Hier ook vanaf een week of 5/6. Vond het toen vooral gewoon leuk om hem overdag wat stoerdere jongenskleertjes aan te trekken en dan 's avonds gewoon een lieve baby pyjama. Hij vond omkleden ook niet erg en ging bijna elke avond in bad, dus in dat opzicht maakte het geen verschil. Hij spuugde vaak ook wel wat op z'n kleertjes, dus gewoon lekker in bad/douche en in een schone pyjama in bed. Ik vond het ergens ook maar gek om in de kleren van overdag te slapen, weet dat het tussen m'n oren zit, maar toch...
Hier meteen mee begonnen bij beide kids, wou t de eerste nacht nog in t ziekenhuis ook, uiteindelijk niet gedaan omdat ik toch te moe was en zo. Maar de eerste nacht thuis was voor beiden toch echt met pyama
In mijn geval kan je de vraag beter omdraaien. Wanneer ik begonnen ben hem te kleden. De eerste anderhalf maand alleen kleding aangetrokken dat soepel zat, boxpakjes/pyama's/zachte broekjes. Het is pas de laatste week dat ik hem nu en dan een spijkerbroekje aan doe en een vestje. De longsleeves kan hij gewoon aan houden.
Hier geen pyjama. Alleen een romper in de slaapzak. Anders zou ik rond een maand of 3-4 daarmee begonnen zijn denk ik.
Ik weet het ook niet precies meer van de oudste. Maar ze heeft vrij lang in soepele babykleertjes en daarna in een romper en longsleeveshirt geslapen (toen ze eenmaal in een slaapzak ging). Ik denk dat we pas pyjama's hadden in maat 74/80. De jongste is niet zo'n fan van aankleden, dus nog geen pyjama. Gewoon soepel zittende kleertjes aan, ook in bed.
Die van mij is van maart, sliep in puckababy en lakentje/dekentje tot 5/6 maanden, daar heeft ie óf in z'n romper óf bloot in gelegen anders was het te warm. Daarna met pyjama alleen voor de nacht begonnen, overdag trek ik niet iets anders aan...
Ik denk zo rond een half jaar pas. Toen had ze wat vaker kleren aan die niet zo lekker sliepen en met het starten van de vaste voeding moest ze sowieso omgekleed worden voor ze haar bed in ging. Zo lang ze nog gewoon lekker zachte pakjes dragen vind ik het eigenlijk maar onzin, je baby ziet toch geen verschil tussen kleren voor overdag en een pyjama.
Toen ze maat 68 had (met 4 maanden ongeveer). Daarvoor vond ze omkleden echt niet tof dus deed ik dat ook niet als het niet nodig was
Ik vond het de eerste maanden niet nodig. Dan liggen ze sowieso veel in bed en zijn de kleertjes vaak lekker zacht. Meestal begon ik ermee als ze de late voeding eraf hadden. Dan gingen ze in de loop van de avond voor de nacht. Dan deed ik ook een pyjama aan. Mijn jongste was bijv. een maand of 4 á 5. Hij droeg toen nog maatje 62. Het staat altijd zo schattig, die kleine pyjamaatjes
dl van 8 maanden heeft nog geen pyjama. bij de oudste gedaan toen ze geen late voeding meer nodig had. was rond 6 maanden denk ik. de jongste krijgt dus nog steeds een late voeding dus de pyjama moet nog even wachten. denk dat ze in de herfst of zo pas 1 krijgt omdat het van de zomer hoogstwaarschijnlijk toch te warm is om snachts meer dan een romper en slaapzak te dragen
Mijn dochtertje is na 2 weken ongeveer in een slaapzakje gelegd omdat ze altijd de dekens van zich af schopte. Toen begonnen met daar een pyamashirtje onderaan te doen, afhankelijk ook van het weer.
Mijn dochter is bijna tien maanden en heeft pyjama's vanaf maat 74. Ik gebruik ze pas sinds ze met haar kleertjes de hele vloer over tijgert. Nu krijgt ze lekker een schone en zachte pyjama aan bij het naar bed gaan (nog steeds drie keer per dag). Toen ze jonger was, vond ze omkleden niet zo leuk. Ze kreeg dan ook vaak de hik of gaf melk terug, dus toen wilde ik zo min mogelijk aan haar sjorren