hallo dames.... een paar jaar geleden slikte ik de microgynon30 pil die beviel mij uitstekend ben toen getopt omdat ik me er niet meer lekker bij voelde ben in totaal drie jaar getopt met de pil heb een kindje(gepland) gekregen en ben weer begonen met de pil maar dan rigevidon omdat die andere eruit ofzo zegt mijn dokter... maar ook deze pil bevalt me niet loop dagen met hoofdpijn m migraine en allerlei andere klachten maar ik ben net weer begonnen ben net bij week twee kan ik hem zomaar laten staan... want die klachten die ik heb gaan iet zo goed samen met een baby van vier maanden hahaha
Mycrogynon is er nog gewoon hoor, ik heb 'em zelf ook en ken best veel meiden die 'em ook hebben. Ik weet dat Lovette (zelfde samenstelling als mycrogynon) er wel uit is. Misschien toch even naar de HA om te zeggen dat deze niet zo goed werkt voor jou en of je een andere mag?
@FreeWilly ik heb pas de Lovette voorgeschreven gekregen en bij de apotheek ook gewoon gekregen dus hij is er niet uit hoor.
Microgynon bestaat nog gewoon, ik had alleen met die pil veel problemen/kwaaltjes/last. Ik ben toen gaan verhuizen van plaats en kwam dus ook bij een andere apotheek en toen kreeg ik ook in 1 keer rigevidon. Maar deze pil bevalt mij weer beter. De apotheker zei dat dit dezelfde was als microgynon alleen onder een andere naam. Maar ik zou niet zomaar nu stoppen met de pil. Ik zou de pil toch proberen af te maken. En een afspraak maken met je huisarts en vragen wat zijn advies is, en om te vragen of hij je een andere pil kan voorschrijven.
Nou ja, die lui zeggen ook allemaal wat anders. Mycrogynon of Lovette maakt geen verschil geloof ik, maar ik snap niet dat ze dan tegen mij zeggen dat Lovette eruit is en tegen de ts'er dat Mycrogynon eruit is, terwijl geen van beide waar is.
Artsen zijn niet meer zo'n grote voorstander van 3 fase pillen. Wat je kan doen is de "echte" miciogynon vragen aan je huisarts, en dan kan je zelfs tijdens de strip overstappen (is nl precies hetzelfde hormoon). Let op: dit kan je bij de meeste pillen NIET doen, maar deze 2 zijn uitwisselbaar. Als je hem abrupt stopt, moet je ervan uitgaan dat je aanvullende anticonceptie moet gebruiken... 8)
@FreeWilly: Lovette is er nog, dit is hetzelfde als microgynon-20; Rigevidon is hetzelfde als microgynon-30: er is dus een klein verschil in de hoeveelheid hormoon in Lovette en de meest voorgeschreven microgynon: de 30-vorm Vatten jullie m nog?