Wanneer beginnen met ovulatietest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Ingrid76, 14 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingrid76

Ingrid76 Actief lid

5 jun 2010
    124
    1
    0
    NULL
    Gelderland
    Even een vraagje, misschien kunnen jullie me helpen.

Wij zijn bezig om zwanger te worden en ga nu ronde 4 in.
    In het begin dacht ik dat mijn cyclus aardig regelmatig was.
    Eerst 23 dagen, toen 28 dagen maar de laatste was 37 dagen.
    Nu is dat naar mijn idee niet zo`n probleem, alleen weet
    ik niet wanneer ik moet beginnen met de ovulatietesten!!
    Moet ik er nu vanuit gaan dat de volgende cyclus weer langer
    is of niet?!
    De eerste dag van mijn laatste menstruatie was op 8 juli.
    Ik heb er al meerdere site op na geslagen maar blijft voor mij
    toch wat onduidelijk allemaal.
    Heeft iemand een idee of handige tip??????
    (Ik heb ovulatietesten van Kruidvat in huis)

2. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    heb wel een tip gebruik niet die van de kruitvat want die heb ik zelf ook gebruikt en toen had ik helemaal geen ei:S:S

koop sensitest of matcare

3. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ ingrid, als je zeker wilt weten dat je de LH piek niet mist op de ovutesten zou ik uitgaan van de kortste cyclus. Maar dat betekent dus wel dat het je een hoop ovulatietesten kan kosten.. Wel vervelend hoor dat je geen echt regelmatige cyclus hebt.

4. Ingrid76

Ingrid76 Actief lid

5 jun 2010
    124
    1
    0
    NULL
    Gelderland
    Hoi Nen87,

Dank je voor je reactie.
    Ik ga optijd beginnen met de ovulatietesten en zie dan wel of ik er meer bij moet halen.
    Misschien kan ik er om de dag 1 doen of is dat juist weer niet verstandig??

5. Ingrid76

Ingrid76 Actief lid

5 jun 2010
    124
    1
    0
    NULL
    Gelderland
    Hoi Flowertje,
    Ik heb al eens eerder gewerkt met de ovulatietesten van het Kruidvat maar dat ging naar mijn idee wel goed, gaven duidelijke streepjes aan.
    Ik wacht even af hoe het deze keer gaat anders probeer ik een ander merk.

6. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ ingrid, je kunt de piek missen als je om de dag test. Toen ik op zoek was naar een piek testte ik zelfs 2x per dag. 's morgens was er toen een heeel licht streepje en 's avonds KNALpositief. Van de kruidvattests heb ik gelezen dat ze regelmatig vals positief zijn. Mocht je andere tests gaan gebruiken, dan kan ik je zeker de ovulatietests van sensitest aanraden. Die zijn ook niet heel duur.

7. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vanaf dag 10 beginnen, en dan elke dag, om de dag kan je net je ei missen. Verder als je echt inzicht wil hebben is het ook een optie om te tempen maar je bent net begonnen dus daar zal ik nog even mee wachten.

8. Regina78

Regina78 Lid

6 sep 2009
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Ingrid,

Ik heb ook een lange cyclus, nog veel langer dan die van jou. Elke dag testen vond ik een dure grap worden.
    Als de testen van kruidvat je bevallen, is het misschien een idee om ook eens testen van Zwanger & Kids (www.zwangerenkids) te gaan gebruiken. ik heb gehoord dat dit dezelfde testen zijn, alleen een andere verpakking. Dan heb je er bijvoorbeeld 10 voor 6,95.

Ikzelf vind het dan nog wel te doen qua kosten.

9. mama09

mama09 Fanatiek lid

21 jul 2009
    1.225
    1
    36
    NULL
    NULL
    De testen van Zwanger & Kids zijn volgens mij niet die van de kruidvat hoor! Ik was minder tevreden over die van kruidvat dan die van Z&K. Maar wat mij betreft wel een goede tip hoor, want goedkoper dan bij Zwanger & Kids vind je ze niet en ze zijn prima.

10. Ingrid76

Ingrid76 Actief lid

5 jun 2010
    124
    1
    0
    NULL
    Gelderland
    Hoi Regina,
    dank je voor je tip, heb net op de site gekeken en inderdaad daar vallen de kosten erg mee.
    Dan is het zeker te doen als je meerdere dagen gaat testen.
    Groeten Ingrid

11. Thalia30

Thalia30 Fanatiek lid

14 jun 2010
    1.025
    0
    0
    Groningen
    Hi Ingrid, je kan inderdaad het beste uit gaan van je kortste cyclus. In de praktijk kan het je om deze reden behoorlijk wat ovu-testen kosten.
    Ik zou als ik jou was goedkope ovu-testen kopen en als die (bijna) positief zijn de wat duurdere gebruiken of de digitale (met smiley) als je geen streepjes wilt interpreteren.
    Die digitale is heel duur, maar als je die alleen gebruikt om je positieve test te bevestigen dan hoef je niet te twijfelen of je testje nu wel of niet positief is en op deze manier kan je ook maanden met de digitale doen.
    Bij mij werkten de kruidvat ovu-testen overigens wel gewoon goed (niet vals positief) zie album. Succes Ingrid!

12. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Ook bij mij is net de 4e ronde gestart. Ik dacht ook een vrij regelmatige cyclus te hebben. Eerst 34, toen 31, maar nu de laatste was 50 dagen. :$
    Ik ben 16 jaar geleden begonnen met de pil omdat mijn cyclus onregelmatig was en dat komt nu dus terug. En dat maakt het helaas lastiger om je ei te bepalen (ik voel hem niet, namelijk) :(

Wij willen nu toch ook gaan starten met ovulatietesten. Bedankt voor de tip van Zwanger & Kids. Dat scheelt echt een hoop geld. En ik vond Sensitest al goedkoop. :D
    En dan inderdaad eventuele een duurdere erbij om te checken of de andere klopt als die positief is.

Deel Deze Pagina