Wanneer zijn jullie begonnen met pyjama's dragen? Ik leg mijn dochter nu nog gewoon met kleren aan te slapen, en ik weet niet meer zo goed wanneer ik er bij m'n zoon mee ben begonnen.
Volgens mij ben ik met ons meisje vanaf 3 of 4 maanden begonnen. Is ook een beetje afhankelijk van of je kindje makkelijk is kwa omkleden. Gewoon doen wat voor je gevoel t beste is.
Ik ben met 2 maanden begonnen met een pyjama en een bedritueeltje. Nu ben ik een fan van pyjamatjes omdat ik het zo schattig vind haha
Hier ook eigenlijk vanaf het begin. Voor het savonds naar bed gaan kreeg ons meisje een pyjama aan en nog steeds
Wij zijn daar altijd meteen mee begonnen, soort van douchen toetje pyjama aan boekje lezen ritueel wat de oudsten hebben en de baby ipv toetje de fles en dan lekker slapen.
Met het warme weer begin mei mee begonnen, hij was toen 2,5 maand. Eerst sliep hij altijd in zijn kleding maar op die warme dagen droeg hij enkel een romper met kort broekje of een mouwloos shirtje met kort broekje, en in de slaapkamer is het altijd koud, te koud om mouwloos en met blote benen te slapen. Dus toen pyjama ingebouwd in het bedritueel en dat is daarna gewoon zo gebleven.
Mee begonnen en weer mee gestopt. Hij slaapt in z'n tshirt/truitje met blote benen in z'n slaapzak. Hij vind omkleden niet leuk. 9,5mnd nu
De kleinste maat pyjama die ik in huis heb gehad was maat 74 voor mijn oudste en maat 68 voor de meisjes. Voor mijn kinderen betekende dat ongeveer 4-6 maanden. Maar vanaf 7-8 weken lagen ze in rompertje in slaapzak en gezien zomermaanden was pyjama bepaald niet nodig . Dat ben ik eigenlijk wel blijven doen tot ze uit de rompertjes gingen. Dan had ik een 'slaaprompertje' , afhankelijk van het weer lange, korte of geen mouwen...
Daar zit nu dus idd ook mee. Ze ligt in een slaapzak, omdat ze met haar 9 weken t hele bed al door gaat 😏. Ze draagt snachts geen broekje, dus ik kan ook net zo goed een shirtje als pyjama bombarderen, aangezien ze een 'hele' pyjama toch niet aan krijgt
Meteen vanaf de geboorte en sinds ze 2 weken is en ik een goed passende slaapzak gevonden had is het een romper lange mouwen, pyama broekje en slaapzak geworden.
Ik volg vanaf 6 weken bij de avondvoeding van 19.00 u een slaapritueel en daarbij benoem ik altijd dat we de pyama aantrekken. Dan krijgt hij een schone luier en kleed ik hem om. (In feite is het nu nog gewoon een lekker zittend broekje en shirtje, maar voor mijn zoontje telt het als pyama)
Daar zit ik ook over na te denken (zoon is 4,5m en gaat naar maat 68), had er eigenlijk al mee willen beginnen, nu hij wat stoerdere kleertjes krijgt. Maar het is warm bij ons op de slaapkamers, dus kan hij met warm weer gewoon in een rompertje met slaapzak. Vind het zonde om pyjama's te kopen. Zonder slaapzak gaat hij het hele bed door en slaapt hij slecht dus dan liever een slaapzakje dan een pyjama. Het in het slaapzakje gaan is dan deel van het slaapritueel.