Hey Meiden, De titel is misschien een beetje raar want ik weet wel dat je je tanden moet poetsen als je tandjes hebt maar kyano heeft nu nog maar 1 tandje maar moet je die al gaan poetsen? Sorry hoor vind het zelf een beetje een gekke vraag want aan de ene kant denk ik ja duh tuurlijk moet je poetsen maar aan de andere kant denk ik dat je beter kunt wachten want het tandje is ook pas half door ( iets meer dn de helft ) Hoe deden/doen jullie dat? Liefs Chantal
ben ook gelijk begonnen, alleen als er weer een aan zit te komen mag ik niet met de tandenborstel in zijn mondje dus dan doe ik het met mijn vinger
Oke meiden, ik ga het straks eens ff proberen ... Doen jullie er ook tandpasta bij ? ik heb hier wel elmex liggen en die hadden wij vroeger ook maar ofdat nu nog goed is
nee, je moet speciale baby tandpasta hebben, die hoef je niet na te spoelen en kunnen ze gewoon doorslikken. Oral b heeft bijvoorbeels "stages" speciaal voor baby
Wij zijn ook begonnen met tanden poetsen toen het eerste tandje doorkwam. Ze heeft er nu 3 en de 4e komt eraan. Wij poetsen wel met elmex maar dan wel met peutertandpasta. Staat op dat het van 0 tot 5 jaar is.
Die elmex waar ik het over had zat in zo'n baby doos dus denk wel dat dat de goede is maar zal voor de zekerheid ff goed kijken
Een zus van mij is mondhygienist en adviseert ook om meteen te gaan poetsen bij het doorkomen van het eerste tandje met speciale baby/peutertandpasta 1x per dag. Dat doe ik dan ook trouw.
Ik poest Keano zijn tanden 2x daags. Een keer in de ochtend nadat hij zijn papfles opheeft en 1x voordat hij naar bed gaat. Ik ben er ook gelijk mee begonnen toen het eerste tandje doorkwam. Liefs, misspuma
Hoe is het gegaan met poetsen? Vond ie het leuk of niet? Ben benieuwd. Demi vind tanden poetsen wel heel leuk, vooral omdat ze als ik klaar ben zelf nog even mag.