Welk merk handkolf?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kim1988, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    Ik heb nu een medela mini electric. Totaal niet blij mee. Heb bij de 1e 5 weken fulltime moeten kolven na 4 weken life bv (vanwege reflux) en liep enorm trg. Bij de 2e 9 maanden 95% life gegeven maar vond de kolf voor die enkele keer niet prettig. Maakt meer geluid dan dat hij wat doet
    Nu dacht ik ik ga een simpele handkolf kopen maar wat is aan te raden

Medela, avent, nuby of tommie tippie?
    Ik ben tevreden over de nuby flessen
    Maar heb ooit 1 x de handkolf van medela mogen oroberen van een vriendin en daar haalde ik al meer mee uit dan mijn elektrische medela..

2. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik had 1 van Avent en daar was ik erg tevreden over.

3. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    ameda lactaline, super goed bevallen en een vriendelijke prijs

4. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik heb de handkolf van Medela, aangezien je al onderdelen hebt van Medela is deze waarschijnlijk het meest aantrekkelijk omdat je die gewoon kan hergebruiken.

Hij bevalt mij erg goed, ik krijg de flesjes daarmee ook sneller vol vergeleken met een ziekenhuiskolf

5. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Ik heb ook de handkolf van Medela gebruikt. Ik was er erg tevreden mee!!

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Avent. Ook heel tevreden mee.

7. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
  8. Eriva

Eriva Niet meer actief

Ik had totaal geen ervaring en op de gok een Avent gekocht. Was er heel tevreden over, goede opbrengst. (Mocht je nog interesse hebben. Ik verkoop hem. Is nog geen 2 maanden oud. Alle onderdelen zijn te steriliseren).

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw

De mini electric is inderdaad niet meer van deze tijd, Medela verkoopt nog wel, maar de LK's raden deze kolf nu af. Ik heb er bij mijn oudste mee gekolft, dat schoot echt niet op. En ik me maar afvragen waarom het resultaat zo slecht was. Toen bij nr 2 een Medela Swing gekocht, hatsekiedee, dat was even een verschil! Overigens zijn bovenstaande beide niet geschikt voor fulltime kolven, dan is een dubbelzijdige kolf echt onmisbaar.

Waar wil je de kolf voor gaan gebruiken?
    Voor een keertje kolven als je bijv gaan lunchen met vriendinnen of zo, of een etentje?
    Of gaat het om kolven op je werk (dus meerdere keren per week, paar keer per dag)
    :)

10. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    Zoe blij om te horen dat het dus niet aan mij lag. Onding is het.

Ik werk thuis als gastouder dus het is echt incidenteel voor n keertje papa onas of de 2 jongens te laten geven en idd n keer misschien een paar uurtjes weg. Dus vandaar dat ik denk dat een handkolf wel voldoet.

Lees dat medela ook wel goed is.
    Zie tot mijn verbazing zels op youtube filmpjes van revieuws 😂

Ik ben absoluut niet anti tweedehands maar ga toch voor een nieuwe liever en ze zijn ook niet zo ontiegelijk duur 40 a 60 euro zag ik.

11. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ik was ook aan het denken om een had kolf aan te schaffen.
    Maar bij fulltime kolven is dat dus geen aanrader???

Heb nu nl de Amedq Lactalind, elektrisch, in bruikleen van het ziekenfonds. Het lijkt echter wel alskf dot niet sterk genoeg is. Krijg er leer uit als ik gewoon met mijn handen duw op mijn borsten!!

Welk is dan wel goed voor fulltime kolven??

12. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fulltime kolven, dan zou ik voor een ardo calypso to Go of een medela freestyle gaan.

13. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    Dank jullie wel. Denk dat ik ga voor de medela of avent. Van avent heb ik ook nog een hoop flessen liggen

14. Suprised

Suprised Actief lid

25 mrt 2014
    293
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb de avent en ben erg tevreden over :)

15. L2711

L2711 Actief lid

6 jul 2014
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had gewoon de handkolf van de prenatal voor 30 euro.. Als t maar voor een aantal x is is het prima te doen vind ik..

Heel ff offtopic.. Maar kim hoe kwamen jullie erachter dat jullie kindje reflux had/heeft? Ons kereltje is pas 10 dagen maar ik twijfel consultatiebureau gaf aan dat hij nog zo klein is enz..

16. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    @l2711
    Hij spuugde heel veel. Maakte rare geluidjes snachts van het zuur in z'n keel. Leek wel een oude rokende vent. Zuur uit het mondje ruiken
    In de eerste week kan het natuurlijk nog misselijkheid zijn van het vruchtwater maar bij twijfel gewoon naar je huisarts gaan cb is leuk voor te wegen en je moet er zijn voor de prikjes maar verder zou ik de medische zaken lekker aan je ha overlaten.( Spreek uit ervaring en omgeving )

17. L2711

L2711 Actief lid

6 jul 2014
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx kim! Ik hou t nog ff in de gaten en anders bel ik me huisarts!

Deel Deze Pagina