Vannacht heeft mijn zoontje van 18.30 - 8.00 geslapen en om 9.30 gaf hij alweer aan moe te zijn (ogen wrijven, gapen, jengelen). Ik heb hem naar bed gebracht en hij slaapt nu nog. Grote kans dat hij vanmiddag weer zo'n 1,5 uur slaapt. Kan een dreumes (15,5 mnd) ook te veel slapen of bestaat dat niet? Overigens is hij altijd al een goede slaper geweest die veel slaap nodig heeft.
misschien een groeispurt........... dan hebben ze hun energie nodig om te groeien en zijn dus eerder moe........ Onze 2ling sliep ook altijd veel.
Idd groeispurt of tanden/kiezen? Dan is mijn zoontje ook altijd meer slaperig. Of gewoon iets onder de leden. Zelf ben je ook altijd meer moe voordat je ziek wordt, ik wel althans.
Hier had ze dat ook even rond de 15 mnd, ik denk een groeispurt. Daarna ging ze overigens ineens minder slapen.
Hier een goeie slaper en tijdens een ontwikkeling/groeispurt slaapt ie nog meer, als ie het verder goed doet niks aan de hand
Hier ook slaper! Gisteren kwart voor 9 wakker en om half 11 was het alweer jammeren, 11 uur op bed gelegd en ze sliep gelijk! laatste tijd is de mijne wel meer wakker snachts... mijn dochter loopt wel nu ongeveer 2 weken dus ik denk dat het ook wel daar mee te maken heeft
Dank jullie voor de reacties. Niets aan het handje dus. Hij loopt de laatste dagen steeds meer los, even niet bij stil gestaan. Dus niet gek dat hij moe is.
Te veel slapen bestaat in mijn ogen niet. Wel altijd in de gaten houden of hij tijdens wakkertijden ook wel echt wakker en actief is en niet suf is of steeds loopt "te hangen". Want dan kan er natuurlijk nog wel iets anders aan de hand zijn. Nu zal het ws of een groeispurt of een ontwikkelingssprong zijn.
Klinkt heerlijk! Onze.knul slaapt sinds dat hij 11 maand is nog maar een uurtje per dag. En dan om half 8 naar bed en tussen 06.00 en 07.00 wakker.
Wauw.. Lijkt me super. Ik denk eigenlijk niet dat ze teveel kunnen slapen, als hij maar helder is als hij wakker is.
Als hij wakker is, is hij allert en ontwikkelt zich prima. Haha, is ook wel fijn dat hij zo lekker kan slapen hoor. Hij gaat ook zo graag naar bed, ligt dan helemaal tevreden in zijn mandje. Zal hij van mij hebben
Als ik haar niet uit bed haal 's ochtends slaapt de jongste makkelijk tot tien uur uit. Ze gaat om half acht naar bed! Ze slaapt 's middags ook nog eens twee a tweeeneenhalf uur, dus zij kan er ook wat van Verder hartstikke alert en druk (!) overdag dus ik maak mij geen zorgen. De oudste wordt ook vaak niet voor acht uur wakker dus hier wordt lekker uitgeslapen Als de oudste wakker is ga ik ook vaak de jongste uit bed halen, want de dag moet toch eens beginnen voor haar, dus tien uur komt niet vaak voor, maar afgelopen weekend werden mijn vriend en ik om half tien wakker en alles was nog stil! Heerlijk Zolang de meiden lekker in hun vel zitten en actief bezig zijn overdag, lijkt het mij gewoon mazzel hebben