Advies gevraagd ivm cyclus.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lamode, 30 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Hoi Dames,
    Ik heb eind mei mijn spiraal eruit laten halen en sindsdien 2 cyclussen gehad. Een cyclus van 32 dagen en een van 26 dagen.

Nu weet ik niet hoe ik het beste kan gaan uitrekenen wanneer ik vruchtbaar ben. Hebben jullie tips voor mij hoe ik dit het beste kan doen?

Ik lees wel eens op het forum dat er dames zijn die ovulatietesten gebruiken. Zijn deze handig? Hoevaak en hoe moet je die dan gebruiken?
    Alvast bedankt voor jullie ervaringen.
    Groeten Lamode

2. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.325
    14
    38
    Vrouw
    Zaandam
    Hey Lamode,

Ik gebruik ovulatie testen van Sensitest (de dipstick variant). Deze tonen aan dat je een LH piek hebt, dat is normaal gesproken 24 tot 36 uur voor een eisprong, alleen als je zeker wil weten of de eisprong ook echt geweest is, dan kan je het best gaan temperaturen. Alleen nadeel met temperaturen is dat je pas achteraf ziet of je ei is geweest.

Een combinatie van deze 2 zou ideaal zijn.

over de ovulatie testen:

Ik test 2x op een dag, in de ochtend en in de avond (niet met ochtendurine). Als de teststreep even donker is als de controle streep of donkerder dan komt normaal gesproken je ei binnen 36 uur.

3. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Hoi Romyatill,
    Bedankt voor je informatie. En gefeliciteerd met je zwangerschap!

Wat bedoel je met temperaturen? Ben hier echt een leek in. En wat moet ik me voorstellen bij temperatuur?

Als ik het dus goed begrijp, als ik de teststrip ga gebruiken en ze hebben zowel de ochtend als de avond dezelfde kleur dan weet ik dat mijn eisprong eraan zit te komen en dan kan ik vanaf die dag dus 'echt' klussen?

Bedankt alvast.
    Lamode

4. Teddie86

Teddie86 Niet meer actief

Nee het gaat er om dat op één en dezelfde test de controlestreep en de teststreep even donker zijn of dat de teststreep donkerder is dan de controlestreep. Twee keer per dag testen is omdat je een korte lh-piek kunt hebben en je hem anders mist.

5. Teddie86

Teddie86 Niet meer actief

6. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Dank je wel teddy voor je informatie!

7. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Hier ook twee cyclussen gehad na verwijdering mirena! Eerst duurde het 14 dagen, daarna 23. Ik heb een handige app ( my calendar) en daar hou ik alles bij maar ik doe sinds vandaag ook de ovulatietestjes van sensitest. Is me bij mijn eerste zwangerschap ook goed bevallen! Was meteen raak

Deel Deze Pagina