Hallo dames, Wij willen in september voor een 2e kindje gaan, maar nu vraag ik me iets af en wie weet zijn er hier dames die ee ervaring mee hebben. Ik kan het natuurlijk ook gewoon checken bij de huisarts maar ben eigenlijk bang dat het een domme vraag is. Voor ik zwanger werd van mijn zoontje kreeg ik diagnose pcos. Ik had eigenlijk geen cyclus. Na mijn bevalling werd ik ineens elke 33-39 dagen ongesteld. Erg fijn, maar nu vraag ik me af of ik ook daadwerkelijk een eisprong heb. Het zou natuurlijk super zijn als ik gewoon kan proberen om zonder hulp van het ziekenhuis zwanger te raken. Maar wil niet dat we een jaar bezig zijn en er achterkomen dat ik toch geen goede eisprong heb. Kun je dit gewoon bij je huisarts of gyn aanvragen??
Ik heb geen ervaring met het medische traject (wel zeer onregelmatige cyclus en soms geen eisprong), dus wellicht zijn er betere opties... maar kun je niet gewoon gaan temperaturen? Bij mij gaf dat een duidelijk inzicht in mijn cyclus en of en wanneer ik een eisprong had.
Je zou ovulatietesten kunnen doen (die van kruidvat en zwanger en kids zijn goed!) Dan kun je in elk geval zien of je een eisprong hebt. En als je die hebt zou je het zelf kunnen proberen.
Je zou idd kunnen tempen of ovutesten doen. Maar dat geeft alsnog geen garantie. Je zou aan de ha of gyn kunnen vragen of je op 7 dpo bloed mag prikken op progesteron. Als die waarde goed is, dus 7 dagen na tempstijging of 8 dagen na posi ovutest, dan kun je er vanuit gaan dat je daadwerkelijk een goede eisprong hebt.