Hoi allemaal, Zit vandaag op cyclus dag 1 Op welke dag moet ik beginnen met ovulatie testen? En hoe zit dat met dat temperaturen ? Heb me er bewust niet mee bezig gehouden maar zitten inmiddels al in ronde 5 dus wil graag wat meer zekerheid over me ei Liefs
Dat is afhankelijk van hoe lang je cyclus gemiddeld is. Je kunt ook deze ronde eerst letten op andere signalen, zoals meer afscheiding of een veranderend libido (ik merk het aan mijn stoelgang ) Als je ongeveer weet wanneer deze signalen komen weet je de volgende keer of je vroeg moet beginnen met testen of niet. Je kunt ook van een gemiddeld cyclus uitgaan en een dag of drie voor je verwachte eisprong beginnen met testen (dat is dus 17 dagen voor je verwachte menstruatie). Mochten je testen allemaal negatief blijven, dan kun je de volgende ronde een paar dagen eerder beginnen. Succes!
Dankjewel Linky Mijn cyclus is gemiddeld 29 dagen, Met af en toe een "uitschieter" naar 31 dagen. Mijn laatste cyclus was 29 dagen
Temperaturen doe je elke ochtend op hetzelfde tijdstip direct na het ontwaken en dan bij voorkeur rectaal. De resultaten zou je dan kunnen invullen op Fertility Friend.
Dankjewel, ga vandaag (CD10) beginnen met ovulatie testen.. Wil volgende maand ook daarbij mijn temperatuur gaan opnemen, hoop dan wat meer inzicht in lijf en cyclus te krijgen. X
Hoi hoi Nog een vraagje... Wanneer kan je spreken van een 'echt' positieve ovulatie test ? Hoor en lees daar namelijk verschillende dingen over.. Groetjes
Volgen wat er in de gebruiksaanwijzing staat is mijn norm. Dus even donker als de controlestreep zo niet donkerder.