had ik vorige week zaterdag en vorige week zondag witverlies. Maar wel pas nadat ik intensief bewogen had (hardlopen). Toen ik daarna naar de wc ging, had ik wit slijm op mijn toiletpapier en op mijn inlegkruisje. De dag erna, op maandagochtend een paar uur na onze gemeenschap, had ik doorzichtig slijm op mijn inlegkruisje en op het toiletpapier. Het was draderig. Tja, en dat was afgelopen maandag...en nu had ik gisteren, ook weer na het hardlopen, doorzichtig draderig slijm op het toiletpapier. Nu ben ik reëel genoeg om te weten dat het niet persé vruchtbaar slijm hoeft te zijn. Lijkt me ook raar om dat zowel op maandag als op vrijdag te hebben. Als ik uitga van mijn cyclus van 3 weken, dan zou ik ergens vorige week zaterdag/zondag of afgelopen maandag mijn ei gehad moeten hebben (ongeveer een week na de menstruatie), maar ik weet intussen dat mijn lichaam toch lekker doet waar het zelf zin in heeft. Komt iemand dat slijmverlies na intensief bewegen bekend voor? Ik heb zelf sterk het gevoel dat ik maar eens in de zoveel tijd een ei heb en dat ik er, uiteraard, een had tijdens de cyclusanalyse (waarna ik te horen kreeg dat alles perfect was, waardes perfect, zaad van mijn vriend perfect, alles perfect) en het advies was dan ook: ga zelf maar even aanmodderen en kom over een maand of 5 (als we 2 jaar bezig zijn) maar weer eens terug. Nu probeer ik mijn lichaam een beetje te lezen, want met een ovulatietest heb ik niet een al te beste ervaring. Maar ja, als dat slijm meer samenhangt met mijn bewegen (hardlopen, wandelen, fietsen) dan met mijn vruchtbare dagen, dan houdt het een beetje op geloof ik
Mj komt het niet bekend voor... Wel heb ik het idee dat als ik lang winkel ( loop dus) ik het slijm meer voel. Dus dat het meer is. Het kan zijn dat je je ei hebt gehad. Dat kan denk ik best een paar dagen duren, dat vruchtbare slijm. Ik zelf ben nu dik een week overtijd en ik heb ook veel last van slijm. Ik snap er niks van! Want normaal heb ik dit nooit. Maar ja, een vrouwenlichaam is iets complex volgens mij... Wat vervelend zeg, dat die gyn zegt dat jullie eerst maar is moeten aanmodderen. Heel stom als jullie al zolang bezig zijn. Maar wie weet zat je telkens net naast je ei. Gewoon flink klussen
Thanks voor je reactie Michelle27. Ik hoop voor je dat het een goed teken is dat je een week overtijd bent (of heb je al getest en heb ik dat over het hoofd gezien?). Het punt is dat er officieel pas iets gedaan mag worden als je minstens 2 jaar bezig bent, tenzij er een aanwijsbare oorzaak is waarom het niet gelukt is. Dan gaan ze eerder wat doen. Er is bij mij een cyclusanalyse gedaan en alles was prima in orde. Het zaad van mijn vriend is ook helemaal super (iets met 40 miljoen en 80% in elk geval) en daarom moeten we het dus nog een paar maanden gewoon gaan proberen. Zodra het weer oktober is en het dan nog niet gelukt is, mogen we weer aan de bel trekken. Maar goed, we klussen er flink op los, al wordt dat nu even wat minder, want mijn vriend is behoorlijk ziek sinds vanochtend. Maar gisteravond nog gemeenschap gehad. En dan maar afwachten wanneer ik weer ongesteld word. Dat is bij mij elke maand weer een verrassing, al is het de laatste tijd elke keer een cyclus van 3 weken. Ik begon met elke 2 weken (al denkt de gynaecoloog dat daar ovulatiebloedingen bij zaten), een stuk of 3 keer 4 weken en daarna elke keer 3 weken. Ik verwacht zelf dat ik komende week gewoon ongesteld word. Gewoon een gevoel. Ik ga zo weer hardlopen, dus daarna maar weer eens kijken hoe het met het slijm ervoor staat Maar ik durf nu al wel te wedden dat er weer wat te zien is. Meer reacties zijn uiteraard welkom!
Niet specifiek na het sporten maar ik heb ook langer (vruchtbaar) slijm. Het begint met een beetje en wordt dan meer. Kan soms al wel 5 dagen voor mijn eisprong beginnen .
Dankje voor je reactie. Het is deze cyclus voor het eerst dat me dat slijm opvalt. Of misschien wel de eerste keer dat ik erop let, dat kan ook. Hoe het ook zij, gisteravond geen slijm kunnen ontdekken na het hardlopen. Alles kurkdroog zeg maar Vanavond klussen wordt echter niets, want vriendlief is ziek. Volgende cyclus nieuwe ronde, nieuwe kans