Een buurmeisje van ons is na een lange ziekteperiode over een tijdje eindelijk klaar met de behandelingen. We hebben goed contact met de buren. Daarom leek het me leuk om het gezin te verrassen en ze iets leuks geven en er toch bij stil te staan. We hebben een gezellige straat en ik wil dit het liefst doen namens alle buren. Ik vind het alleen heel erg moeilijk om in te schatten wat iedereen uit wil/kan geven. Het idee is om ze een dagje uit cadeau te geven. Als ieder stel 15 euro zou betalen zou dat lukken. Maar kan ik dat vragen? Wat zouden jullie qua bedrag een beetje oké vinden?
Mooi gebaar ♡ Wij zouden die 15 euro wel kunnen lijen en ook wel een acceptabele prijs vinden, maar je kan nou eenmaal niet in ieders portemonnee kijken natuurlijk. Maar ipv. opleggen kun je het ook gewoon vragen aan de bewoners uit de straat natuurlijk? Eventueel via app, zodat mensen nog bedenktijd hebben en niet zo voor het blok worden gezet. Edit: ik lees nu dat je met een Tikkie sturen, de ander kan laten bepalen om het bedrag aan te passen. Dat zou ik doen dan, zo laat je eenieder vrij om te besteden wat ie wil.
Zou iedereen vrij laten zelf te beslissen wat ze willen geven. Je kan een tikkie sturen en ze zelf het bedrag laten aanpassen.
Wat je ook kan doen.. Een 'open' betaalverzoek. Erin zetten: we dachten zelf aan 7,50 per gezin maar dit mag natuurlijk altijd meer of minder zijn. Dat je het bedrag open laat en wat 'laag' inzet...
Ligt een beetje aan in wat voor wijk je woont. Voor de een is 15 euro veel voor de ander 50. Ik zou ook vragen of ze wat willen bijdragen en een leeg tikkie sturen. Ik zou ook best 15 euro meebetalen. Vind het een leuk gebaar! Al is een dagje weg in coronatijd met een kind met broze gezondheid misschien niet heel handig? Of zie ik dat verkeerd?
Ik zou het ook openlaten, als je een bedrag noemt kan dat toch als een verplichting voelen, waar niet iedereen aan mee kan of wil doen.
Cadeau is voor over een tijdje want anders zou ik het nu ook niet zo gauw geven ivm corona en de dichte parken. Ze is heel ziek geweest maar nu al een hele tijd stabiel. Alleen het hele traject duurt 2 jaar voordat ze officieel klaar is. Ze gaan zelf ook dagjes weg, vakantie etc. Dus vandaar dat ik dat wel aan durf
Bedankt voor jullie reacties. Ik was uiteraard van plan om eerst voor te stellen of ze mee willen doen zonder een bedrag te noemen. Wat betreft een open tikkie, ik had die tip al gekregen. Maar zie je dan niet van elkaar wat je geeft? Ik wil dus niet dat ze zich verplicht voelen om bv meer te geven omdat iemand anders wat meer geeft.
Nee niet echt haha, zelf wat meer geven denk ik. Ik wilde eerst een grote mand met cadeautjes maken. En dan zou je het natuurlijk wat kleiner kunnen maken. Maar ze heeft de afgelopen twee jaar al ontzettend veel cadeautjes gekregen. Daarom dacht ik dat een dagje uit wel leuk zou zijn. Ook omdat dat leuk is voor het hele gezin. En het is een blijvende herinnering
Ik zou ook een open tikkie sturen en dan erbij vermelden dat als iedereen €15,- betaald dat je dan het gewenste dagje weg cadeau kan doen, maar dat je niet in een ieders portemonnee kan kijken, dus als mensen minder bij willen/kunnen dragen dat dat natuurlijk geen probleem is en dat als er mensen zijn die meer willen bijdragen dat dat natuurlijk ook hartstikke welkom is en dat er zo wat speling komt. En dat wat een ieder beslist buurmeisje blij is met elke bijdrage
Ik zou 15 prima vinden. Echter zou Ik wel graag weten dat je dat verwacht want als ik een open tikkie krijg zou ik denk een tientje overmaken. Dus ik zou gaan voor open tikkie maar wel wat je richtbedrag per gezin is maar dat je het open laat omdat je niet in andermans portemonnee kunt kijken
Ik vind het lastig te zeggen, maar hier in de straat is er niet zo'n hecht buren contact dat ik 15 euro zou geven. Ik zou sowieso het bedrag vrij laten. Je kan niet achter iemands deur kijken en het kan best gevoelig liggen zoiets.
Ik zou €15 prima vinden om hieraan uit te geven. Ik zou een appje sturen met je plannen en daarbij een tikkie waarbij het bedrag aangepast zou worden.
Ik zou er zelf bij wijze van spreken 50 euro voor over hebben maar ik snap ook dat voor een ander €15 veel kan zijn. Ik zou als ik zoiets organiseer dus iets zeggen in de richting van ik dacht aan €15 per gezin maar ik stuur een open tikkie zodat iedereen kan geven wat ze willen en kunnen missen hiervoor.
Wat een leuk idee! Ik kan me voorstellen dat je een richtbedrag wil geven. Dan weet iedereen waar jij een beetje aan denkt. Ik heb zelf maar weinig contact met mensen in de straat. Af en toe een babbeltje met de een of ander, meer niet. Dus als ik zo'n berichtje zou krijgen zou ik op zich best mee willen doen, maar niet voor een hoog bedrag. Maar zou er dan een richtbedrag bij staan zou ik me toch bezwaard voelen als ik minder geef. Want diegene die de tikkie verzonden heeft kan toch zien wat ik geef. Ik denk dat ik er niet zomaar €15,- voor zou geven. Vind ik persoonlijk een flink bedrag voor een buurkind. Bij feestjes van de vriendjes van onze kinderen is het bedrag €5,- Je kunt ook voorstellen om het geld te laten geven in een blanco envelop, dan kan je echt niet zien wie/wat geeft.