Hoe werkt dat nou ovulatietesten

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Bertha1, May 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bertha1

Bertha1 Actief lid

Apr 29, 2014
    123
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wie kan mij dat een keer goed uitleggen? Wij willen voor een kindje gaan en ik verwacht dat ik over ongeveer 2 weken helaas weer ongesteld moet worden.
    Nu wil ik weten, wat zijn goede testen en hoe kan ik dat het beste doen? Ik werk onregelmatig maar als mijn vriend z'n wekker gaat, word ik automatisch even wakker maar blijkbaar is het niet goed om met ochtendurine te testen?
    Wil ook temperaturen want ik heb een onregelmatige cyclus en blijkbaar kan ik aan de hand van mijn temperatuur weten wanneer ik moet beginnen met die testen? Of klopt dat niet? De ene week is mijn cyclus 4 weken, andere keer 6 dus ik zou niet weten wanneer ik zou moeten beginnen met die testen?
    En de volgende vraag... is het nou echt beter om niet iedere dag maar om de andere dag te vrijen? Wij vrijen ook wel eens drie dagen achter elkaar maar lees iets over de kwaliteit van het sperma?

Alvast bedankt voor het antwoord!

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ovulatietesten..
    Je hebt verschillende soorten, qua prijzen.. Ik gebruikte altijd die vd action, goedkoop en werkte prima. Ik gebruik nu die van 123 testen, online te bestellen, werkt ook goed..
    Wanneer je hiermee begint is afh van je cyclus.. Ook ik heb een onregelmatige cyclus..ik ga van mijn kortste uit en blijf net zolang doortesten. Of ik begin als ik vruchtbaar slijm ontdek.
    Ovu testen moet idd niet met ochtendurine.
    Ik test trouwens altijd om 18 uur.
    Je gaat hierbij niet van temperaturen uit.
    Bij de testen , meet je je lh piek, is deze het hoogst dan is je ei ip binnen 24-48 uur
    In de bijsluiter staat bij welke dag je moet beginnen

Temperaturen.
    Bij temperaturen zie je naderhand wanneer je ei is geweest.
    Deze moet je elke dag op hetzelfde tijdstip rectaal meten. Voordat je opstaat!
    Je hebt twee temperaturen, die voor je ei en na je ei.
    Als vb..de mijne is voor mn ei 36,5-36,8 en na mn ei 37-37,3
    Je tempt al vanaf je eerste menstruatie dag tot je volgende menstruatiedag en zo verder..
    Je zult zien dat op je nod je temperatuur weer zakt zoals voor je ei..
    Zakt deze niet dan kan je testen :D

Om de dag wordt vaak geadviseerd bij slechter zaad

3. Bertha1

Bertha1 Actief lid

Apr 29, 2014
    123
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je voor jouw reactie. Zijn die testen van 123 test fijn?
    Ik ben er weer heel erg mee bezig, beste vriendin is weer zwanger, kei leuk voor haar maar ik ben dan toch teleurgesteld dat wij noggeen kleintje hebben.ik wil zo graag!
    Hoopdat ik snel ongesteld word zodat we weer kunnen proberen. We zijn al sinds september bezig.

4. mariam1978

mariam1978 Actief lid

Mar 9, 2014
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb die testen van sensitest, werken ook goed. Ze zijn niet zo prijzig waardoor je al snel kan beginnen met testen. Ik heb de vorige cyclus alleen geklust op de dag dat het positief was, Maar zoals ik het nu begrijp kun je ook het beste klussen 2 dagen daarna. Aangezien je ei ook tot 48 uur daarna kan springen. Ben benieuwd deze periode...

5. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik gebruikte ze pas voor het eerst, maar wacht nu eerst mn 1e ongesteldheid af. Daarna ga ik ze echt rond me ei gebruiken.
    Wij zijn ook sinds aug bezig en kluste altijd een paar dagen ervoor tijdens en na de vermoedelijke eisprong..lekker ruim:D
    naast de testen heb ik ook altijd duidelijke lichamelijke kenmerken..

Op zich wordt 80% binnen een jaar zwanger dus zal vast wel goed komen!! Maar als je zo'n kleine ziet kan dat lastig Zijn!

Share This Page