Mijn zoontje is vanmorgen per ongeluk met zijn hoofd tegen het bolletje van zijn zusje aangekomen. Hij sprong omhoog om op het ouderlijk bed te klimmen en precies op dat moment wil ik de kleine meid neerleggen. Dat was dus een boink... Voor mijn gevoel ook best een harde 'klap'. Alleen de kleine huilde gelijk, twee seconden en terwijl ik nog stond te trillen. Lag zij alweer vrolijk uit haar ogen te kijken in de box. Daarna heeft ze haar voeding gehad waar ze wel een mondje terug heeft gegeven, zoals vandaag wel vaker, maar ze heeft niet overmatig gebraakt o.i.d. Ze heeft vandaag redelijk geslapen, maar is tussen de bedrijven door ook goed alert geweest. Voor het eerst gelachen naar haar vader, haar broek goed volpoepen en sinds vandaag kijkt ze ook naar de knuffels in haar box. Desalniettemin maak ik me toch zorgen, maar meer om iets wat de assistente van de huisartsenpost zij, of eigenlijk vroeg: Namelijk of ze een stuip heeft gehad na dat ze met haar broer in botsing is gekomen. Tsja.. goed en wel, maar het is een baby van 5 weken oud en ze 'stuipt' dus over het algemeen redelijk vaak. Denk aan de lachstuipjes, het snelle ademen, wegdraaiende ogen enzovoorts. Dus ik vind eigenlijk alles een enorm grijs gebied en weet nu nog niet precies wanneer ik aan de bel zou moeten trekken. Wanneer is het braken en geen mondje terug? Wanneer is het een groeistuipje en wanneer is er meer aan de hand? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, ook voor in het vervolg.
Als ze vandaag verder zich gewoon gedragen heeft zou ik me niet zoveel zorgen maken. Maar snap je bezorgdheid wel.. Als ze veel spuugt is het eerder braken dan gewoon een klein beetje wat ze uitspuugt omdat het teveel is/reflux. Dat verschil merk je snel genoeg denk ik. Vertrouw op je gevoel, dat is het beste wat je kan doen Ligt ze bij jullie op de kamer?
Geen ervaring met zo kleintje zijn nog zo teer Wel ervaringen met oudere laatst me zoontje van 1 hoofd gestoten hele ei op voorhoofd Heeft ze een bult ? Als je niet goed bij voelt beter even langs gaan
Nee geen bult gelukkig. Dus twijfel of de klap wel zo hard was zoals ik me voor de geest haalde. Schrok me ook een hoedje.