Hoe vaak klussen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Smnee, Mar 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Smnee

Smnee Niet meer actief

Dag dames,

Afgelopen rondes deden we het om de dag en de dagen van de positieve ovulatietesten allebei.
    Nu heb ik vanmiddag proseed besteld, en had ik het manlief zo over klussen.

Hij wilde het eens proberen om twee of drie keer op een dag te klussen, maar ik ben bang dat de tweede en zeker de derde dan alleen maar vocht is ipv sperma.

Hoe doen jullie dit? Ik ben bang dat ik het te weinig doe, maar ik wil het ook niet te vaak doen vanwege de kwaliteit van het sperma.

2. ikkeook

ikkeook Actief lid

Jan 12, 2013
    484
    1
    0
    Heel veel!!
    Brabant
    Bij gezonde vruchtbaarheid maakt met niet uit voor de kwaliteit van het zaad hoe vaak je klust alleen bij meerdere keren per dag of iedere dag worden de hoeveelheid zaadcellen wel minder,
    Wij klussen vanaf dag 8 om de dag en rondom de vermoedelijke eisprong 4 dagen achter elkaar,
    Dit is op zich niet nodig het belangrijkste is dat er zaad ligt te wachten als je eisprong plaats vind heb ik begrepen want voor he zaad bij het ei is kan het soms al te laat zijn zaad leeft 72 uur gemiddeld

3. Smnee

Smnee Niet meer actief

Oké, bedankt voor je antwoord! We gaan om de dag verder en dan tijdens de eisprong ipv 2dagen maar 4 dagen achtereen :)

4. ikkeook

ikkeook Actief lid

Jan 12, 2013
    484
    1
    0
    Heel veel!!
    Brabant
    Weet niet of je ovulatietesten doet, ik niet en ben ook nog niet zo heel lang gestopt met de pil zie mijn onderschrift dus heb nog niet zo heel veel inzicht in mijn cyclus maar heb wel een onderzoek gelezen van een arts die onderzoek geeft gedaan onder 2000 vrouwen de vrouwen die het 4x per week kluste en normaal vruchtbaar waren 80% hiervan was binnen een half jaar zwanger dus wie weet,
    Kan goed begrijpen dat het soms frustrerend is maar ik denk dat het enigste wat je kunt doen om veel kans te maken gewoon vaak klussen suc6

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Om de dag is voldoende, omdat zaadcellen gemiddeld 2-3 dagen in je lichaam blijven leven. Dagen achter elkaar rond de eisprong hoeft dus niet en meerdere keren op een dag zou ik zeker niet doen. Dan heb je inderdaad op een gegeven moment meer vocht dan zaadcellen. En het moet ook leuk blijven, toch? Verplicht klussen is echt niet leuk, zeker niet als het meerdere keren op een dag "moet". Medisch gezien heeft dat geen meerwaarde, de kans op een zwangerschap wordt er echt niet groter door. Eerder kleiner, omdat je de voorraad aanwezige zaadcellen uitput door het zo vaak te doen. Succes!

6. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

Aug 11, 2009
    3,946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Wij deden het elke dag rondom de eisprong. Zo'n 5 dagen achter elkaar, 1x per dag. Als het zaad van de man goed is, dan kan dit geen kwaad. In tegendeel, lees dit onderzoek maar eens:

Elke dag vrijen, of minimaal iedere dag ejaculeren, verbetert de kwaliteit van het sperma. Sperma met een hogere kwaliteit geeft
    ook een hogere kans op een zwangerschap, blijkt uit een Australisch onderzoek.
    Bovendien is de kans op prostaatkanker bij mannen die regelmatig klaarkomen veel lager.

Iedere dag ejaculeren!
    Door iedere dag te ejaculeren verblijven de zaadcellen minder lang in de zaadkanalen. Doordat ze daar worden blootgesteld aan voor de zaadcellen schadelijke moleculen daalt de kwaliteit. Ook worden door regelmatig klaarkomen carcinogene stoffen weggespoeld wat de kans op prostaatkanker op latere leeftijd kleiner maakt.
    Uit onderzoek blijkt dat mannen die het meest ejaculeren tussen de leeftijd 20 en 50 de kleinste kans op kanker hadden. Mannen die meer dan 5 keer per week masturbeerden hebben 30% minder kans op prostaatkanker.

Sneller zwanger worden

Tijdens het verloop van de studie vroeg gynaecoloog en verloskundige Greening aan 118 mannen met sperma van lage kwaliteit om gedurende een week elke dag te ejaculeren. Verder mochten ze niets veranderen aan hun levensstijl. Na het onderzoek bleek bij 81 procent van de proefkonijnen de kwaliteit van het sperma erop vooruitgegaan te zijn. Velen onder hen zagen de kwaliteit evolueren van "slecht" of "gemiddeld" naar "goed". Koppels die zwanger willen worden doen er goed aan in de week voor de eisprong van de vrouw elke dag te vrijen.

Helaas heb ik in zowel januari, als nu in maart een miskraam gehad, maar dus wel zwanger door veel klussen :)

Succes!

7. Smnee

Smnee Niet meer actief

We houden het maar op om de dag en dan de dagen van de positieve ovutesten allebei.
    En dan afwachten maar :)

8. Women90

Women90 Bekend lid

Feb 22, 2013
    583
    1
    0
    Paraveterinair
    Nederland
    Hier om de dag.. en vanmorgen 2 positieve testen.. ;) in de eerste ronde dat ik de vruchtbare dagen had berekend! Verder ben ik er deze maand niet zoveel mee bezig geweest.

9. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Smnee@ Om de dag is mooi genoeg meis en niet vergeten doen wanneer jullie zin hebben .
    Geniet voor al van elkaar , je eitje springt binnen : 24 /48 uur .

10. Smnee

Smnee Niet meer actief

Marnat ja dat is wat ik lastig vind. Elke dag lijkt me niets, dan word het een moetje...

Ik ga op m'n gevoel af, bedankt voor jullie antwoorden :)

11. Gertine

Gertine Actief lid

Feb 11, 2013
    471
    0
    16
    Female
    Verzorgende IG
    Het moet geen moeten worden dan is er geen lol meer aan..
    Ga gewoon op je gevoel af.
    Gynacoloog zei 3 keer per week of om de dag moet voldoende zijn.
    Maar het belangrijkste is er van genieten..

12. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Smee@ Het moet geen moetje worden ! voor kom dat zo veel mogelijk , echt dat is vreselijk .

Nu heb je nog keus en idd ga op je gevoel af.
    Als je hulp nodig bent van een gyn of wie ook , dan moet je .
    Lotje gaat dan bij aatje in het potje ! dat is een moetje van het zieken huis . hoop dat dat nooit hoeft meis.

Knuffel en geniet van elkaar .

Wat is lastig genieten ?

13. Smnee

Smnee Niet meer actief

Klopt, en je hebt helemaal gelijk. Ik hoop echt dat het niet zo ver hoeft te komen. Het genieten is geen probleem, maar wel als het een moetje word. Dank voor je reactie meis :)

14. ikkeook

ikkeook Actief lid

Jan 12, 2013
    484
    1
    0
    Heel veel!!
    Brabant
    Klinkt misschien raar maar ik heb ook vaak niet zulke zin maja zwanger worden gaat nu eenmaal niet zomaar dan maar een moetje dat heb ik er wel voor over

15. Risu

Risu Fanatiek lid

Jul 13, 2012
    1,245
    0
    0
    In de maand dat ik zwanger raakte, alleen 3x in de week dat mn ei zou moeten komen... ma-di en do.

16. Bodien

Bodien Fanatiek lid

Mar 15, 2013
    1,621
    174
    63
    Wij deden het 4X in de week opverschillend dagen

17. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    ikkeook@ Dat is een heel ander moetje dan waar we het over hebben ,
    Zo als jij zegt dan doe ik het niet eens .[ voelt het als een moetje dan geen klussen]

Waar smnee en ik het over hebben is het ziekenhuis of te wijl : de medische molle mollen , dan moet je wanneer de gyn het zegt en soms mag je niet eens .
    Krijg je opdrachten zeg maar, daar zit je niet op te wachten lijkt mij.

Geloof me dat is niet fijn , zeg ik het nog netjes.

Smnee@ mmm is lastig lieverd weet het , maar daar kom je wel door als je er mee te maken krijgt.
    Weet niet zo meer hoe lang je al hoopt op een wonder.
    Als je vragen hebt vraag gerust , zolang je ze niet nodig bent niet aan denken.

18. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Meerdere keren op een dag heeft geen enkele nut. Zaadjes leven wel een paar dagen, dus om de dag is zeker al genoeg :)

Wij doen t meestal om de dag, en wanneer ik een positieve ovutest heb 3 of 4 dagen achter elkaar.

19. beertjee

beertjee Nieuw lid

Mar 31, 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames,

Ik heb 24 maar sex gehad 26 maar zou ik mn eisprong krijgen en 27 maar kwam er slijm weet iemand of de kans groot is dat ik zwanger ben geworden. kunt iemand me aub hier mee helpen

Groetjes

20. Smnee

Smnee Niet meer actief

Thanks marnat! We zitten nu in de tiende ronde, en ik mag echt niet klagen maar soms maak ik me wel zorgen. We blijven het om de dag doen, en ik hou m'n ovulatie testen goed in de gaten, en dan een dagje extra.

Dames bedankt voor jullie antwoorden, meerdere keren op een dag gaan we dus ook maar niet doen:) het moet ook gewoon leuk blijven!

Share This Page