Hoi dames! Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Afgelopen oktober hebben wij besloten voor ons eerste kindje te willen gaan. De pil ben ik al langere tijd mee gestopt en had altijd een keurige cyclus van 28-30 dagen. In oktober was deze plotseling 39 dagen en afgelopen cyclus was zelfs 44 dagen. Niet bepaald regelmatig meer dus. De vorige cyclus vond ik per toeval mijn lh-piek, nadat ik ovulatie testen had gekocht en gewoon nieuwsgierig was. Twee weken later inderdaad netjes ongesteld. De positieve test was op dag 31. Ik ben inmiddels op dag 8 van mijn huidige cyclus en ik weet nu niet wanneer ik zou moeten beginnen met de ovulatie testen. Ik hoop natuurlijk dat ik nu weer een cyclus heb van 28-30 dagen, maar ik durf er niet op te hopen. Wanneer zou ik nu het beste kunnen beginnen met de ovulatie testen?
Hi @Zebraman Wat vervelend dat je cyclus ineens zo is gaan afwijken.. Lastig te zeggen wanneer je kunt beginnen! Om het niet mis te lopen zou ik starten op cd12.. Je hebt goedkope testen bij Action, dan is het ook niet zo'n dure bezigheid. Ik vind zelf die van Sensitest heel prettig, kan je redelijk goedkoop aanschaffen via bol.com! Succes!
Inderdaad op tijd starten Zou zeker niet later dan cd 12 beginnen. Ik gebruikte de dipsticks van 2besure. Zijn ook best goedkoop. Succes!
Bedankt beiden! Dan ga ik ze bestellen van sensitest, daar heb ik ook de zw testen van. Hopelijk deze maand weer een normale cyclus !
Idd goed op tijd starten! Ik heb ook dipsticks via Amazon, deze zijn vaak in verhouding het goedkoopst en werken prima! Deze heb ik. Vind het ook handig met de App erbij die de testen herkent!
@Zebraman Heb van hetzelfde merk trouwens ook de zwangerschaps dipsticks gekocht, die kun je schijnbaar al vanaf DPO 10 gebruiken (is nog niet nodig geweest dus ben benieuwd) en die worden ook in die app herkend!
Oh dat is handig ja! Vanaf 10dpo, dus dan kan jij bijna testen, toch? Spannend zeg!! Ik ga vanaf vandaag beginnen met ovulatie testen in ieder geval. We willen niet het risico lopen het te missen
@Zebraman Nee nog niet want afgelopen keer waren we nog niet echt begonnen! Hier over 2/2,5 week pas de eerste ronde Ja, beter op tijd beginnen idd! Ik begin rond 5/6 dagen vóór de dag dat ik zou moeten ovuleren meestal, vind het ook leuk om de piek op te zien lopen
Ah, ik ging even uit van je banner Maar leuk zeg, ik hoop dat je gauw een positieve zw test in handen mag hebben!
Inmiddels ben ik op CD 19, en heb ik nog steeds geen positieve ovulatie test gehad. Zelfs geen oploop. Ik baal ontzettend, hoe kan het nu toch ineens zo afwijken allemaal ik weet ook niet zo goed wat ik nu moet doen, doortesten? Of het proberen los te laten voor deze maand en hopen dat ik in ieder wel gewoon op tijd ongesteld word? En wanneer ga je naar de huisarts met een afwijkende cyclus?
Ik zou blijven doortesten. Gezien je vorige 2 cycli en er vanuitgaande dat hij nu weer ong zo lang wordt, dan zal je ovu tussen cd 24 en 31 posi zijn. Ik hoop dat je cyclus nu gaat stabiliseren en je snel zwanger bent.
Dankjewel @RoGiJuLi , ik had even een mega baal momentje net. Een vrouw met een kinderwens is gevaarlijk zeggen ze wel eens hé? Geduldig zijn is moeilijk, maar het is het enige wat we kunnen doen. Ik heb net in ieder geval een nieuwe lading testen bestelt, zodat ik kan gaan doortesten.
Ik had mijn ei gisteren pas, op dag 20. Vorige keer dag 18.. kan altijd schommelen! Mijn LF is 12 dagen, dus iets mijn cyclus deze keer waarschijnlijk iets langer. Ik vind het wel fijn om bij te houden, dus ik zou lekker blijven testen! Dan weet je hoe of wat
Ik ben blij dat ik heb door getest! Vandaag op CD 23 een prachtige knal test. De test streep is donkerder dan de controle streep, dus dat is wel duidelijk zo. Hele opluchting zo! En toch een ruime week vroeger dan vorige cyclus, dus dat gaat ook de goede kant op Nu hopelijk over twee weken een positieve zwangerschapstest!
Wow ook zo uit het niets een dikke knal test, wat fijn voor je. Over twee week weer zo'n foto zou helemaal super zijn
Kijk, das een mooie knaller! Dat van die lange cyclussen had ik trouwens ook toen ik mn ei ging zoeken. Bij mij had t denk ik te maken met de spanning die het met zich mee bracht.