Wanneer beginnen met spulletjes kopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Isa2, 4 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Gelijk na de geslachtsecho en dat was precies met 13 weken.

2. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    heel verschillend zie ik hier..
    wij zijn wel al aan het oriënteren..
    we gaan het pas met 13 weken aan verdere vrienden en familie vertellen dus ik wil dan ook het kamertje gaan bestellen..
    je hoort soms ook verhalen dat het kamertje heel laat binnenkomt!
    behang en alles gaan we wel pas doen na de geslachtsecho.. maar we willen veel neutraal dus voor de 20 weken zullen we wel bijna klaar zijn :D

3. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Kleine dingetjes heb ik al wel gehaald. Ook zag ik een tweedehands kinderwagen die ik niet kon weerstaan, en die heb ik dus met 11 weken al gekocht. 2 weken geleden al een box besteld omdat dat ook een mooie aanbieding was. De rest van de kinderkamer etc ook pas na de 20 weken echo.

4. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Ik ben nu 28 weken zwanger, en ben van plan om half dec alles te gaan kopen en halen, heb nog geen zin in al dat babyspul thuis :D . Maar het is de 3de 3de miss dat het daaraan ligt ;)

5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik ben bijna 11weken en heb vandaag (omdat ik toch broeken moest bestellen) vast spenen en ventielen voor de difrax flesjes gekocht. Ik heb de flesjes nog, maar vind een nieuw ventiel onderin en natuurlijk een nieuwe speen wel zo fijn.
    Verder zie ik wel wanneer ik wat ga kopen. tis de 3de dus het meeste hebben we al.
    de babykamer is geschilderd en volgend weekend gaat de vloer erin. denk begin december naar Ikea voor de meubels en dan kan ik de spullen die we nog hebben uit gaan zoeken en kijken wat we nodig hebben. de kleertjes doen we pas na de 20weken echo want dan hopen we het geslacht te weten.

6. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Na de echo van familie wat dingen gekregen en zelf eerste pakje gekocht. Bij 15 wk kamer, kinderwagen ed besteld en daarna elke maand wel iets. Gingen regelma tig ff shoppen. Na 28 weken toen bleek dat ons beebje wel erg klein was nog een x een eerste pakje gekocht nu mt 44. Met 30 wk is kinderkamer geleverd en inelkaar gezet.

7. Bluebelle

Bluebelle Actief lid

31 okt 2014
    112
    0
    0
    Na ongeveer 15 weken wat "basic" dingetjes gaan kopen via MP.
    Kleertjes , en hebben dingetjes na dat ik wist dat het een jongetje is.
    En kamertje is net af zo rond 20 weken beginnen met opknappen en daarna via MP een kamertje gevonden.

Ik heb heel veel (bijna alles) in de aanbieding / uitverkoop gekocht.
    Bij hema soms online 10 - 25% korting op alles.
    Gratis laten bezorgen blijde Hema winkel. Kortom hele dozen vol met doeken, washandjes, dekentjes, kruiken. Echt doen hoor!! Scheelt een hele hoop.

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ben ik de enige, die ondanks dat ik me er van tevoren wel in verdiept had, toch wel schrikt van de hoeveelheid spullen die je nodig hebt en wat het kost allemaal??

Ik koop ook veel tweedehands want we zijn niet zo rijk dat we alles nieuw kunnen kopen en hebben niet het geluk spullen van familie te kunnen krijgen :(

We hadden besloten alles een voor een te doen, elke maand iets maar op de een of andere manier voel ik steeds zo'n druk en ben ik bang dat we het niet op tijd klaar krijgen, weet niet hoe het komt, zullen de hormonen wel zijn :D

We zijn sowieso pas begonnen verleden week maandag met spullen kopen, na een goede 20 weken echo want eerder durfde ik niet.

We hebben van de grote spullen alleen pas de babykamer staan en een badje met benodigdheden!
    We hebben dus nog geen box, babyfoon, schommelstoel of eetstoel (maar die laatste kopen we waarschijnlijk pa enkele maanden na de geboorte) !

Van de kleding hebben we pas:
    *2 pakjes
    *2 paar schoentjes
    *7 slaappakjes
    *11 paar sokjes
    *1 rompertje met korte mouwen en 1 rompertje met lange mouwen
    *4 truitjes
    *2 broekjes
    *1 boxpakje met lange mouwen
    *2 boxpakjes met korte mouwen
    *1 mutsje

Van kleine spullen hebben we pas:
    *1 knuffel
    *1 rammelaar
    *2 speeltjes
    *6 speentjes
    *6 hydrofiele luiers
    *7 hydrofiele washandjes
    *1 aankleedkussen met 2 hoezen
    *1 boxkleed
    *4 pakjes billendoekjes
    *1 pakje new born luiers
    *6 hydrofiele monddoekjes
    *5 katoenen monddoekjes
    *1 slaapzak
    *3 dekentjes voor op bed
    *1 lakentje voor op bed
    *1 haarborstel met kam
    *1 tube zinkzalf
    *1 zijligkussen zodat de kleine zich niet op de buik kan draaien

Als ik het hier onder elkaar zie staan dan vind ik het toch wel veel voor wat we binnen 1 week al verzameld hebben, trouwens wel veel tweedehands, afgelopen zondag op een baby- en kinderkledingbeurs wat spullen gekocht.

Maar gevoelsmatig hebben we nog bijna niks en raak ik een beetje in paniek omdat we nog zoveel nodig hebben.

Ben ik de enige die zichzelf zo gek maakt of heeft dat echt met de hormonen te maken?? :D

9. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Haha je hebt echt al drie keer zoveel als wij:p
    Wij hebben de grote dingen in de babykamer nu staan. Qua kleertjes heb ik denk ik een stuk of 10 rompertjes, twee vestjes, drie broekjes en drie pakjes, wat sokjes twee mutsjes.
    Afgelopen week een lading hydrofiele luiers gekocht en een lakentje, matrashoesje en twee moltons gekocht. Dat is t eigenlijk wel zo'n beetje. Luiers, zalf en billendoekjes ben ik nog helemaal niet zo mee bezig. Is ook zo gekocht.

Overigens herken ik het gevoel wel hoor! Mn man wordt soms een beetje gek van me:p zijn echt de hormonen.. Nesteldrang heet dat! Is goed dat je dat hebt maar probeer niet teveel door te slaan. Maakt een kindje echt niks uit of t nou 1 of 3 paar babyschoentjes heeft hoor;)

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Oh dat is toch wel geruststellend aangezien je 7 weken verder dan ons bent :D
    Mijn man zegt ook dat ik rustig aan moet doen maar ik wil het allemaal goed doen, het is voor ons de eerste dus we hebben beiden geen idee ondanks dat ik me wel echt erin verdiept heb.

Mijn man is pakketkoerier en rijdt bijna 2 jaar dezelfde route, heeft dan ook een goede band met de vaste mensen die veel bestellen, een mevrouw die geeft hem vrijdag of zaterdag 4 zakken met jongenskleding maat 50 t/m maat 80 aangezien ze zelf geen kinderen meer wil en haar zoontje eruit gegroeid is dus ben benieuwd :D

Ik probeer me maar een beetje in te houden maar het is toch wel erg lastig, wilde perse wachten tot 20 weken en daarna begon het ook ineens wel heel erg te kriebelen :D

11. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    O wat leuk Drieka! Den soort van goodybox waarin je lekker mag snuffelen dus hihi

Wij willen eerst het dressoir hier verkopen en kunnen dan pas de babykast kopen, waar alles in past. Dus die kast verkopen moet echt ff snel gebeuren van mij, want pas wanneer we de nieuwe kast hebben wil ik beginnen met de babyboxen ophalen etc.

Wij hebben al:
    Uh.. Eigenlijk alleen veel kleding. Veel maat 62 en 68, en een beetje 50 en 56. En een kinderwagen. That's it.

Deel Deze Pagina