vraag voor de meiden die geen pil gebruiken

Discussion in 'Anticonceptie' started by mama van JS, Jun 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama van JS

mama van JS Niet meer actief

Hey,

In een ander topic waren er meiden die aangaven dat ze geen pil meer gebruiken vanwege hun libido. Hoe doen jullie dit dan met anticonceptie?

Mijn libido is namelijk erg laag en het zou natuurlijk best door de hormonen kunnen komen. Al heb ik er voor de zwangerschap ook nooit last van gehad maar goed.

Maar wij houden er echt niet van om een condoom te gebruiken. Wij beide voelen dan veel minder en vooral manlief.

Ik hoor graag tips hierover

2. Leliana

Leliana Niet meer actief

Wij houden gewoon mijn cyclus erg goed in de gaten..
    Gelukkig is die regelmatig! Daarbij temperatuur ik en gebruik ik ovu-testen... we vrijen dus om de eisprong heen!
    Heet de kalendermethode, als ik mij niet vergis?

De kans blijft natuurlijk dat je, ondanks deze maatregelen, toch zwanger raakt .. maar in ons geval zou dat helemaal niet 'erg' zijn omdat we in de toekomst graag ons gezin willen uitbreiden.

Als je gezin al compleet is, raad ik deze manier dus niet aan! ;)

Is een hormoonvrije anticonceptie geen optie?

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    Dat is ook de reden waarom ik na zwangerschap van mn zoontje niet meer ben begonnen met de pil. Ik had laag tot geen libido en baalde als een stekker. maar na 2jaar merk ik niet echt verschil. hier gewoon dan de condoom. nu wens voor 2de kindje dus nu geen bescherming :D

heel vervelend als je nooit zin heb en je man wel. ik wil na bevalling van toekomstig 2de kindje, naar de ha. hopen dat hij een idee heeft op mn libido op te krikke. of oorzaak zoeken waarom die zo laag is bij mij. ben al eerder bij ha geweest en kreeg toen het antwoord: tja dat is vrouw-eigen. niks aan te doen... Daar leg ik me natuurlijk niet bij neer

succes!

4. mama van JS

we zouden graag nog een kindje willen maar nu is dat voor ons niet de beste tijd. We zouden het kindje dan niet kunnen bieden wat hij / zij nodig heeft. Op goed geluk vind ik dus een beetje eng. Verder heb ik een onregelmatige cyclus.

Ik wist niet dat er hormoonvrije anticonceptie was eigenlijk.

5. mama van JS

ik heb er ook wel over nagedacht om naar de ha te gaan maar vind het een moeilijk onderwerp om over te praten. Verder is er veel spanning in huis momenteel waar het ook op gegooid kan worden, maar dan nog wil ik er graag wat aan doen.

Overigens is de relatie tussen mijn man en mij erg goed dus daar ligt het niet aan.

6. Leliana

Leliana Niet meer actief

Nee, dan raad ik het dus inderdaad niet aan want heel betrouwbaar is deze methode dus niet!

Het koperspiraaltje is hormoonvrij! Misschien is dat wat?

7. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

Jan 30, 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een tijdlang niet de pil gebruikt omdat ik me er ziek door voelde. Wij hebben een tijdlang gewoon condooms gebruikt, maar dat was geen succes (moeite met omdoen, vervelend gevoel etc.). Totdat we erachter kwamen dat het kwam door de verkeerde maat. Na wat andere maten te hebben uitgeprobeerd kwamen we erachter dat we met de goede maat geen problemen hadden.

8. mama van JS

@ roozjuh. Kan goed begrijpen dat je je hier niet bij neerlegd. Hopelijk ben je snel zwanger, dan kan je snel naar de ha toe

9. mama van JS

@ leliana ( heet je echt zo, mooie naam )

Een spiraaltje vind ik een beetje een raar idee geven. Word je dan nog wel gewoon ongesteld eigenlijk? en kan iemand met ervaring me vertellen hoe dit in z`n werk gaat.

Sorry dat ik zoveel vraag

10. mama van JS

hmm ff wat info en ervaringen aan het lezen over het spiraaltje maar word er misselijk van eigenlijk.

Denk dat dit hem ook niet word :(

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    vind het spiraaltje ook maar apart hoor. niks voor mij :p

12. mama van JS

dan maar blijven doorgaan met de pil. Weet ook geen andere optie. En wie weet komt het hier niet eens door, dat weet ik natuurlijk ook niet zeker.

Ben ook bijna 24/7 moe dus daar zal het ook wel aan liggen

13. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Er is veel meer mogelijk dan een spiraaltje of de pil hoor!
    Ik ben zelf geen fan van de pil (understatement) en ook een hormoon spiraal is mij niet goed bevallen. Ik werd er ontzettend somber van en ik vond het geen fijn idee dat ik zelf niet echt kon checken of het nog wel goed zat en of het werkte enzovoort.

Ik ben nu ruim een half jaar de Nuvaring aan het gebruiken en voor mij is het echt ideaal! Ik hoef niet iedere dag iets te nemen, mijn libido is uitstekend, ik heb geen buikpijn meer in mijn stopweek en ik merk weinig qua hormonen. Ben alleen een beetje humeurig op dag 1.

Na 3 weken verwijder in de ring, heb ik een stopweek en dan doe ik weer een nieuwe in.

14. fontana

fontana Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.

Nuvaring, heb ik idd hele goede verhalen over gehoord. Ik wil dat ook wel graag gaan proberen. Maar t is gewoon een ringetje die je zelf in moet brengen he? Voelt je vriend/man dat ook zitten tijdens de sex? En ik heb echt een hekel aan tja hoe zeg je dat... met mijn vingers in mezelf te zitten. Daar walg ik echt van.. ik heb ook tampons met inbrenghuls anders lukt t echt niet.
    Maar moet je dan ver naar binnen? en zit ie altijd meteen goed?
    haha wat een vragen weer..

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    Fontana, dat ken ik. Hier dus geen tampons. Hou t bij maandverband :)

16. mama van JS

hmm dat klinkt wel prettiger. Ook ik hoor graag meer over de nuvaring.

idd ook zeker of m`n man dat niet zal voelen. Lijkt me zo vreemd.

17. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Nuvaring moet je eruit halen voor je sex hebt ;)
    Hij mag een aantal uur per dag uit zijn.

De enige vorm waar ik geen last had met de hormonen was implanon en mirena en natuurlijk condooms

vrijen om de onveilige data heen heeft hier niet gewerkt, vandaar dat ons 5e kindje op komst is... wij hebben sex gehad 9 dagen voor de eisprong (Waarvan we zeker weten dat ie 9 dagen daarna plaatsvond...) en toch zwanger...

Je hebt ook anticonceptie pleisters, pessarium in combi met zaaddodende pasta.

maar goed, met de pil neem je minstens 20 tot 50x zoveel hormonen in je als met een anticonceptie die lokaal werkt.

Daarnaast zou je ook over kunnen stappen op bijv de 3 fasen pil of een pil met andere hormonen.

18. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Napoleon: De nuvaring hoeft er tijdens de seks niet uit. Hebben wij ook nog bijna nooit gedaan en in de bijsluiter staat alleen dat je hem eruit kúnt halen als je partner hem voelt. Mijn vriend voelt hem soms maar ervaart het niet als storend en ik zelf ook niet. Een enkele keer (waarschijnlijk als hij iets lager zit) voel ik het en dan haal ik hem er even uit.

Maar als je al moeite hebt met een tampon in brengen zou ik geen Nuvaring kiezen. Inbrengen is simpel maar je zult toch echt even met je vinger naar binnen moeten haha.

19. fontana

fontana Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,288
    0
    0
    ergens in t Noorden.
    oeeehhh nou dan denk ik dat ik toch iets anders moet proberen hahaha. Ik ga echt zowat van mijn stokje als ik bij mezelf naar binnen moet brrrrr krijg er nu al kippenvel van bah.

en eruit halen? jeetje, das eng.. kun je dan echt niet stiekum zwanger raken?

20. fontana

fontana Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,288
    0
    0
    ergens in t Noorden.

Wat is een implanon?? moet dat onderhuids in je arm? heb ik ook iets over gehoord. maar ja ik ben ook nog es bang voor naalden.
    Volgens mij ben ik toch aan de pil gebonden.. ik heb ook altijd van die achterlijke fobieen.

Share This Page