hoi, ik heb een vraag heeft iemand ervaring met mornign after pil. het zou kunnen zijn dat ik zwanger ben stel het is 1,5 week zwangerschap en ik zou de morning aftel pil pakken werk deze dan en zo niet zou het dan kwaad kunnen voor de vrucht. ik weet het dat het een rare vraag is maar de situatie zit nogal ingewikkeld in elkaar en ligt nogal gevoellig. Het komt er op neer dat ik dus of 1,5 week zwanger zou kunnen zijn dan is het welkom maar zou ook van 3 dagen geleden kunnen zijn en dan is het niet welkom Kan iemand mij hier antwoord op geven bvd groetjes moniek
Volgens mij werkt een morning after pil tot 48 uur nadat je onveilige seks gehad hebt, vandaar ook de naam 'morning after'. Om de pil nu nog te nemen heeft vrij weinig zin. Je kunt de pil niet nemen als je al zwanger bent. Excuus, tot 72 uur na de onveilige seks. Lees: Morning-afterpil - Wikipedia
Volgens mij kun je de morning-afterpil het beste binnen 12 uur, maar in ieder geval binnen 72 uur, na de onbeschermde sex nemen. Als je al zwanger bent heeft het volgens mij geen zin meer om een morning-afterpil te nemen. Ik denk dat je dan alleen nog maar een abortuspil kan overwegen.
Als ik het zo lees heb je een slippertje gemaakt? Is het daarom niet welkom als het van 3 dagen geleden is? Voor een morning after pil ben je zo wie zo te laat. Je kan nu niks meer doen dan afwachten. Als je ongeveer weet wanneer je ongesteld zou moeten worden dan kan je rond die tijd een zwangerschapstest doen. Als deze positief is dan kan je via je huisarts misschien een vervroegde echo krijgen om de termijn te bepalen. Dan is het aan jou of je het kindje wilt houden of niet.
1,5 week of 3 dagen geleden zit wel aardig wat verschil in, heb je jouw normale cyclus niet in beeld? Stel je zou regelmatig 30dagen zijn, dan kan je jouw eisprong gokken en dus weten van wie het zou zijn áls je zwanger bent. Want je weet dus nog niet óf je zwanger bent. O ja, wat ook kan, doe een test.. 1,5 week geeft als het goed is al een streepje, 3 dagen zal dit niet doen.